petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det har vært en del innlegg i det siste om hvorvidt menn ikke viser nok savn ovenfor sin partner når disse er fra hverandre og om kvinnene får for lite kos. Stort sett alle kvinner mener mannen ikke kan være glad i henne om han ikke savner henne like mye som hun savner han, ringer like ofte, koser like mye osv. Hvorfor er det kvinnens måte å gjøre ting på som er den "rette"? Hvorfor må mannen savne henne like mye, ringe så ofte hun vil, kose så ofte hun vil osv. for at han skal være glad i henne? Kan en ikke si at det er hennes måte å gjøre ting på som er "feil" og at det er han som burde klaget? Det var også et innlegg forleden om en manns reaksjon på at hun hadde blitt voldtatt 7 år tidligere. Kvinner kritiserte hans reaksjon og mente han ikke var mye å samle på. Er det rart han reagerte. Kanskje han ble skremt og trakk seg unna i frykt for å trå over hennes grenser? Igjen definerer kvinner sin måte å reagere på som den "rette" og reagerer ikke mannen slik er han ikke noe tess. Hvorfor ikke innse at vi er forskjellige og at menns måte å reagere på og vår måte å være på i et forhold er like "riktig" som kvinners? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyah_lita84 Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 hehe... som kvinne, sier jeg meg fakrisk helt enig i din mening! hvem har vel sagt at vi kvinner har rett i alt? jeg synes liksom at man burde møtes på halvveien, ved å godta hverandre og prøve å forstå at den andre har en annen oppfatning av for eksempel savn.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-746926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg er enig med deg i forhold til deg med det med savn. Når det gjelder den voldtekten, så kan han vel ikke noe for at han reagerte slik med en gang, men han burde snakke med henne om det, og prøve å finne en løsning for dem som fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-746931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest du er inne på noe der petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg gidder ikke sammenligne min mann med andres menn, jeg har lært meg å leve sammen med min mann, jeg er glad i han som han er. OG vi har det veldig bra sammen. Mine samlivsproblemer hadde jeg iallefall ikke løst her inne ...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-746937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kulia Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det er vel ikke snakke om hva som er rett og galt, men hva kvinnene har følt?> Føler de savn og synes det er leit at ikke mannen gjør det samme så må de vel få føle det? Ingen som påstår det er feil av noen av dem å gjøre som de gjør? Det er vel ment som et forsøk å forstå ulikhetene mellom kjønnene, og begge parter må greie å tilpasse seg mot den de er sammen med. Kanskje kvinner erlitt flinkere til dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-746938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odette Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det kan vel komme av at det kanskje er flere kvinner enn menn her inne på DOL. Dermed får alltid mennene mange mot seg når de prøver å argumentere for noe. Petter smart har mange damer å hamle opp med, og han klarer seg ganske bra til tider :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-746954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odette Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg gidder ikke sammenligne min mann med andres menn, jeg har lært meg å leve sammen med min mann, jeg er glad i han som han er. OG vi har det veldig bra sammen. Mine samlivsproblemer hadde jeg iallefall ikke løst her inne ...... "Mine samlivsproblemer hadde jeg iallefall ikke løst her inne ......" Eh, nå er det vel ikke akkurat snakk om at noen løser alle sine problemer her inne. Poenget med slike fora er at det kan være greit å få noen råd og tips, og å få andre menneskers syn på ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-746978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest quinden Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har du enda ikke skjønt at doktoronline stort sett er en kvinnearena? Klart at kvinner får mest støtte og at kvinnelige verdier gir best uttelling på grunn av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Det er vel ikke snakke om hva som er rett og galt, men hva kvinnene har følt?> Føler de savn og synes det er leit at ikke mannen gjør det samme så må de vel få føle det? Ingen som påstår det er feil av noen av dem å gjøre som de gjør? Det er vel ment som et forsøk å forstå ulikhetene mellom kjønnene, og begge parter må greie å tilpasse seg mot den de er sammen med. Kanskje kvinner erlitt flinkere til dette? Med unntak av husarbeid er menn mye bedre på å tilpasse seg. Kvinner har den oppfatning at deres måte er den "riktige" slik at en mann som endrer seg og gjør som den går fra å gjøre det feil til å gjøre det rett. Han har altså ikke tilpasset seg, kun innsett hva som var rett. Hvis hun derimot tilnærmer seg han litt føler hun at hun går fra det rette, men gjør det for husfred og for "å møtes på midten". Ser en på hvordan de fleste forhold er ser en at kvinnen bestemmer utrolig mye. De bestemmer hvordan huset skal se ut og innredes, hvilken bil en skal ha, hvordan ungene skal oppdras og behandles, hva som er riktig mhp sex/forspill osv, hvor mye kos en skal ha osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Har du enda ikke skjønt at doktoronline stort sett er en kvinnearena? Klart at kvinner får mest støtte og at kvinnelige verdier gir best uttelling på grunn av det! Har vel egentlig innsett det. Flertallet her inne er modne kvinner. Men det er jo synd at DOL er, som SDD så fint sa det, en plass der alle kjerringer kan klage på sine menn og få masse støtte fra alle de andre kjerringene. Tjener det noen at kvinner oppmuntrer hverandre til å være kravstore, ikke innse menns behov, ikke innse at menns måte å gjøre ting på er like riktig som deres osv.? Det blir i alle fall ikke færre samlivsbrudd av den grunn. Får ikke kvinner alt de vil ha får de her støtte til å forlate mannen. Han er jo helt udugelig om han ikke oppfyller alle krav. At hun selv ikke oppfyller hans krav er ikke så farlig, han må akseptere hennes begrensninger og hun er i sin fulle rett til å gjøre som hun vil. Massehysteri ville noen kallt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kulia Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Med unntak av husarbeid er menn mye bedre på å tilpasse seg. Kvinner har den oppfatning at deres måte er den "riktige" slik at en mann som endrer seg og gjør som den går fra å gjøre det feil til å gjøre det rett. Han har altså ikke tilpasset seg, kun innsett hva som var rett. Hvis hun derimot tilnærmer seg han litt føler hun at hun går fra det rette, men gjør det for husfred og for "å møtes på midten". Ser en på hvordan de fleste forhold er ser en at kvinnen bestemmer utrolig mye. De bestemmer hvordan huset skal se ut og innredes, hvilken bil en skal ha, hvordan ungene skal oppdras og behandles, hva som er riktig mhp sex/forspill osv, hvor mye kos en skal ha osv. Du må ha møtt på mange bitcher, for sånn har det ikke vært i mine forhold. Vi har bestemt like mye, og tilpasset hverandre ikke bare en vei. Ser en på eldre generasjoner, var det da virkelig mannen som sjefet? Riktignok styrte kjærringene litt, men det er jo fordi menn ikke greier å gjøre mer en en ting om gangen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Du må ha møtt på mange bitcher, for sånn har det ikke vært i mine forhold. Vi har bestemt like mye, og tilpasset hverandre ikke bare en vei. Ser en på eldre generasjoner, var det da virkelig mannen som sjefet? Riktignok styrte kjærringene litt, men det er jo fordi menn ikke greier å gjøre mer en en ting om gangen.. Har nok ikke møtt SÅ mange bitcher. Problemet er nok at kvinner ikke skjønner hvor mye de egentlig bestemmer. De bestemmer det aller meste som har med hjemmet, barn, innkjøp og samliv å gjøre. Men fordi de mener deres måte å gjøre ting på er den riktige innser de ikke at mannen gjerne har en annen oppfatning, men gir etter - dels for å unngå bråk og dels fordi vi ikke bryr oss så mye. Fordi menn ofte gir etter i stillhet skjønner ikke kvinnen at han har gitt etter. Også i den eldre generasjon var det kvinnen som bestemte det meste hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kulia Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har nok ikke møtt SÅ mange bitcher. Problemet er nok at kvinner ikke skjønner hvor mye de egentlig bestemmer. De bestemmer det aller meste som har med hjemmet, barn, innkjøp og samliv å gjøre. Men fordi de mener deres måte å gjøre ting på er den riktige innser de ikke at mannen gjerne har en annen oppfatning, men gir etter - dels for å unngå bråk og dels fordi vi ikke bryr oss så mye. Fordi menn ofte gir etter i stillhet skjønner ikke kvinnen at han har gitt etter. Også i den eldre generasjon var det kvinnen som bestemte det meste hjemme. Hvis det er sånn og mannen er misfornøyd med å ha det sånn, må han da for all del skynde seg å åpne kjeften og si fra!!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hva klager du for? De færreste menn og kvinner klager så mye på jenter / kvinner / kjæresten / samboeren / ektefellen som deg. Din stemme i dette foraet er monumental når det gjelder å klage på hvordan du / menn har det. Vi har for lengst skjønt at du har et hespetre i huset, synd for deg. *** De aller, aller fleste av oss vil si og lever etter tanken om at det finnes visse standarder for hva som er rett og galt i stort og smått. Det er simpelthen ikke slik at det er hipp som happ hva som er rett og galt slik du hevder ved å vise til at 'vi er forskjellige'. På den ene siden viser du altså til at 'vi er forskjellige', at alle har ulike oppfatninger av hva som er rett og galt (relativisme). Her kan jeg jo vise til at påstanden din destrueres av problemet med selvreferanse: Utsagnet ditt kan jo bare være rett for deg, ikke for oss andre (i flg. deg selv). På den annen side kjønnsspesifiserer og generaliserer du ved å si at 'menn er sånn' og 'kvinner er slik'. Hvor har du det fra? Jeg, f.eks., har aldri møtt noen menn som er så kritisk til og har så dårlig forhold til kvinner som deg. Bar det tilsier at du tar feil, alle menn er nok ikke som deg. *** Utspillet ditt spriker i alle retninger og er bare egnet til å slå bena under på seg (deg) selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Hvis det er sånn og mannen er misfornøyd med å ha det sånn, må han da for all del skynde seg å åpne kjeften og si fra!!? For det første holder menn kjeft for å unngå bråk. Det har lite for seg å skape konfrontasjoner. Kvinner skjønner likevel ofte ikke at menns måte å gjøre ting på eller reagere er like "riktig" som deres. For det andre er vi ikke så nøye på hvordan ting gjøres. Om sofaen er svart eller blå spiller mindre rolle for oss. Om maten lages på en bestemt måte så bryr vi oss ikke. I tillegg blir menn som krever mye og, ifølge kvinner, gir lite sett ned på. En mann som ikke respekterer hennes ønsker blir sett på som en egoistisk drittsekk. Han kan derimot ikke kreve noe tilbake, hun har da rett til å gjøre som hun vil og han skal ikke tvinge henne til noe. Men vi sier jo også fra, men hva hjelper det. Kvinnen vet jo best, det gjelder bare å overbevise mannen om dette. Hans måte er ikke riktig, og det burde han skjønne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jøje meg, Petter Usmart, er du født bak en utedo, eller? Du generaliserer over en lav sko og uttaler deg som om kvinner var en eneste stor homogen masse uten individuelle forskjeller. Du må ha svært, svært liten erfaring med jenter overhodet, siden du kommer med slike uttalelser. En skulle tro du hadde ett eneste, forferdelig dårlig forhold bak deg, med et skrekkeksemplar av øglearten. Bare til din opplysning, så er vi ikke like, vi jenter. Ta meg selv som eksempel: Jeg har alltid praktisert mottoet "Frihet under ansvar", og mine kjærester har kunnet komme og gå som de vil. Jeg er kjemisk renset for sjalusi, og det så til de grader at det er GUTTA som har etterlyst det hos meg. Jeg overlater telefonkontakt og lign. til gubben om han er borte. VIL han ringe, så gjør han det, hvis ikke så har jeg det akkurat like bra. Jeg får høre det han vil fortelle når han kommer hjem igjen, og det er mer enn nok for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kulia Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 For det første holder menn kjeft for å unngå bråk. Det har lite for seg å skape konfrontasjoner. Kvinner skjønner likevel ofte ikke at menns måte å gjøre ting på eller reagere er like "riktig" som deres. For det andre er vi ikke så nøye på hvordan ting gjøres. Om sofaen er svart eller blå spiller mindre rolle for oss. Om maten lages på en bestemt måte så bryr vi oss ikke. I tillegg blir menn som krever mye og, ifølge kvinner, gir lite sett ned på. En mann som ikke respekterer hennes ønsker blir sett på som en egoistisk drittsekk. Han kan derimot ikke kreve noe tilbake, hun har da rett til å gjøre som hun vil og han skal ikke tvinge henne til noe. Men vi sier jo også fra, men hva hjelper det. Kvinnen vet jo best, det gjelder bare å overbevise mannen om dette. Hans måte er ikke riktig, og det burde han skjønne. Forhåpentligvis er du homo............. Du hater jo tydeligvis kvinner.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Hva klager du for? De færreste menn og kvinner klager så mye på jenter / kvinner / kjæresten / samboeren / ektefellen som deg. Din stemme i dette foraet er monumental når det gjelder å klage på hvordan du / menn har det. Vi har for lengst skjønt at du har et hespetre i huset, synd for deg. *** De aller, aller fleste av oss vil si og lever etter tanken om at det finnes visse standarder for hva som er rett og galt i stort og smått. Det er simpelthen ikke slik at det er hipp som happ hva som er rett og galt slik du hevder ved å vise til at 'vi er forskjellige'. På den ene siden viser du altså til at 'vi er forskjellige', at alle har ulike oppfatninger av hva som er rett og galt (relativisme). Her kan jeg jo vise til at påstanden din destrueres av problemet med selvreferanse: Utsagnet ditt kan jo bare være rett for deg, ikke for oss andre (i flg. deg selv). På den annen side kjønnsspesifiserer og generaliserer du ved å si at 'menn er sånn' og 'kvinner er slik'. Hvor har du det fra? Jeg, f.eks., har aldri møtt noen menn som er så kritisk til og har så dårlig forhold til kvinner som deg. Bar det tilsier at du tar feil, alle menn er nok ikke som deg. *** Utspillet ditt spriker i alle retninger og er bare egnet til å slå bena under på seg (deg) selv. De fleste innleggene her inne er skrevet av kvinner som klager på sine menn. Ofte uten grunn. Av og til får de motbør, også fra kvinnene, men ofte får de støtte. Selv om de kanskje burde fått et mer balansert svar, ikke bare uforbeholden støtte. Som tidligere sagt har jeg ikke et hespetre i huset, jeg diskuterer ut fra den generelle tilstanden, som kommer fram i media og vie venner og bekjente. På mange områder er det enkelt, enten er det rett eller galt. Men i et forhold er hovedsaklig en gråsone. Ingen kan si at en må ringe minst hver dag hvis en er borte fra hverandre, og at dette er det "riktige". Kvinner med barn innrømmer at de synes mannens måte å gjøre ting er "feil", dvs at deres måte er mer rett. Selv om også mannens måte fører til det samme målet. Det er måten det gjøres på som ikke er riktig, og de klarer ikke å se at han gjør det "feil". Vi, som i kvinner og menn, er forskjellige, mens en innen kjønnene ser mange likhetstrekk. Utsagnet mitt er basert på egne erfaringer, men også det jeg leser og hører (her inne, i media, av venner osc.). Det gjelder altså ikke bare meg. At du ikke har møtt en slik mann er logisk, og jeg sier mer om det i et annet innlegg her. Menn skal ikke klage på slikt, da blir de sett på som svake og pysete. Menn liker illusjonen om at de bestemmer, selv om de vet bedre. Ikke tør menn å klage fordi dette fører til bråk og at kvinner ser ned på dem. De har jo ikke noe å klage på, de bestemmer jo alt. Jeg sier heller ikke slikt (ikke i samme grad) i RL fordi dette fører til mange uønsked konsekvenser. Og jeg vet mange menn føler mye av det samme, selv om de forståelig nok ikke tør si det direkte til deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jøje meg, Petter Usmart, er du født bak en utedo, eller? Du generaliserer over en lav sko og uttaler deg som om kvinner var en eneste stor homogen masse uten individuelle forskjeller. Du må ha svært, svært liten erfaring med jenter overhodet, siden du kommer med slike uttalelser. En skulle tro du hadde ett eneste, forferdelig dårlig forhold bak deg, med et skrekkeksemplar av øglearten. Bare til din opplysning, så er vi ikke like, vi jenter. Ta meg selv som eksempel: Jeg har alltid praktisert mottoet "Frihet under ansvar", og mine kjærester har kunnet komme og gå som de vil. Jeg er kjemisk renset for sjalusi, og det så til de grader at det er GUTTA som har etterlyst det hos meg. Jeg overlater telefonkontakt og lign. til gubben om han er borte. VIL han ringe, så gjør han det, hvis ikke så har jeg det akkurat like bra. Jeg får høre det han vil fortelle når han kommer hjem igjen, og det er mer enn nok for meg. Jeg ble vistnok født på en fødestue, om det har noen relevans. Jeg er selvfølgelig klar over at kvinner er forskjellige, jeg snakker her om de generelle tendenser. Noen er "verre" og noen "bedre". Du er vel unntaket som bekrefter regelen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Forhåpentligvis er du homo............. Du hater jo tydeligvis kvinner.. Hater kvinner? Langt ifra. Prøver bare å påpeke en del ting jeg mener dere kunne gjort bedre i et forhold. Hvorfor kan kvinner klage på menns manglende innsats mhp husarbeid, at de er dårlige i senga, ikke viser nok omsorg/savn, er late osv. uten å bli kallt mannshater, mens en mann som klager automatisk er kvinnehater? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123290-hvorfor-skal-kvinner-alltid-definere-hva-som-er-rett-og-galt-i-et-forhold/#findComment-747103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.