liv75 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei! vi er et par m to friske og raske-barn- som på tredje året har ønsket oss en "tredjemann"! Vi har ikke brukt noe annet prevensjon-mens vi har vært sammen- enn kondom- men for to år siden- tok jeg en primoluttkur-for å utsette mens, pga sydenferie! Etter dette- fikk jeg veldig uregelmessig mens-sykluser. For 6mnd siden- oppsøkte vi lege,for å finne ut hva som var galt. Det ble da tatt blodprøver, og eggløsntest- som viste seg å være neg! Deretter- begynte jeg m pergotime- men fremdeles, etter 6 mnd er det ikke funnet noe eggløsn. til tross for store doser - de to siste mnd(3tabl i 5dgr) De tre siste mnd- har syklusene, vært regelmessige-på 32dgr,hver gang. Alikevel- ønsket legen min at jeg skulle ta en pause, på 3mnd-før vi gikk videre! Er da litt redd- for at hormonene-skal komme i ubalanse, igjen, uten pergotime!? Lurer også på hvor "farlig" det kan være-å ikke ha eggløsn.? Har hørt om høy risiko-for cyster og kreft i eggstokkene o.l- Ellers luer jeg på- hva som ellers kan hjelpe til eggløsn- behandling/medikamenter?? Har hørt litt om hormonsprøyte-hvis ikke pergotime, hjelper!? Dette- ble kanskje langt, men har så mange spørsmål-og grubler på så mye- så jeg håper på svar.....! =0) Begynner å bli litt utålmodig-og erlitt bekymret....!(ønsker gjerne svar fra fagpersoner!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124350-ut%C3%A5lmodig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.