Gå til innhold

Å bli beskyldt for noe en ikke har gjort.

Anbefalte innlegg

Gjest har jeg drømt det eller?

Hva gjør man når en nabodame kommer og ringer på døra og sier hun tror at mannen hennes har vært uto med en??

Det var en fest i huset deres for noen år siden, der hun ikke var tilstede, men jeg var det. Jeg ble sittende å prate til langt utover natten med mannen hennes. Han pratet og la ut en hel masse om livet deres, om en gang han hadde vært utro og hvor lang tid det tok for dem å bygge opp tilliten igjen.

Han sa at dette var noe han aldri kom til å gjenta noen gang, for han hadde vært så redd for å miste henne. Greit nok det, jeg hadde ingen planer om å gå til sengs med han, og ikke prøvde han seg heller.

Det var altså et par timer med prat om jobben hans, om familien, om ting som har skjedd i livet deres. Også matet han katta og vasket gulv så det skulle være fint til kona kom hjem. Så sa vi hadet og thats it!

Siden har jeg aldri pratet med mannen (eller kona) selv om de bor rett borti veien her, vi har jo ikke noe til felles.

Så plutselig kommer hun og ringer på hos meg. Sier at hun vet at det skjedde noe den ganger for flere år siden, og at det har skjedd flere ganger også! Javel? Ikke med meg ihvertfall, hverken den gangen eller siden.

Uansett hva jeg sa til henne, så trodde hun ikke på meg. Mannen hennes nektet også sa hun. Ja, hallo! Selvsagt nektet han på det, det har jo ikke skjedd noe!

Hun ville at jeg skulle innrømme det der og da, for da ville hun bli så lettet og glad. Jeg sa til henne at jeg ikke kunne innrømme noe jeg ikke hadde gjort, og at hvis mannen hennes hadde vært utro, så hadde ihvertfall ikke jeg noe med det å gjøre.

Det hele var så uvirkelig og fjernt og latterlig at jeg begynte å le. Aldri om jeg har hatt lyst på mannen hennes, og aldri om jeg har mistenkt han for å ha lyst på meg heller.

Da hun omsider gikk, så trodde hun fortsatt ikke på meg. På en måte ble jeg jo litt smigret. Smigret fordi hun mente jeg var fin nok til at mannen hennes hadde lyst på meg. Men samtidig ble jeg også fornærmet over at hun kunne mistenke meg for fly rundt og ligge med gifte mannfolk i nabolaget.

Nei, ellers takk. Hvis jeg vil ha meg mannfolk, så klarer jeg å finne en egen!

Men hvordan reagerer man på noe sånt da? Det er vel ikke noen vits i at jeg blander meg inn, når jeg faktisk aldri har vært del i noe som helst der borte?

Dette får de vel bare finne ut av selv. Og når de har gjort det, så håper jeg på en undskylding fra kona.

Hvordan ville du reagert?

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Håper på en unnskyldning? Det hadde jeg Krevet hvis jeg var deg.

Greit om dette var en bagatell, men hvem vet om hun kan ha plapret om sine mistanker til flere - og gjort deg skyldig i en ganske pikant sak du egentlig ikke har noe med å gjøre.

Vet ærlig talt ikke hvordan jeg ville reagert, men ville nok blitt sint om et menneske troppet opp hos meg og hevdet hun visste hva jeg hadde gjort. Smiger var nok det siste jeg ville følt..

Vanskelig å svare på. Rimelig spesiell problemstilling, må jeg si! Håper du får renvasket deg, da! :-)

Gjest karison

Skjønner godt at du reagerte med latter. Hele historien i seg selv høres ut som en vits ! (No affence to you =) )

Du har sagt ditt og uansett har ikke du noen ting med naboenes forhold å gjøre ! Jeg ville ikke gjort noe mer hverken fra eller til. Du har ingen verdens ting å bevise.

Får bare håpe at nabokjerringa tar hintet og lar ringeklokka di være =)

Skjønner godt at du reagerte med latter. Hele historien i seg selv høres ut som en vits ! (No affence to you =) )

Du har sagt ditt og uansett har ikke du noen ting med naboenes forhold å gjøre ! Jeg ville ikke gjort noe mer hverken fra eller til. Du har ingen verdens ting å bevise.

Får bare håpe at nabokjerringa tar hintet og lar ringeklokka di være =)

Nå synes jeg egentlig litt synd på henne også. Tenk hvor pinlig dette vil bli for henne når hun skjønner hvor feil hun har tatt.

Håper på en unnskyldning? Det hadde jeg Krevet hvis jeg var deg.

Greit om dette var en bagatell, men hvem vet om hun kan ha plapret om sine mistanker til flere - og gjort deg skyldig i en ganske pikant sak du egentlig ikke har noe med å gjøre.

Vet ærlig talt ikke hvordan jeg ville reagert, men ville nok blitt sint om et menneske troppet opp hos meg og hevdet hun visste hva jeg hadde gjort. Smiger var nok det siste jeg ville følt..

Vanskelig å svare på. Rimelig spesiell problemstilling, må jeg si! Håper du får renvasket deg, da! :-)

Har mannen vært utro, så håper jeg hun finner ut av det. Så hun får fred og han får passet sitt påskrevet.

Synes litt synd på henne da, for hun virket ganske desperat. Men jeg skjønner ikke hvordan hun kunne mistenke meg *forvirret*

Annonse

Der ser man ihvertfall hvor mye utroskap for "en gangs skyld" ødelegger (psyke, grad av paranoia m.m.) - og i hvor lang tid etter!!!

Selvfølgelig synd at du er blitt innblandet i dette, men det beste du kan gjøre er sikkert å holde på det du vet er sant, MEN - samtidig ha masse empati for henne, så hun ikke atpåtil føler at hun blir sett på som den skrulla! Hun har jo egentlig en helt normal reaksjon på en "urettferdig" hendelse (for lenge siden, ja, men slikt sitter i!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...