Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min traff hverandre i April og hadde avstands forhold i noen måneder før jeg overtalte henne til å komme og studere der jeg jobber. Hun er 22 og første års student, og har aldri hatt et seriøst forhold. Jeg er 30 og har hatt noen forhold tidligere. Jeg lovte henne frihet og at hun selvfølgelig kunne feste og flørte litt på byen, så lenge hun ikke gikk lenger en det. Problemet er at jeg ikke klarer å stole på henne. Jeg får vondt i magen av å se henne prate med andre gutter på byen, og har ved et par annledninger skjelt henne ut og bedt henne slutte å skjekke opp andre gutter mens jeg er der. Hver gang vi har hvert ute hver for oss, så er jeg sikker på at hun sjuler noe. Jeg er sikker på at hun gir bort nummeret sitt på byen, for jeg så at hun skrev en sms dagen der på og spurte om hva han jobber med ect. Da jeg spurte hvem hun skrev til, sa hun at det var søsteren sin.

Jeg tror at jeg har klart å ødelegge det meste allerede, for hun er ikke forelsket i meg lenger. Problemet er at jeg elsker henne så utrolig mye og lar henne derfor bo hos meg fortsatt. Er det for sent å fikse dette? Er det noe galt i hodet mitt? Bør jeg gjøre det slutt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123677-er-jeg-sykelig-sjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vel hun som kommer til å gjøre det slutt, så du kan jo vente på det om du vil, eller ta en samtale med henne og finne ut hva hun vil...

det er klart at når du har prøvd å kontrollere livet hennes på denne måten, så har du kvalt henne med din kjærlighet.

når du er førsteårsstudent i en ny by er du nødt å bli kjent med folk, skaffe deg et kontaktnett, både gutter og jenter... og såklart man må bli ordentlig kjent, le og spøke sammen, spørre hva man jobber med og hvor man kommer fra... helt naturlig...

og det er klart mennene hun møter blir veldig spennende når du omtrent forbyr henne å prate med dem...

ro ned litt du, finn ut hva du føler for henne, vær en god og forståelsesfull og romantisk kjæreste, men gi henne luft under vingene...

men som du sier, så er det kanskje forsent, og da må du nok bare la henne gå, og håpe at om det virkelig er henne og deg, så finner dere tilbake til hverandre om et par år når hun har fått rast fra seg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123677-er-jeg-sykelig-sjalu/#findComment-749652
Del på andre sider

det er vel hun som kommer til å gjøre det slutt, så du kan jo vente på det om du vil, eller ta en samtale med henne og finne ut hva hun vil...

det er klart at når du har prøvd å kontrollere livet hennes på denne måten, så har du kvalt henne med din kjærlighet.

når du er førsteårsstudent i en ny by er du nødt å bli kjent med folk, skaffe deg et kontaktnett, både gutter og jenter... og såklart man må bli ordentlig kjent, le og spøke sammen, spørre hva man jobber med og hvor man kommer fra... helt naturlig...

og det er klart mennene hun møter blir veldig spennende når du omtrent forbyr henne å prate med dem...

ro ned litt du, finn ut hva du føler for henne, vær en god og forståelsesfull og romantisk kjæreste, men gi henne luft under vingene...

men som du sier, så er det kanskje forsent, og da må du nok bare la henne gå, og håpe at om det virkelig er henne og deg, så finner dere tilbake til hverandre om et par år når hun har fått rast fra seg...

Hun skjekker vel ikke opp noen når vi er ute sammen, men hun flørter mens jeg ser på. Hun sier selv at hun ikke er interessert i å finne ut om det er andre potensielle kjærester og at hun bare prøver å skaffe seg venner. Jeg vil at hun skal få et kontakt nett, og jeg skal prøve å gi henne mer space. Problemet er at det går ut over hverdagen min. Jeg får ikke sove om nettene og jobber lite effektivt om dagene fordi jeg bare tenker på dette. Jeg vet at jeg kommer til å angre meg ihjel hvis jeg mister henne, men sånn jeg har det nå om dagen er så ille at jeg ikke vet om det er verdt det.

Takk for svar, det hjelper å få ut litt følelser. Problemet mitt i flere forhold er at jeg er for snill, har jeg ihvertfall fått høre. Må alle jenter ha en type som er "hard to get" hele tiden og litt drittsekk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123677-er-jeg-sykelig-sjalu/#findComment-749660
Del på andre sider

Hun skjekker vel ikke opp noen når vi er ute sammen, men hun flørter mens jeg ser på. Hun sier selv at hun ikke er interessert i å finne ut om det er andre potensielle kjærester og at hun bare prøver å skaffe seg venner. Jeg vil at hun skal få et kontakt nett, og jeg skal prøve å gi henne mer space. Problemet er at det går ut over hverdagen min. Jeg får ikke sove om nettene og jobber lite effektivt om dagene fordi jeg bare tenker på dette. Jeg vet at jeg kommer til å angre meg ihjel hvis jeg mister henne, men sånn jeg har det nå om dagen er så ille at jeg ikke vet om det er verdt det.

Takk for svar, det hjelper å få ut litt følelser. Problemet mitt i flere forhold er at jeg er for snill, har jeg ihvertfall fått høre. Må alle jenter ha en type som er "hard to get" hele tiden og litt drittsekk?

nei, det må ikke alle jenter ha, du må rett og slett finne ei snill jente...

men det kan det jo hende du har da, bare at du kanskje har vært uheldig tidligere... mulig du trenger hjelp for dette, virker ekstremt å ikke få sove om nettene og slikt pga at kjæresten får andre venner og har det gøy.

stol på henne, gled deg over at hun har et liv utenom deg, i tillegg til deg.

du bør rett og slett få deg et liv selv! kan være det man mener med at du er for snill. at du er for tilgjengelig og for oppmerksom hele tiden. begynn å trene, gå ut med kollegaer, se på fotballkamper, sykle deg en tur... gjør ting uten henne du også!

om du ikke finner en måte å stole på henne på, så tror jeg ikke det er bra for henne å være sammen med deg, hun trenger en trygg kjæreste som vet hvor han har henne og støtter henne og gleder seg over at hun har det bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123677-er-jeg-sykelig-sjalu/#findComment-749674
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...