Gå til innhold

Hvorfor skal kvinner alltid definere hva som er rett og galt i et forhold?

Anbefalte innlegg

Jeg tror kvinners svar til andre kvinner her er støttende fordi de skjønner at den som skriver egentlig ikke er ute etter "gode råd", men å få luftet tankene rundt et tema.

Syns det er sjelden man får til svar når man gir råd at: "Takk for rådet, nå er det prøvd og det gikk slik og slik". Så min teori er at kvinner ikke bruker dette forumet primært for å få og gi råd og derfor blir svarene slik du beskriver.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

16

• favn

5

• Goliath

4

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

Det som er viktig er å finne en av det motsatte kjønn som reagerer som forventet :-)

Har ikke noe med kvinne/mann å gjøre - men å være på samme "planet" - å være tolerant overfor hverandre - gi hverandre rom til å være SEG.

Et meget godt poeng.

Muligens en bedre måte å legge det fram på enn jeg gjorde. Det er ikke kjønnet som er viktig, men om en innser at den andre er annerledes, uten at dette nødvendigvis er feil eller dårligere enn enn selv og ens egen måte å reagere på.

Jeg tror kvinners svar til andre kvinner her er støttende fordi de skjønner at den som skriver egentlig ikke er ute etter "gode råd", men å få luftet tankene rundt et tema.

Syns det er sjelden man får til svar når man gir råd at: "Takk for rådet, nå er det prøvd og det gikk slik og slik". Så min teori er at kvinner ikke bruker dette forumet primært for å få og gi råd og derfor blir svarene slik du beskriver.

Igjen har vi en av de klassiske forskjellene på menn og kvinner.

Menn som skriver om sine problemer her inne ønsker praktiske løsninger på disse. Hvorfor skulle vi ellers spørre om råd/hjelp?

Kvinner derimot skriver oftere for å få støtte og sympati, uten at det nødvendigvis skal være i form av praktiske råd. Mer moralsk støtte. Slik at de vet de har rett og at mannen er et svin (satt på spissen).

Hehe, det er artig å lese svarene fra kvinnene nedover her. De får piggene ut og går i forsvarsposisjon og begynner å svare usakelig med at du er homo, kvinnehater, har fasitten, osv....*lol*... Artig lesing:-))

Men det er mye sant i det du skriver Pettern, selv om det finnes nyanser.

Hva består forskjellen i når vi snakker om rett og galt knyttet til henholdsvis alle kvinner og alle menn?

Jeg vet ikke, for jeg forstår ikke spørsmålet ditt.

Mener du at det ikke finnes forskjeller mellom kvinner og menn, og det ikke er "mulig" på generelt grunnlag å kritisere noen av kjønnene på bakgrunn av deres "særtrekk"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...