Helgoland Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg tok en P-sprøyte for 1 1/2 år siden. Fikk langvarige blødningsforstyrrelser, og tok derfor bare en sprøyte. Brukte så Nuva p-ring i noen måneder. Har nå prøvd å bli gravid i 4 måneder uten resultat. Jeg har regelmessig mens men bare 24-25 dagers syklus. Mitt i syklusen får jeg smerter i nedre del av magen, og klart, glass aktig slim fra skjeden. Jeg har ømme bryst, og kviser før mensen. Jeg er 35 år, røyker, bmi på 25, og har to barn fra før. Før P-sprøyten hadde jeg en syklus på 28-30 dager. Har jeg blitt steril av P-sprøyten ? Er det sannsynlig at jeg har eggløsning, eller har jeg kommet i overgangsalderen allerede ? Er det noen medisiner som kan hjelpe meg ? Siste celleprøve var helt normal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123245-steril-etter-p-spr%C3%B8yte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det lyder som du har orden i dine hormoner med eggløsning. Din av beskrivelse av eggløsningsslim viser en god observasjonsevne og fint kjennskap til egen kropp. P-sprøyteeffekten (og p-ring) er for lenge siden ute av kroppen. Din syklus er innenfor det vi regner som normalt. Du har helt sikkert eggløsning hver måned. Du har forsøkt i fire måneder, men det er for tidlig å være bekymret. Det tar gjerne lengre tid å bli gravid jo eldre kvinnen er, og fruktbarheten reduseres allerede fra 30 år. Det betyr ikke at du er ufruktbar, men hver syklus er ikke like fruktbar som det var tidligere. Eggene fornyes ikke underveis, så noen kan være preget av ’tidens tann’ og lar seg derfor ikke befrukte. Det er ikke medisiner som kan hjelpe. Å slutte å røke er det beste råd jeg kan gi deg, og så ha mer tålmodighet. Husk at befruktning kan finne sted i 6 dager som avsluttes eggløsningsdagen eller kanskje dagen etterpå. Hvis det ikke skjer noe i løpet av et år, kan dere søke hjelp. Se vedlagte statistikk. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene: 1 måned: 30% 2 måneder: 45% 3 måneder: 55% 6 måneder: 65% 1 år: 80% 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123245-steril-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-746861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.