Gjest mgst Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Er det noen her som har erfaring med"Billingsmetoden" om hvordan den kan hjelpe mot barnløshet??Har kun lest litt om den på nettsidene. OG er det virkelig sånn å forstå av div.innlegg her om AlbylE/dispril etc at de virkelig kan "preppe" livmorslimhinnen slik at egget fester seg..eller har jeg totalt misforstått? Til slutt lurer jeg på om det er noen forskjell på hvor mange dager det er mellom egguttak og-innsetting i Norge kontra Danmark.(Mener jeg har hørt at det er en forskjell her...at de settes inn en dag tidligere i DK???) Kan hende dette kan være utslagsgivende for noen på positivt resultat mht feste av embryoet til livmorslimhinnenhinnen??Hmm..lurer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124167-billingsmetodendiv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ang. Dispril/Albyl E: Det er ikke bevist at det har noen effekt å bruke slike medisiner, men mange leger mener at det kan ha noe for seg, og det gjør i alle fall ingen skade. Det er 2 effekter man mener kan slå ut. Det ene er at det virker blodfortynnende. Det gjør at egget ikke trenger å grave seg så langt inn for å komme til blodkar og dermed kunne feste seg. Den andre effekten er at det kan gi en liten nedsettelse av immunforsvaret. Dermed vil mors immunforsvar ikke så lett avvise egget som fremmedlegeme. For kvinner som har abortert mange ganger, kan det ofte være til hjelp med blodfortynnende. Det viser seg at noen kvinner aborterer fordi blodet i livmorveggen levrer seg for lett. Embryoet greier dermed ikke å suge til seg næring og oksygen. Når det gjelder antall dager mellom uttak og innsetting, er det litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Noen steder setter de inn etter 2 dager uansett. Så vidt jeg vet, er det standard på de fleste sykehus i Norge. På klinikkene i Danmark, er det mer vanlig å vente en eller flere dager for å se hvilke av eggene som utvikler seg best. Det er særlig aktuelt hvis det er mange egg å velge mellom. Hvis det bare er 2 egg som kan brukes, kan man like gjerne sette inn på 2. dag. Eggene har det tross alt bedre i livmoren enn i varmeskapet til klinikken. Jeg har ikke hørt at det skal spille noen rolle for muligheten til at egget skal feste seg. På mine forsøk i Danmark, har jeg hatt innsetting på 3. dag etter uttak. Billingsmetoden har jeg ikke noe kjennskap til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124167-billingsmetodendiv/#findComment-752977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mgst Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ang. Dispril/Albyl E: Det er ikke bevist at det har noen effekt å bruke slike medisiner, men mange leger mener at det kan ha noe for seg, og det gjør i alle fall ingen skade. Det er 2 effekter man mener kan slå ut. Det ene er at det virker blodfortynnende. Det gjør at egget ikke trenger å grave seg så langt inn for å komme til blodkar og dermed kunne feste seg. Den andre effekten er at det kan gi en liten nedsettelse av immunforsvaret. Dermed vil mors immunforsvar ikke så lett avvise egget som fremmedlegeme. For kvinner som har abortert mange ganger, kan det ofte være til hjelp med blodfortynnende. Det viser seg at noen kvinner aborterer fordi blodet i livmorveggen levrer seg for lett. Embryoet greier dermed ikke å suge til seg næring og oksygen. Når det gjelder antall dager mellom uttak og innsetting, er det litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Noen steder setter de inn etter 2 dager uansett. Så vidt jeg vet, er det standard på de fleste sykehus i Norge. På klinikkene i Danmark, er det mer vanlig å vente en eller flere dager for å se hvilke av eggene som utvikler seg best. Det er særlig aktuelt hvis det er mange egg å velge mellom. Hvis det bare er 2 egg som kan brukes, kan man like gjerne sette inn på 2. dag. Eggene har det tross alt bedre i livmoren enn i varmeskapet til klinikken. Jeg har ikke hørt at det skal spille noen rolle for muligheten til at egget skal feste seg. På mine forsøk i Danmark, har jeg hatt innsetting på 3. dag etter uttak. Billingsmetoden har jeg ikke noe kjennskap til. Tusen takk,"Tillajo", for kjapt og svært utfyllende svar! Dette med Dispril/AlbylE kan jo absolutt være verdt et forsøk da jeg er en del plaget med "klumper/blodlevringer" i menstruasjonsblod !!(unnskyld detaljer her..) Godt det fins et forum en kan gå til dersom det er noe en lurer på...!Ser at du og mange andre sitter inne med gode kunnskaper og tips og ikke minst erfaringer som er fine å ha med seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124167-billingsmetodendiv/#findComment-753400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.