Gå til innhold

Finnes det egentlig menn som gjør noe hjemme ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er vi bare i begynnelsen av tyveårene da, og har akkurat flyttet sammen, men jeg svarer likevel jeg...

Vi var sammen i tre år før vi flyttet sammen, og kjente hverandre derfor veldig godt... hverandres vaner, og uvaner, samlivet har derfor ikke bydd på de store overraskelsene enda...

ok, han er ryddig, jeg er rotete. han visste derfor at han måtte leve med litt rot, om han skulle bo med meg. Jeg fortalte at nattbordet mitt og skrivebordet måtte få lov å være litt rotete, sånn at jeg kunne holde det ryddig andre steder, det samme med klesskapet mitt og skuffene mine...

vi snakket sammen om dette før vi flyttet sammen vi, og bestemte oss for fordelingen. den som lager mat, slipper å vaske opp, og vi lager mat ca annenhverdag var planen. nå blir det såklart ikke så slavisk, men begge tar oppvasken når de føler det er sin tur. ellers lager vi ofte maten sammen.

joda, det er mulig jeg lager den mest "fancy" middagen, men så er det også jeg som er mest opptatt av hva vi har til middag. men jeg tror det blir ca 50/50, og det hender tilogmed han smører frokost eller matpakke til meg...

ellers er han litt sånn som deg at han lar være å støvesuge og venter at jeg skal gjøre det... men siden terskelen min er litt høyere enn hans, så burde han si ifra synes jeg, så hadde jeg tatt meg tid til å gjøre det...

så trikset er nok å si ifra om ting, og fordele... om den ene lager mat litt oftere kan den andre støvesuge litt oftere, er jo forskjellig hva vi synes er lett og gøy å gjøre...

kommunikasjon altså, som alltid, og gleden av å glede den andre...

Gjest ikke signatur her

Jeg har det også sånn! Mannen sitter med pc'en/ser film. Jeg gjør alt; fra handling til husarbeid. Han har vel aldri vasket soverommet vårt f.eks. Jeg må også rydde alt etter ham, for han sier bare "ja, jeg tar det senere"... Fant fire tomflasker og tre poser chips (nesten tomme) ved pc'en hans i går. Og noen glass jeg sa han MÅTTE ta ut. At det går an...

Jeg har det også sånn! Mannen sitter med pc'en/ser film. Jeg gjør alt; fra handling til husarbeid. Han har vel aldri vasket soverommet vårt f.eks. Jeg må også rydde alt etter ham, for han sier bare "ja, jeg tar det senere"... Fant fire tomflasker og tre poser chips (nesten tomme) ved pc'en hans i går. Og noen glass jeg sa han MÅTTE ta ut. At det går an...

Han tar det vel ut i SITT tempo da vel?!?!?! Han syns sikkert ikke noe om at du maser heller Ææææ *s*

Annonse

Jeg er ganske så godt fornøyd med mannen min, jeg! Riktignok er det en del ting han aldri gjør hjemme, men så er det tilsvarende mange ting jeg aldri gjør. Av alt som skal gjøres her i heimen har vi nok en rimelig fair fordeling av arbeidet. Jeg gjør muligens litt mer "kvinneting" og han gjør flere av "mannetingene", men siden jeg feks er veldig dårlig til å bygge garasje, så gjør det meg ikke så veldig mye at han ikke gjorde særlig mye inne i den perioden garasjebyggingen stod på.

Nei, jeg er i grunnen godt fornøyd, jeg! Men så er jeg verken pre- eller menstruell, og ektemenn tar seg alltid mye bedre ut da ;o))

Beste hilsen fra

Kizza1365380506

Vi deler ikke 50-50. Jeg gjør det daglige som vasking av klær, tørke støv rydde kjøkken og lage mat osv. Han tar seg av bilen, alt vedlikehold av huset, smører matpakker og passer på boss tømmingen. Ellers har ungene sine faste jobber også. Jentungen vasker badet (hun er 19) og lager middag enkelte dager, og guttungen støvmopper gulvene, støvsuger møblene, bærer ut bosset og tar ut av oppvaskemaskinen.

Det fungerer greit for oss. Min mann jobber ofte sent samt at han har en gammel mor og ett hus nr. to å ta seg av.

Mvh

Jeg er ganske så godt fornøyd med mannen min, jeg! Riktignok er det en del ting han aldri gjør hjemme, men så er det tilsvarende mange ting jeg aldri gjør. Av alt som skal gjøres her i heimen har vi nok en rimelig fair fordeling av arbeidet. Jeg gjør muligens litt mer "kvinneting" og han gjør flere av "mannetingene", men siden jeg feks er veldig dårlig til å bygge garasje, så gjør det meg ikke så veldig mye at han ikke gjorde særlig mye inne i den perioden garasjebyggingen stod på.

Nei, jeg er i grunnen godt fornøyd, jeg! Men så er jeg verken pre- eller menstruell, og ektemenn tar seg alltid mye bedre ut da ;o))

Beste hilsen fra

Du er hverken premenstruell eller menstruell? Er du mann da, eller har du passert overgangsalderen?

Eller er det jeg som ikke skjønner hva du mener?

Hilsen ei som er menstruell, men aldri pms

Du er hverken premenstruell eller menstruell? Er du mann da, eller har du passert overgangsalderen?

Hihihihi, jeg uttrykte meg muligens litt upressist! Det jeg mente var at jeg i dag verken _har_ mensen akkurat nå(er menstruell) eller venter mensen (premenstruell) i nær framtid.

Kvinne var jeg sist jeg sjekke i alle fall ;o))

Beste hilsen fra

I førsten hjelper de med mye... så "tror" de at vi vet at de er villige til å hjelpe... og gjør sjeldent ting uten at de blir spurt. For de tror jo at vi vet at det bare er til å spørre...

Gjest ikke sign

I førsten hjelper de med mye... så "tror" de at vi vet at de er villige til å hjelpe... og gjør sjeldent ting uten at de blir spurt. For de tror jo at vi vet at det bare er til å spørre...

Men spør vi maser vi....

Mannen har alltid gjort en god del husarbeid uansett hvor mye jeg har jobbet ute. Men det er jeg som gjør det meste, kanskje fordi jeg trives litt med å pusle rundt meg.

Du skal ikke akseptere at det bare er slik. Det meste kan forandres på. Ta det opp med ham på en saklig måte uten å kritisere mangelen på innsats fra hans side.

Annonse

Gjest Pricilla

Vi gjør ca. like mye.. jeg kanskje litt mer.

Vi vasker hver uke (hele leiligheten + tørking av støv osv.) og det tar vi annen hver gang. Sånn utenom vaskedagen så er det som oftes jeg som støvsuger og ordner så det er ryddig og rent til en hver tid. Han pleier å gå i vaskeriet, hender jo jeg gjør det og..

Jeg lager middag hver dag, og "serverer", han dekker på og rydder av bordet og setter i oppvaskemaskinen.

Jeg rydder vel mest ut av oppvaksmaskinen og tørker og rydder på kjkkenet. Jeg lager så å si all mat, enten det er pølse og lompe, frokost, middag eller full middag..

Når jeg er fyllesjuk lager han ostesmørbrød til meg og henter vann og pakker meg inn i teppe! ; )

Han henter alltid pizza når vi bestiller hos pizzagutta, de kjører ikke ut..

Gjest Christell

Jeg har også oppdaget dette den siste mnd. (Da har gubben jobbet veldig mye - men ettersom han har startet eget er det ikke noe annet valg akkurat nå)

Ellers er det jeg som tar det meste ANSVARET hjemme.

Jeg kjøper mesteparten av maten. (Det hender også at vi drar ut og handler sammen). Jeg vasker alle klær. Lager middag 6 av 7 dager. Osv.....

MEN han er også flik til å ta i et tak innimellom. Men det blir da han selv har lyst. Vasker opp/rydder kjøkkenet, støvsuger, rydder generelt m.m. + at han er flink til å ta ansvar for grovarbeidet slik som å pusse opp, fikse opp ute m.m.

Han er også mye flinkere enn meg til å få huset til å se bra ut. (Jeg smårydder over alt, og han røsker tak litt mer)

Alt i alt skulle jeg ønske at han tok litt mer ansvar så jeg hele tiden slapp å ha kontroll på alt. (Hva skal vi ha til middag, har knøttet alt ho trenger i barnehagen, er klærne som skal brukes i morgen rene.....)

Gjest Got it?

Kvinner er vel premenstruelle like før mens og menstruelle når de har mens. Resten av tiden er de hverken eller. Jeg, f.eks., er gravid og er hverken eller. Har man hormonspiral eller går på p-piller, er det heller ikke sikkert at man er noen av delene.

Kvinner er vel premenstruelle like før mens og menstruelle når de har mens. Resten av tiden er de hverken eller. Jeg, f.eks., er gravid og er hverken eller. Har man hormonspiral eller går på p-piller, er det heller ikke sikkert at man er noen av delene.

Yes, I've got it, sir! Sorry sir! ;)

Joda, jeg kom på det etter å ha skrevet innlegget.

Gjest Skjermtrollet

Jeg er 35 år og han er 36 år. Han sier selv at han ikke er vokst opp i et hjem hvor moren gjør alt. Nå er de pensjonister, men de gangene jeg har vært hos svigers så dekker han bord/rydder bord, setter inn i oppvaskmaskin og tørker benken.... så jeg vet ikke jeg hva som skal til.

Huff.. tror mye ligger i personligheten.

Her er han snart 28 og jeg er 25, håper stadig på forbedringer, men de lar vente på seg.. her er det nok mye som går i arv, og i tillegg er han rett og slett lat!

I tillegg går det gjerne i dataspill utover de sene nattetimer.. Huff blir sliten av sånt!

Nå er imidlertid foten satt ned fra min side, og har gitt klar beskjed om hvis han ikke forandrer seg, dvs hjelper til litt mer, bryr seg og får en forholdsvis normal døgnrytme er det stopp! Da klarer jeg meg mer enn bra nok med 2 barn og ikke 3! Så vi får se..

Han har lovt før.. mange ganger, men nå orker jeg rett og slett ikke mer! Det tar knekken på meg tilslutt og!

Jeg krysser fingre og håper en gang til.. er jo glad i udyret;0)

Gjest Socceros

Ja,her kan man ikke komme og si at jeg ikke gjør min del av husarbeidet iallefall!

Jeg og dama mi bor på en hybel, ganske liten hybel der det blir fryktelig rotete,støvete, hoper seg opp med oppvask og klesvask.

Jeg synes vel at jeg gjør nok ettersom det er jeg som støvsuger, rydder mest, nesten alltid tar initiativ til å gå og handle samt å lage middag til oss.

Men jenta mi er flink noen ganger hun også, men når hun først rydder er det sånn "storryddings" etter at alt har sopet seg opp.

Jeg setter veldig pris på¨at hun vasker badet,og toalettet når det trengst også. Men skulle vel ønske at hun var litt mer villig til og kanskje finne på en spennende matrett som vi begge liker for deretter og overraske meg med en herlig middag og litt sånn.

Så her føler jeg at vi står ganske jevnt i forholdet, men noen ting kan vi endre oss på begge to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...