Gå til innhold

Paracet som hjelp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Tammi!

Har aldri hørt om at paracet er anbefalt, er du sikker på at det ikke er dispril? I dispril er det acetylsalisylsyre, som er blodfortynnende. Dette igjen kan føre til økt blodgjennomstrømning i livmor, slik at det blir lettere for egget å feste seg. (Det finnes ingen dokumentert virkning..)

Albyl-E er det også mange som tar fra omtrent uttak til etter test. (Albyl-E gjør samme nytten som en kvart dispril).

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124040-paracet-som-hjelp/#findComment-752036
Del på andre sider

Tammi1365380565

Hei Tammi!

Har aldri hørt om at paracet er anbefalt, er du sikker på at det ikke er dispril? I dispril er det acetylsalisylsyre, som er blodfortynnende. Dette igjen kan føre til økt blodgjennomstrømning i livmor, slik at det blir lettere for egget å feste seg. (Det finnes ingen dokumentert virkning..)

Albyl-E er det også mange som tar fra omtrent uttak til etter test. (Albyl-E gjør samme nytten som en kvart dispril).

Hilsen fra

Hei Trollmor

Hadde et annet innlegg på BIM for en tid tilbake. Der ble jeg rådet til paracet???

Det kan jo hende det var skrivefeil fra vedkommende. Hun hadde selv blitt gravid...

Da får jeg gå ut fra det er dispril. Det hørtes egentlig veldig logisk ut. Får du de enda reseptfritt? Det er en evighet sidet jeg brukte slike. Må vel helt tilbake til ungdomstiden.

En annen ting. Jeg tar vit-E 350g. Det er ikke fare å blande vel? Tror du?

Foressten tusen gjertelig takk for svar

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124040-paracet-som-hjelp/#findComment-752084
Del på andre sider

Hei Trollmor

Hadde et annet innlegg på BIM for en tid tilbake. Der ble jeg rådet til paracet???

Det kan jo hende det var skrivefeil fra vedkommende. Hun hadde selv blitt gravid...

Da får jeg gå ut fra det er dispril. Det hørtes egentlig veldig logisk ut. Får du de enda reseptfritt? Det er en evighet sidet jeg brukte slike. Må vel helt tilbake til ungdomstiden.

Klem fra meg

Jeg tok 75mg Albyl E hver dag fra uttak til test (på resept). Dette tilsvarer en kvart dispril om dagen som er uten resept. Desuten tok jeg E-vitaminer hver dag fra spraystart. Folat startet jeg tidlig med i tilfelle...

Full klaff på to av tre forsøk. Mistet på første, men fikk tvillinger på siste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124040-paracet-som-hjelp/#findComment-752465
Del på andre sider

Hei Trollmor

Klem fra meg

Hei igjen, Tammi :o)

Kan jo hende Paracet har noe positivt i seg, uten at jeg har fått det med meg ;o)

Ja, dispril er reseptfritt, mens Albyl-E må du få på resept. Selv gikk jeg på Albyl-E etter anbefaling fra gynekologen min. Jeg hadde en MA på 2. forsøk, ble gravid på 3. forsøk også, og denne gangen startet jeg allerede med Albyl-E FØR uttak. Brukte det i flere måneder jeg, etter anbefaling fra gyn. Jeg hadde litt høyt blodtrykk, så han mente det bare var positivt å ta det! ;o)

Min lille gutteklump er nå blitt 6 mnd.! :o)

Lykke til!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124040-paracet-som-hjelp/#findComment-752469
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...