Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er et indisk par som er 38 år. Problemet mitt er at kona mi mangler lysten til sex. Vi har sex kanskje en gang om annen hver måned. Det er fordi at hun får skyld følelse overfor meg. Hun har aldri tatt initiativ til sex. Når jeg spør, får jeg NEI som svar. Når vi skal ha samleie vil hun at jeg skal onarere henne, men nesten altid vil strammer hun begge beina slik at jeg ikke kan onarere, hvis jeg forklarer henne om dette blir hun sint eller finner hun en eller unskydning. samleien vår har bare en rutine..det er å onarere henne og ha samleie når hun seier kom nå. Det ender altid med krangling. Hun vil ikke krysse meg, heller ikke bli kysset. Hun tar aldri på meg. Hun gjør det en sjelden gang når jeg spør henne. Hun vil ikke ta av kle'a.

Jeg har aldri vært utro heller ikke hatt samleie med andre enn kona mi. Jeg har vist forståelse for at hun ikke har lyst, men nå er jeg ganke lei og frustrurert. Jeg har ikke lyst til å samarbeide med henne på anndre ting pga. dette. Alt blir ødelagt. Jeg kan ikke finne en annen heller for at jeg har to døttre og jeg er veldig glad i dem. Og kan ikke stikke av pga. mora deres ikke har lyst til sex.

Jeg trenger hjelp/råd for at hvordan kan vi løse dette probøemet? Da kona mi kom til norge var hun 27 år. Det jeg lurer på om er at kan indiske bakrunnen være årsak til dette?

Hvis ja, hva kan vi gjøre? fins det medisiner hun kan bruke? hvis hun ville det.

Eller hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124424-kona-har-ikke-lyst-til-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• noalagu

9

• petter smart

7

• huufsa

4

• snilen

3

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle dele noen tanker jeg fikk med deg...

Kvinner må ha oppmerksomhet, og føle seg ettertraktet av sin mann. Ikke 'bare' når mannen vil ha sex, men i den 'vanlige hverdag'.

Gir du din kvinne oppmerksomhet?

Har du noen gang med deg en blomst? -eller noe annet hun setter pris på?

Når var sist gang du dro henne ned på fanget? -ikke for å få sex, men bare for å kose litt?

La henne få føle at hun er spesiell for deg!

Du skriver: "Jeg har ikke lyst til å samarbeide med henne på andre ting pga. dette. Alt blir ødelagt."

oi!! *fare, fare* Dere sklir inn i en ond sirkel!

Du virker som en trofast og fornuftig mann. Mange ektepar glemmer å være kjærester. Det beste du kan gjøre er å prøve å finne tilbake til forelskelsen, og å lage litt 'spenning' igjen.

Også et lite tips;

Å bli onanert av noen kan bli litt 'tørt'... En tungespiss gjør vel susen, -eller evt. litt glidekrem..? Pass ihveretfall på at hun blir tilfredstillt før deg selv...

Lykke til uansett.

Gjest thetraveller

Om indisk bakgrunn kan ha noe med det å gjøre? Det burde du vel vite selv, dersom du og er derfra... :)

Dessuten må du huske at sex sitter i HODET på en person, og ikke "der nede": Føler man seg ikke verdsatt og får det "lille ekstra" av kjertegn og andre beviser på at man er spesiell i hverdagen, da skal du heller ikke forvente at det fungerer i senga. Sånn er det bare.

fuji1365380447

Jeg vet ikke om din kones manglende sex-lyst har å gjøre med at hun er fra India.

Men jeg tror jeg vet hvorfor dere blir frustrert når dere skal ha samleie. Du skriver at hun vil at du skal onanere henne, og at hun strammer bena slik at du ikke får det til. Dette henger nok sammen med måten hun har lært seg å onanere seg selv på.

Mange jenter onanerer seg selv til orgasme ved å stimulere klitoris samtidig som de strammer lår og rumpe alt de kan. På den måten blir det letter å få orgasme.

Det kan jo hende at hun prøver å få deg til å gjøre det samme, uten at hun tør og vise deg hvordan hun liker det.

Spør henne hvordan hun onanerer selv - eller be om å få se på når hun tilfredstiller seg selv (hvis hun tør det, da). Si at du har lyst til å lære hvordan du tilfredstiller henne, så er jeg sikker på at ders sex-liv vil bli bedre.

Det er mulig å tilfredstille en kvinne mens hun klemmer sammen bena ;-)

Alle kvinner (også de som sier at de ikke vil ha sex) lengter etter nærhet og kos. Gi henne tid, prøv og sette hennes behov foran dine egne, så kommer det kanskje til å bli bedre.

Ja, det kan godt ha noe med religion og kultur å gjøre. Hun kan ha fått en oppdragelse som gjør at hun mener sex kun er for å få barn, og at det er syndig å ha sex for gledens skyld. Kanskje føler hun seg billig, eller som en hore.

MEN, det kan også være rett ogs lett som de andre her sier. At hun er som andre kvinner på dette området, og at hun ikke liker å ha sex bare for å tilfredstille deg. Jeg er redd sex for dere kun er noe dere har for DIN skyld. Hun lar deg onanere henne litt, for å bli litt våt, men det virker ikke som hun får orgasme.

Du må nok ta deg en sexfri periode synes jeg. Og starte med kos og komplimenter og romantikk. Du skal kose med håret og hodebunnen hennes, massere skuldrene og føttene hennes, lage en god kopp te til henne, en god middag til henne, skrive et romantisk kort, et lite dikt, se en romantisk film med henne, dra på en ferie uten barna kanskje, gå turer sammen, kyss henne i nakken!

Du må rett og slett gi henne mer oppmerksomhet. Vis at du elsker henne. Vis at du elsker kroppen hennes! Kanskje du får til at dere ligger nakne sammen, om du ikke krever sex. For jeg tror sex er blitt et krav hos dere, ikke en lyst. Hun har kanskje aldri hatt ordentlig lyst! Men gjort det for å tilfredstille deg, og for å få barn?

Og etter en stund må du gradvis begynne å snakke med henne om dette. Om dine tanker og ønsker og lyster rundt sex, og hennes tanker. Hva tenker hun om sex?

Det er så deilig å dusje nakne sammen, å massere hverandre, å kysse. Men alt dette kan nok være tabu for henne, du må rett og slett finne tilbake til litt nyforelskede følelser! Og ikke press henne! Gå langsomt frem!

Hei!

Kvinner må ha oppmerksomhet, og føle seg ettertraktet av sin mann. Ikke 'bare' når mannen vil ha sex, men i den 'vanlige hverdag'.

Når var sist gang du dro henne ned på fanget? -ikke for å få sex, men bare for å kose litt?

Du skriver: "Jeg har ikke lyst til å samarbeide med henne på andre ting pga. dette. Alt blir ødelagt."

Du virker som en trofast og fornuftig mann. Mange ektepar glemmer å være kjærester. Det beste du kan gjøre er å prøve å finne tilbake til forelskelsen, og å lage litt 'spenning' igjen.

Også et lite tips;

Å bli onanert av noen kan bli litt 'tørt'... En tungespiss gjør vel susen, -eller evt. litt glidekrem..? Pass ihveretfall på at hun blir tilfredstillt før deg selv...

Lykke til uansett.

Herregud, er det det eneste rådet kvinner her inne klarer å komme med? Det er selvfølgelig mannens feil som ikke viser nok interesse osv osv.

På meg virker det som om denne kvinnen har store problemer med både seksualitet og intimitet. Hun vil jo ikke engang kysse. Dette ligger nok enten i opplevelser i barndommen eller oppdragelsen i India.

Å skylde alt på mannen blir bare for dumt, skjerp deg.

Annonse

Herregud, er det det eneste rådet kvinner her inne klarer å komme med? Det er selvfølgelig mannens feil som ikke viser nok interesse osv osv.

På meg virker det som om denne kvinnen har store problemer med både seksualitet og intimitet. Hun vil jo ikke engang kysse. Dette ligger nok enten i opplevelser i barndommen eller oppdragelsen i India.

Å skylde alt på mannen blir bare for dumt, skjerp deg.

Om du leser innlegget mitt skikkelig petter smart, så ser du at ikke 'en eneste' beskyldnng er skrevet!

Det er masse spørsmålstegn, ikke sant??

Jeg mener med det at han kanskje skal tenke litt igjennom sånne ting.

Og han ber om råd, ikke sant??

Dette er råd om hva 'han' kan foreta seg for å bedre forholdet. 'Hun' har ikke skrevet noe innlegg, så det er vanskelig å gi 'henne' råd, er det ikke??

Jeg kommer aldri med 'beskyldninger' til noen, hverken mann eller kvinne, petter smart.

Les innleggene før du svarer på dem!

Gjest Ninnimor

Om du leser innlegget mitt skikkelig petter smart, så ser du at ikke 'en eneste' beskyldnng er skrevet!

Dette er råd om hva 'han' kan foreta seg for å bedre forholdet. 'Hun' har ikke skrevet noe innlegg, så det er vanskelig å gi 'henne' råd, er det ikke??

Jeg kommer aldri med 'beskyldninger' til noen, hverken mann eller kvinne, petter smart.

Enig med petter smart her. Det virker som om hun har alvorlige problemer, når hun verken har kysset eller tatt på mannen sin noensinne. Da hjelper det neppe med blomster eller oppmerksomhet.

Kanskje de bør snakke sammen, finne ut hva disse problemene skyldes, kanskje gå til samlivsrådgivning eller psykolog hvis de ikke finner ut av det selv.

Enig med petter smart her. Det virker som om hun har alvorlige problemer, når hun verken har kysset eller tatt på mannen sin noensinne. Da hjelper det neppe med blomster eller oppmerksomhet.

Kanskje de bør snakke sammen, finne ut hva disse problemene skyldes, kanskje gå til samlivsrådgivning eller psykolog hvis de ikke finner ut av det selv.

Hei!

Petter smart avsluttet innlegget sitt med: "Å skylde alt på mannen blir bare for dumt, skjerp deg."

Er du enig med han i at jeg gjorde det? At jeg må 'skjerpe meg'?

Jeg er helt enig i at 'om' det er slik at hun har opplevd evt. overgrep og undertrykkelse så må hun/de ha hjelp til å bearbeide dette.

Men uansett er det en god start å passe på at hun føler seg verdsatt. Det ikke minst om hun tidligere har hatt vonde opplevelser, for da er jo hennes selvbilde enda mere skadet! Det gjør det jo desto viktigere at hun blir sikker på at hennes mann verdsetter henne!

Sliter man med skader etter overgrep og undertrykkelse er bekreftelse på egen verdi utrolig viktig.

Hei!

Petter smart avsluttet innlegget sitt med: "Å skylde alt på mannen blir bare for dumt, skjerp deg."

Jeg er helt enig i at 'om' det er slik at hun har opplevd evt. overgrep og undertrykkelse så må hun/de ha hjelp til å bearbeide dette.

Men uansett er det en god start å passe på at hun føler seg verdsatt. Det ikke minst om hun tidligere har hatt vonde opplevelser, for da er jo hennes selvbilde enda mere skadet! Det gjør det jo desto viktigere at hun blir sikker på at hennes mann verdsetter henne!

Sliter man med skader etter overgrep og undertrykkelse er bekreftelse på egen verdi utrolig viktig.

Fikk bare lyst å svare deg jeg huufsa. Jeg syns du skrev et fint innlegg, absolutt ingen beskyldninger av noe slag der. :)

Gjest Ninnimor

Hei!

Jeg er selvfølgelig ikke enig i at du bare skylder på mannen, eller at du skal skjerpe deg.

Petter smart er jo kjent for å sette ting på spissen.

Derimot er jeg enig med petter smart i at det sannsynligvis ligger noe mer bak, og at blomster og oppmerksomheter kanskje ikke vil løse alle problemer.

Men selvsagt er det en god start å passe på at hun føler seg verdsatt.

Annonse

Det som irriterer meg, og dette gjelder ikke deg spesielt, mne heller de fleste kvinner her inne, er at når en mann spør om råd ifm med at kona/samboer ikke har lyst på sex så kommer det hele tiden spørsmål om han viser nok interesse og gjør nok osv osv. Ingen åpner for muligheten forl at problemet ligger hos henne, eller i hennes fortid.

Gjest Gandhiji

Hei!

Også et lite tips;

Lykke til uansett.

Hei,

Jeg er også indisk men gift med en norsk dame (heldig vis). Jeg tror jeg forstår en del mer enn de som har svart deg. Folk her ber om å få tilbake forelskelsen osv. Men indere flest er jo gift først og forelskelsen kommer (kanskje) etterhvert. Nå snakker jeg om arrangert ekteskap.

Lyst på sex kan ha sammenheng med om man er indisk eller norsk. Det ser ut som hun ikke har lyst og hun gjør lite for å ha det og. Det fines en del natur medisiner som kan piffe opp sex livet.

Når det gjelder kyssing så eksisterer det jo ikke i indisk kultur. Ha du sett en indisk film hvor de kysser?

Det med klær har også røtter i India.Når det gjelder gaver, roser osv. er ikke lett heller fordi mange av de utenlandske er så opptatt av penger at de vil ikke sette pris på at man bruker penger til slikt og heller se det som sløsing.

Som jeg kjenner indiske damer tror jeg at en ordentlig prat om hvordan det føles og at man kan risikere å bli utro hvis hun ikke er villig til å gjøre noe med dette. Man må snakke sammen som voksene og legge alle kort på bordet. Jeg vet at hun kommer aldi til å gå til en rådgiver fordi det er skammelig(i indisk kultur) å snakke om sex.

Jeg mener ikke at du skal gi trusseler men vise de konskvenser som kan oppstå ved et slikt sexliv som dere har det.

De som leser dette innslag og tror at jeg er en kynisk utlending må forstå at jeg kjenner min kultur bedre enn en norman og generasjon vi snakker om her er ikke så sexuelt frigjort som norske jenter. Det er en annen verden vi snakker om. (Det er også grunnen til at jeg ikke valgte en indisk jente for min egen del også).

Det som irriterer meg, og dette gjelder ikke deg spesielt, mne heller de fleste kvinner her inne, er at når en mann spør om råd ifm med at kona/samboer ikke har lyst på sex så kommer det hele tiden spørsmål om han viser nok interesse og gjør nok osv osv. Ingen åpner for muligheten forl at problemet ligger hos henne, eller i hennes fortid.

Men hva slags råd mener du man skal gi da ? "Gå fra henne" ?

Det er _han_ som ber om råd. Da kan man bare foreslå ting _han_ kan gjøre.

Han prøver å få forholdet til å fungere. Man gjør ikke det ved å sette seg ned og kreve, og å legge all skyld på den andre parten.

Som en klok mann sa (husker ikke hvem): "Do you want to be right, or do you want to be happy?"

Gjest Gandhiji

Hei!

Også et lite tips;

Lykke til uansett.

beklager det forrige var svar til noalagu ikke til huufsa

Men hva slags råd mener du man skal gi da ? "Gå fra henne" ?

Det er _han_ som ber om råd. Da kan man bare foreslå ting _han_ kan gjøre.

Han prøver å få forholdet til å fungere. Man gjør ikke det ved å sette seg ned og kreve, og å legge all skyld på den andre parten.

Som en klok mann sa (husker ikke hvem): "Do you want to be right, or do you want to be happy?"

Jeg har skrevet noen få (!) innlegg der jeg klager på at kvinnene som svarer her ofte kommer med uforbeholden støtte til kvinner som skriver inn med sine klager. Som svar på mine innlegg får jeg at det er støtte disse kvinnene søker og får av andre kvinner. Hvorfor får ikke menn som skriver inn om sine problemer noen støtte? De får bare beskjed om at det er dem det er noe feil med. Ingen kommer med noen alternativer som går ut på at det er kvinnen som er/har problemet.

Jeg har skrevet noen få (!) innlegg der jeg klager på at kvinnene som svarer her ofte kommer med uforbeholden støtte til kvinner som skriver inn med sine klager. Som svar på mine innlegg får jeg at det er støtte disse kvinnene søker og får av andre kvinner. Hvorfor får ikke menn som skriver inn om sine problemer noen støtte? De får bare beskjed om at det er dem det er noe feil med. Ingen kommer med noen alternativer som går ut på at det er kvinnen som er/har problemet.

Jeg lurer fortsatt på hvilket alternativ du etterlyser.

Dette er en konkret sak. Hva vil DU svare ham ? Foreløbig har du bare kritisert andres løsninger.

Forøvrig gir ikke jeg deg ansvar for det alle andre menn skriver her, så ikke gi meg ansvar for det de andre kvinnene skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...