snuzza Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 jeg har fått en cyste i eggstokkene mine,har vært på ulevåll og tatt innvendig ultralyd,fikk da beskjed om å komme tilbake etter 5 uker ,hvorfor så lang tid?? han sa til og med at den ikke så helt bra ut ,den gikk flere veier,pluss at den var ikke ensfarget ,eller han sa den hadde litt vitt på seg ,jeg skjønte så mye at det ikke var bra,spurte jeg han om den var godart eller ond,men det kunne han ikke si,men i verste fall kan dette være kreft?? hvorfor må jeg gå så lenge uten svar?? er det sånn det fungerer i systemet??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123670-cyste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du forteller dessverre ikke hvor gammel du er og om du bruker prevensjon, det er viktig for å vurdere saken. Cyster hos kvinner i fruktbar alder er meget vanlig som et resultat av at eggstokken ’jobber’ med å modne nytt egg hver måned. Det finnes en rekke typer av cyster, de fleste godartede, men jo eldre en kvinne er –og etter overgangsalderen- øker risiko for at det kan være ondartet. Ved ultralyd kan man få mistanke om hvilken type cyste det foreligger. Man vil ofte også ta en blodprøve (måling av et stoff CA 125 som kan gi utslag ved visse godartede og en del av kreft-cystene). Hvis legen venter i 5 uker tyder det ikke på at det er mistanke om noe farlig på gang, da ville du bli lagt inn fort, og da ville legen ha gitt deg annen beskjed. Så jeg mener at du kan ta det med ro. F.eks. de godartede ’tvillingcyster’, eggløsningscyster og blødningscyster kan gi et ’uryddig’ inntrykk ved ultralyd. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123670-cyste/#findComment-749644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.