Gå til innhold

Greit at samboeren har kontakt med eksen ?

Anbefalte innlegg

Gjest karison

Jeg lurer på en ting....

Hvor går grensen for hva man skal akseptere av sin elskede ?

Det har hendt at x'n til typen har ringt og sendt meldinger. Hun presterte til og med å komme uanmeldt innom i VÅRT hjem ! Vi jobbet iherdig med å klargjøre huset vi kjøpte oss og hadde besøk av mange venner og bekjente som hjalp oss. Plutselig stod eksen til samboeren min i stua !!!! Til og med muttern reagerte på dette... Når jeg konfronterer typen med at jeg misliker deres kontakt blir han irritert og sier at jeg ikke har noe å bekymre meg for. Det er en grunn til at jeg ikke er sammen med henne lenger, sier han... Er jeg utenom det vanlige som reagerer på slikt ? Bare spør......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123634-greit-at-samboeren-har-kontakt-med-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har noe kontakt med min kjæres eks, pga. at både hun og vi tilhører samme vennekrets. I starten av forholdet vårt klarte vi ikke omgås så greit, så da måtte venner velge mellom henne eller oss når de skulle be inn til fest el.lign., mens nå har vi kommet dit hen at alle kan bes. Jeg LIKER henne ikke, men kan fint gå på fest og se at hun er der, uten at jeg føler det så naturlig å ha all verden med henne å gjøre.

Gjest standpunkt

Her er det tydeligvis ikke barn med i bildet og da skulle det ikke være nødvendig å mangle sosiale antenner så til de grader som hun tydeligvis gjør!

Det hadde aldri fallt inn meg i alle fall.

Tenker du da på det uanmeldte besøket, eller at de i det hele tatt har kontakt?

I alle fall det uanmeldte besøket! Vet ikke om jeg hadde vært interessert i å ha kontakt med eksen om vi ikke hadde hatt barn sammen. Tror ikke det.

Gjest Niels Henrik

I alle fall det uanmeldte besøket! Vet ikke om jeg hadde vært interessert i å ha kontakt med eksen om vi ikke hadde hatt barn sammen. Tror ikke det.

Jeg er venner med ex'en min, og vi har litt kontakt. Men jeg synes det ville vært rart om hun plutselig dukket opp uanmeldt, for å si det sånn. Da ville jeg nok kastet henne på dør.

Annonse

Gjest sykkelturisten

Samboern min jobber sammen med sin ex, så de har daglig kontakt. De har felles barn som er voksne nå, men vi har alltid vært bedt hjem til dem i bursdager osv.

Men uanmeldte besøk gjøres sjelden, både den ene og den andre veien. Det har skjedd en eneste gang, og det var noen dager etter jeg kom hjem med vår nyfødte datter, ex-en spurte ved døra om hun fikk komme inn og titte på babyen. Helt greit for meg, ikke noe hjertelige greier, men hun viste tydelig omsorg, så jeg satte faktisk litt pris på det.

Men ellers har hun vel ikke så mye hos oss å gjøre...

Gjest karison

Er ikke problemet ditt egentlig reaksjonen til kjæresten din? Hadde han brukt en kalori på å se ting fra din side, hadde du sett annerledes på det da?

Det er vel kanskje reakjsonen hans som plager meg mest ja...

Grunnen til det kan være at jeg ikke ville gjort det samme ovenfor ham.. Derfor er det sårende når han mener at min reaksjon er unødvendig. Han gjør det ikke bedre ved å alltid si når han har snakket med henne at; "jeg snakket med vennina di i stad".

Kan nesten virke som om han sier det for å faktisk gjøre meg sjalu, noe han klarer.

Gjest karison

Kontakten har plaget meg da han alltid presiserer at " jeg snakket med venninna di i sta", og min reaksjon er å bli irritert. Reagerer med sinne når jeg blir lei meg...

Han prøver helt tydelig å få fram denne reaksjonen. Han svarer da med ta jeg er utrolig teit som reagerer på det.

Det uanmeldte besøket hadde jeg aldri forestilt meg kunne forekomme ! Synes det var frekt og uhørt. Hvem ville vel gjort noe sånt ?? -bortsett fra henne ???

Plutselig stod hun i stua og sa "hei! Ville bare se hvordan dere har fått det!"

Er det rart man reagerer ???

Så det er nok alt med den frekke dama som irriterer meg..

Vil nok aldri slippe å møte henne heller da vi har hunder som stilles ut på samme utstillinger....

mil1365380270

Det er vel kanskje reakjsonen hans som plager meg mest ja...

Grunnen til det kan være at jeg ikke ville gjort det samme ovenfor ham.. Derfor er det sårende når han mener at min reaksjon er unødvendig. Han gjør det ikke bedre ved å alltid si når han har snakket med henne at; "jeg snakket med vennina di i stad".

Kan nesten virke som om han sier det for å faktisk gjøre meg sjalu, noe han klarer.

Kan hende han bruker det, for å føle at han har makt, ja... Patetisk, i tilfelle!

Fortell han hvordan du oppfatter reaksjonen hans, og så får du bare se om han viser forståelse, og gjør noe med det.

Hadde ikke sagt at han var patetisk, da. Da blir det vel en krangel, og ikke en konstruktiv samtale ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...