Gå til innhold

psykisk oppheng og orgasme?

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 23 år som har vært med kjæresten min i 1.5 år.

jeg er vokst opp i et kristen miljø, der seksualitet har blitt sett på som skittent og syndig. Jeg har intellektuelt fridd meg fra den oppfatning, men ting som hører barndom til er vanskelig å legge fra seg.

Som en følge av dette oppdaget jeg min egen seksualitet i relativt sen alder. Det er først det siste halve året at jeg aktivt har ansvar for egen seksuell nytelse, gjennom onani og å være åpen med kjæresten min om hva jeg/vi ønsker.

Jeg har kommet dit hen at jeg, når jeg er alene kjenner sammentrekninger i skjeden, men det gir ingen effekt i hjernen. Er dette normalt? Og hva bør gjøres for å løse problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12387-psykisk-oppheng-og-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags effekt er det du skal ha i hjernen? Klarer det seg ikke med vanlige orgasmer som gir kroppen en gedigen nytelse, som kobler ut hjernen i stedet?

poenget er vel gjerne at hjernen ikke kobles ut! jeg går på en måte "glipp" av orgasmen. det er dette jeg lurer på om er normalt, og hva man eventuelt skal gjøre med det.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei liselise

Så vidt jeg forstår er det normalt å kjenne sammentrekninger i skjeden. Ofte kommer det ved gode følelser og tanker på intimtet og sex, og det kan komme uten at du "planlegger" det. Må du være så bevisst det? Kanskje det oppleves som litt perverst (syndig) å kjenne noe bare kroppslig? Jeg håper du kan forsone deg med at kroppen kan likes og nytes, alene og i fellesskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...