Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært "sammen" med ei jente i over 1 år nå men nå vil hun ikke mer. Under hele forholdet så har det vært slik at hun har vært redd for at noen på det tettstedet vi bor skal få vite vi er sammen. Grunnen til dette sier hun er pga. av venninen hennes som er en gammel eks. av meg for 5 år siden. Hun er redd for at hun skal få vite at vi er sammen. Jeg har besøkt hennes familie og vi har stort sett hatt det fint sammen. Bortsett når vi er hjemme på tettstedet. Da må alt foregå i hemmelighet. Hun har ikke ønsket å treffe familien min heller, med den grunn at eksen min kunne få greie på det. Grunnen til at det ble slutt var når jeg begynte å tvile på hva hun gjorde og lurte på om hun løy til meg. Jeg dro etter henne og ringte masse til henne. Da fikk hun panikk og påsto at jeg da var en kontrollfreak og det ville hun ikke ha noen ting av og pakket sammen sakene sine og stakk. Har jeg blitt utnyttet eller er jeg en kontrollfreak?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123039-naiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det har gått 5 år siden et forhold ble slutt, må man akseptere at ex'en får ny kjæreste, uansett om den nye kjæresten er en god venninne.

Jeg synes dama di oppfører seg litt rart.

Jeg kan skjønne at man ikke ønsker å fortelle noe helt i begynnelsen, fordi man kanskje ikke er trygg på forholdet. Hadde det bare vært en kortvarig greie, hadde ikke venninnen trengt å vite noe. Men etter å ha vært kjærester i et år må man vel kunne begynne å bli "offisielle".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123039-naiv/#findComment-745162
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg tviler på at du er blitt utnyttet av din din venninne. Jeg kjenner jo ikke historien, men slik du skriver kan det heller virke som om hun føler seg beklemt og "sett på" i et lite bomiljø hvor mange kjenner alt for mye til hverandre. Kanskje hun husker venninnen hennes, din x-kjæreste, ble omtatlt og diskutert for 5 år siden.

Av egen erfaring fra familierådgiver på små steder, vet jeg at nyskjerrigheten og folkesnakket kan være mye verre der enn i byer og på tettsteder.

Jeg vil oppfordre deg til å ta en ordentlig prat med venninnen din om hva som ligger under hennes reaksjoner og uroen over at familien skal få vite om dere to. Det er mulig hun ikke vil snakke for mye om det heller. Hensynet til familien og nettverket på stedet teller åpenbart mye. Men er hun forelsket i deg lenger da? Eller er det bar du som er det? Det kan jo hende hun ikke vil fortsette etter etter dette første året.

Spør henne for å få klarhet i alt du lurer på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123039-naiv/#findComment-751472
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...