Gjest ikke-nick-idag Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei dere her inne. Jeg leste ett innlegg i BT for en uke siden hvor seksjonsoverlege på KK haukeland sykehus sier at hun ikke vil prioritere folk som har tatt abort eller latt vente med å få barn i mange år p.g.a jobb/ utdannelse. Er det feil av meg å reagere på det. Ting kan skje i livet ditt som fører til at man må ta enkelte valg, og som man kanksje ikke hadde gjort hadde man visst at man ville bli ufrivillig barnløs. Hadde jeg visst at jeg ville få så store problemer med å få barn, så hadde jeg ikke gjort noen av de dumme valgene som jeg har gjort. Når jeg leser Tandberg sitt innlegg så føler jeg meg enda dårligere hvis jeg skal bli straffet igjen på klinikken hennes! Noen som har noen synspunkter på dette? Er jeg helt ute " åkjører" ? Dere kan lese artikkelen på www.bt.no, ved å søke på barnløshet Er vi ikke i en tøff nok situasjon som det er..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123430-noen-av-oss-blir-ikke-prioritert-p%C3%A5-klinikkene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Enig med at det blir et paradoks at man først tar abort på samfunnets regning, og så vil ha hjelp til å få barn, men livet er nå engang sånn at man ikke kan se hva som skjer i framtiden, og omstendigheter mm kan forandre seg masssse fra man f,eks er 18 år og blir gravid uten at det er planlagt, til man er 30 år, gift og etablert, og har fått endometriose. Ser også at hun ikke vil prioritere de som har: "latt vente med å få barn i mange år p.g.a jobb/ utdannelse." Jaså du, den var ny. Og akkurat hvordan vil hun sile ut dem da? Alle med utdanning utover videregående skole som er over 28 år får fra nå av ikke hjelp i det offentlige. Har de derimot bare ungdomsskolen, og har brukt tiden fram til 28 år på å jobbe i kassen på rimi (ikke noe galt med kassen på rimi - kun ment som eksempel!!) så får man hjelp. Jadda. Det er jo helt håpløs tankegang spør du meg. Hilsen fra MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123430-noen-av-oss-blir-ikke-prioritert-p%C3%A5-klinikkene/#findComment-747932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.