Gjest Frustrert gutt på 28 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei, dette blir et langt innlegg, så ha tålmodighet... Jeg er en gutt på 28 år og har vært samboer i 8 år. Samboeren min er ett år eldre enn meg. Parforholdet fungerer bra, utenom på et område: seksuallivet. Da vi ble sammen i starten, hadde vi (som vel de fleste) et meget aktivt seksualliv. Etter hvert som tiden gikk, derimot, dabbet dette noe av. Det var ikke noe problem, i det sexlivet jo som regel er spesielt intenst i starten av forholdet. I lengden, derimot, ble dette et STORT problem. Etter at vi hadde vært sammen i ca. 3 år, begynte frekvensen på vårt seksuelle samkvem virkelig å gå nedover. Nå, etter 8 år, har vi knapt nok sex i det hele tatt. Hun har et litt dårlig selvbilde i forhold til vekt, hun veier vel ca. 5 kg over idealmålet, så det er jo ikke noe snakke om objektivt sett...Men dette hemmer henne nok litt. Vi har lurt på om det kunne vaere p-pillenes skyld. Hun har brukt p-piller siden hun var ca. 20 år (med andre ord i ett år før hun traff meg). For tre år siden sluttet hun med pillene i en periode, tror det var ca. tre måneder. Dette hadde ingen effekt på hennes seksuallyst, så hun begynte å bruke pillene igjen. Det er et spørsmål jeg har: Kunne denne perioden være for kort, slik at p-pillenes "virkestoff" fortsatt var i kroppen og påvirket hennes seksuallyst? Har jo hørt flere steder at "pillen" kan påvirke seksuallysten. Synes bare det er rart at det tok såpass lang tid før hennes lyst ble påvirket i så fall...Hun bruker p-piller av merket Trionordiol. Et annet av problemene forbundet med dette, er at hun ikke vil snakke om våre seksuelle problemer. De gangen jeg har prøvd å snakke om det (og det har vaert en del), vil hun etter en kort tid ikke diskutere det mer. Hun har med andre ord problemer med å snakke om sex på en åpen måte. Det jeg har fått ut av henne, er at det låser seg for henne når hun merker at jeg har lyst på henne. Selv om hun i utgangspunktet selv kan ha lyst på sex, mister hun fullstendig lysten, får angst og tilbakeviser meg fullstendig. Så problemet er med stor sannsynlighet (i hvert fall delvis) psykisk. Hun har også sagt at hennes seksuallyst sliter på henne, særlig siden hun vet hvor lyst jeg har på henne. Som jeg håper du skjønner, elsker jeg min samboer svært høyt, ellers hadde jeg ikke fortsatt vært sammen med henne etter 8 år. Hun er på mange måter min tvillingsjel. Jeg har (dessverre i vårt tilfelle) en sterk seksualdrift, som gjør situasjonen enda mer frustrerende. Det tærer både på selvtillit og forholdet når hun gang på gang avviser meg når jeg gjør seksuelle tilnærmelser. I det siste halve året har jeg nesten ikke giddet å gjøre tilnærmelser i det hele tatt, det er ikke verdt anstrengelsen siden jeg likevel vil bli avvist. Jeg har fortalt henne at vi ikke trenger å ha sex i en periode av udefinert lengde, så kunne vi snakke om det når hun var klar for det. Dette har ikke virket for å dempe hennes angst. Hun foreslo i utgangspunktet at hun kunne tilfredsstille meg oralt eller på annet vis en gang i blant. Dette gjør hun heller ikke lengre (selv om det aldri har skjedd jevnlig), noe jeg oppfatter som et svik og synes er særdeles dårlig gjort når hun vet hvor mye det betyr for meg. Det har nå kommet til det punktet at jeg nesten vurderer å gjøre det slutt. Jeg trenger ikke å ha sex mange ganger i uka, men et minimum av seksualaktivitet mener jeg hører hjemme i et forhold. Slik det er nå, har vi kanskje sex en gang i måneden i gjennomsnitt. Det gjør meg gal av frustrasjon, og gjør at jeg føler meg bitter og sveket. Dette hjelper selvsagt ikke på forholdet vårt, som ellers er upåklagelig. Har du noen råd Gro (eller evt. andre), hva kan vi gjøre for at dette bedrer seg? Burde vi oppsøke parterapi? Jeg tviler på om hun ville være villig til dette, men det er jo evt. forsøket verdt. Jeg klarer ikke leve lengre i et forhold som ikke inkluderer et sexliv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Da dere inngikk avtalen om at hun kun skulle tilfredsstille deg, var det en fallitterklæring til sex-livet deres. Med det, sa du på en måte, at det var greit for deg, så lenge du ble tilfredsstillet. Gjort er gjort (og hun var jo med på det selv), nå må dere begynne helt på nytt, og hvis dere skal lykkes, må du forsikre henne om at du IKKE forventer noe, og unngå for all del tidsfrister, for når dere skal være i gang igjen. Parterapi hadde sikkert hjulpet, siden dere hadde det bra før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-755870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det er desverre et av problemene som alltid vil komme i en eller annen grad når man møtes i så ung alder. Noen løsning har jeg ikke (hvis det i det hele tatt finnes). "..................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-755940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hos meg tok det over et halvt år fra jeg sluttet på pillen til sexlysten flommet! 3 mnd kan godt være i korteste laget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-755980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur her Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei. Vi har heller ikke sex mer enn en gang i måneden nå. Ville bare si at du ikke er alene.. Mannen min gidder aldri. Han tar aldri initiativet. Det går ut over forholdet; jeg er irritert og hissig. Synes vi burde ha sex i alle fall en gang i uka. Jeg er også lei meg. Vi har det da bra ellers. Bare ikke mas på henne. Prøv å flørte, tenne henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Min teori Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg synes dere skal forsøke å kutte ut p-pillene igjen, men denne gangen for mye lenger tid! Tre måneder er for kort. Kroppen trenger i blant mange måneder på å komme i gjenge igjen, og å få i gang sin egen naturlige hormonbalanse og syklus. Minst et halvt år, ville jeg prøvd. Jeg tror hun uansett like gjerne kan slutte helt på p-pillen. Dere har jo så sjelden sex, så hvorfor driver hun og propper seg med kunstige hormoner daglig, når dere har sex kun en gang pr mnd? Den ene gangen kan dere klare å bruke et annet alternativ. Jeg tror også at en del gutter og menn kan være litt for "ivrige" i sin væremåte. Det er iallefall min erfaring. Hvorfor kan ikke en mann bare gi en klem for å si at jeg er glad i deg? Mange kvinner tør jo knapt gi respons på en klem engang, fordi de vet at da setter det i gang en kjedereaksjon hos mannen. Mannen takler ikke en klem uten å samtidig signalisere og grafse at "Jeg tar gjerne mer her og nå. Sex nå!" Et kyss eller en klem fra en kvinne, betyr IKKE bestandig at mer vil følge. Et kyss kan være et kyss, ganske enkelt. Men menn tabber seg litt ut der, ved straks å grafse etter mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gutt på 28 år Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Da dere inngikk avtalen om at hun kun skulle tilfredsstille deg, var det en fallitterklæring til sex-livet deres. Med det, sa du på en måte, at det var greit for deg, så lenge du ble tilfredsstillet. Gjort er gjort (og hun var jo med på det selv), nå må dere begynne helt på nytt, og hvis dere skal lykkes, må du forsikre henne om at du IKKE forventer noe, og unngå for all del tidsfrister, for når dere skal være i gang igjen. Parterapi hadde sikkert hjulpet, siden dere hadde det bra før. MIL SKREV: Da dere inngikk avtalen om at hun kun skulle tilfredsstille deg, var det en fallitterklæring til sex-livet deres. Med det, sa du på en måte, at det var greit for deg, så lenge du ble tilfredsstillet. Ja, du har nok forsåvidt rett i det. Det var nok ikke det lureste. Jeg må bare påpeke at jeg ser på meg selv som en god elsker, jeg setter alltid hennes tilfredsstillelse svært høyt. Men "avtalen" vår var nok et forsøk på å døyve samvittigheten fra hennes side og for å dempe lysten fra min side. MIL SKREV: Gjort er gjort (og hun var jo med på det selv), nå må dere begynne helt på nytt, og hvis dere skal lykkes, må du forsikre henne om at du IKKE forventer noe, og unngå for all del tidsfrister, for når dere skal være i gang igjen. Ja tror nok sexlivet vårt trenger å begynne helt på nytt igjen. MIL SKREV: Parterapi hadde sikkert hjulpet, siden dere hadde det bra før. tror nok det sikkert hadde vaert lurt, tviler sterkt på at jeg får henne med på det dessverre. Hun er ikke typen til å gå på noe slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gutt på 28 år Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei. Vi har heller ikke sex mer enn en gang i måneden nå. Ville bare si at du ikke er alene.. Mannen min gidder aldri. Han tar aldri initiativet. Det går ut over forholdet; jeg er irritert og hissig. Synes vi burde ha sex i alle fall en gang i uka. Jeg er også lei meg. Vi har det da bra ellers. Bare ikke mas på henne. Prøv å flørte, tenne henne. IKKE SIGNATUR HER SKREV: Hei. Vi har heller ikke sex mer enn en gang i måneden nå. Ville bare si at du ikke er alene.. Mannen min gidder aldri. Han tar aldri initiativet. Det går ut over forholdet; jeg er irritert og hissig. Synes vi burde ha sex i alle fall en gang i uka. Jeg er også lei meg. Vi har det da bra ellers. Bare ikke mas på henne. Prøv å flørte, tenne henne. Regner med at det er mange i vår situasjon. Sexlivet i et langt forhold tror jeg kan vaere vanskelig for de fleste... Å flørte med henne er dessverre litt vanskelig, hun er saerdeles uromantisk anlagt dessverre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gutt på 28 år Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg synes dere skal forsøke å kutte ut p-pillene igjen, men denne gangen for mye lenger tid! Tre måneder er for kort. Kroppen trenger i blant mange måneder på å komme i gjenge igjen, og å få i gang sin egen naturlige hormonbalanse og syklus. Minst et halvt år, ville jeg prøvd. Jeg tror hun uansett like gjerne kan slutte helt på p-pillen. Dere har jo så sjelden sex, så hvorfor driver hun og propper seg med kunstige hormoner daglig, når dere har sex kun en gang pr mnd? Den ene gangen kan dere klare å bruke et annet alternativ. Jeg tror også at en del gutter og menn kan være litt for "ivrige" i sin væremåte. Det er iallefall min erfaring. Hvorfor kan ikke en mann bare gi en klem for å si at jeg er glad i deg? Mange kvinner tør jo knapt gi respons på en klem engang, fordi de vet at da setter det i gang en kjedereaksjon hos mannen. Mannen takler ikke en klem uten å samtidig signalisere og grafse at "Jeg tar gjerne mer her og nå. Sex nå!" Et kyss eller en klem fra en kvinne, betyr IKKE bestandig at mer vil følge. Et kyss kan være et kyss, ganske enkelt. Men menn tabber seg litt ut der, ved straks å grafse etter mer. MIN TEORI SKREV: Jeg synes dere skal forsøke å kutte ut p-pillene igjen, men denne gangen for mye lenger tid! Tre måneder er for kort. Kroppen trenger i blant mange måneder på å komme i gjenge igjen, og å få i gang sin egen naturlige hormonbalanse og syklus. Minst et halvt år, ville jeg prøvd. (SITAT SLUTT) Hm, du er kanskje inne på noe der. Vet dessverre altfor lite om dette selv. MIN TEORI SKREV: Jeg tror hun uansett like gjerne kan slutte helt på p-pillen. Dere har jo så sjelden sex, så hvorfor driver hun og propper seg med kunstige hormoner daglig, når dere har sex kun en gang pr mnd? Den ene gangen kan dere klare å bruke et annet alternativ. (SITAT SLUTT) Det er jo forsåvidt et poeng. Hovedgrunnen til at hun fortsatt bruker pillen er nok for å regulere menstruasjonen slik at den blir regelmessig, samt at menssmertene blir mye mindre når hun bruker pillen. Men som du sier er det jo faktisk kunstige hormoner... MIN TEORI SKREV: Jeg tror også at en del gutter og menn kan være litt for "ivrige" i sin væremåte. Det er iallefall min erfaring. Hvorfor kan ikke en mann bare gi en klem for å si at jeg er glad i deg? Mange kvinner tør jo knapt gi respons på en klem engang, fordi de vet at da setter det i gang en kjedereaksjon hos mannen. Mannen takler ikke en klem uten å samtidig signalisere og grafse at "Jeg tar gjerne mer her og nå. Sex nå!" Et kyss eller en klem fra en kvinne, betyr IKKE bestandig at mer vil følge. Et kyss kan være et kyss, ganske enkelt. Men menn tabber seg litt ut der, ved straks å grafse etter mer. (SITAT SLUTT) Her ligger nok også litt av problemet. Tror man trygt kan si at jeg er den romantiske og kjærlige i forholdet, noe som skaper litt problemer i og med at det er jeg som er mannen...Men uansett, jeg gir henne klemmer og kyss hele tiden uten å forvente noe mer. Selv om jeg kanskje har lyst, skjønner jeg jo at det ikke alltid er rett tid og sted, samt at jeg mener kjærtegn i hverdagen er sunt og ikke nødvendigvis behøver bety noe mer. Forøvrig må jeg si takk til alle som har svart, godt å få snakket litt ut om dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gutt på 28 år Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. FAVN SKREV: Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. (SITAT SLUTT) Er nok en bra analyse av situasjonen det der ja. FAVN SKREV: Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. (SITAT SLUTT) Uten at jeg kan si det helt sikkert tror jeg ikke dette er problemet. Har aldri opplevd det som problematisk for henne å ha sex i misjonærstillingen eller noen annen stilling hvor jeg er "på toppen". FAVN SKREV: Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. (SITAT SLUTT) Samboeren min er ikke spesielt flink til å uttrykke sin kjærlighet dessverre. Men av og til (særlig når vi har kranglet og hun er fra seg) sier hun at hun er veldig glad i meg og elsker meg over alt annet. Som sagt i et annet innlegg er hun ikke spesielt flink til å uttrykke sine følelser eller være romantisk, selv om hun har et fyrverkeri av et temperament. Tror nok det bunner i oppdragelsen hennes, som var preget av at man ikke snakket noe særlig om følelser. Hun har bedret seg MYE i den tiden vi har vært sammen though . Jeg skal snakke med henne og foreslå at hun slutter med pillen. Tusen takk for bra svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gutt på 28 år Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. FAVN SKREV: Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. (SITAT SLUTT) Er nok en bra analyse av situasjonen det der ja. FAVN SKREV: Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. (SITAT SLUTT) Uten at jeg kan si det helt sikkert tror jeg ikke dette er problemet. Har aldri opplevd det som problematisk for henne å ha sex i misjonærstillingen eller noen annen stilling hvor jeg er "på toppen". FAVN SKREV: Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. (SITAT SLUTT) Samboeren min er ikke spesielt flink til å uttrykke sin kjærlighet dessverre. Men av og til (særlig når vi har kranglet og hun er fra seg) sier hun at hun er veldig glad i meg og elsker meg over alt annet. Som sagt i et annet innlegg er hun ikke spesielt flink til å uttrykke sine følelser eller være romantisk, selv om hun har et fyrverkeri av et temperament. Tror nok det bunner i oppdragelsen hennes, som var preget av at man ikke snakket noe særlig om følelser. Hun har bedret seg MYE i den tiden vi har vært sammen though . Jeg skal snakke med henne og foreslå at hun slutter med pillen. Tusen takk for bra svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gutt på 28 år Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. FAVN SKREV: Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. (SITAT SLUTT) Er nok en bra analyse av situasjonen det der ja. FAVN SKREV: Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. (SITAT SLUTT) Uten at jeg kan si det helt sikkert tror jeg ikke dette er problemet. Har aldri opplevd det som problematisk for henne å ha sex i misjonærstillingen eller noen annen stilling hvor jeg er "på toppen". FAVN SKREV: Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. (SITAT SLUTT) Samboeren min er ikke spesielt flink til å uttrykke sin kjærlighet dessverre. Men av og til (særlig når vi har kranglet og hun er fra seg) sier hun at hun er veldig glad i meg og elsker meg over alt annet. Som sagt i et annet innlegg er hun ikke spesielt flink til å uttrykke sine følelser eller være romantisk, selv om hun har et fyrverkeri av et temperament. Tror nok det bunner i oppdragelsen hennes, som var preget av at man ikke snakket noe særlig om følelser. Hun har bedret seg MYE i den tiden vi har vært sammen though . Jeg skal snakke med henne og foreslå at hun slutter med pillen. Tusen takk for bra svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gutt på 28 år Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. FAVN SKREV: Det høres ut som en vond sirkel, du vil mer og mer og blir ditto frustrert og fortvilet over avvisning - hun har ballet seg inn i noe og kvepper mer og mer hver gang du prøver deg. Og så ligger det gjensidige bebreidelser i lufta. Ikke bra. (SITAT SLUTT) Er nok en bra analyse av situasjonen det der ja. FAVN SKREV: Det er sikkert som de andre sier her, at p-piller virker inn på lysten. Og som en sier, hva skal hun med p-piller når hun knapt har sex? Jeg merket meg at hun er klar for oralsex, at hun kan tilfredsstille deg på den måten... det første jeg tenkte på da, var at problemet ligger i å bli penetrert, ikke bare i kjønnet så å si, men å bli fysisk 'erobret' av deg, at det av en eller annen grunn blir for mye og for tett med en kropp over seg eller noe sånt? Henne på topp hadde nok vært best, men så var det å få til det da... Spekulasjoner. (SITAT SLUTT) Uten at jeg kan si det helt sikkert tror jeg ikke dette er problemet. Har aldri opplevd det som problematisk for henne å ha sex i misjonærstillingen eller noen annen stilling hvor jeg er "på toppen". FAVN SKREV: Jeg vet ikke, men hvis det ikke er p-pillen, kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes følelser ikke er slik for deg som dine er for henne. Men jeg tror nå det er kjemisk, at hormonbalansen har kollapset på grunn av de pillene. (SITAT SLUTT) Samboeren min er ikke spesielt flink til å uttrykke sin kjærlighet dessverre. Men av og til (særlig når vi har kranglet og hun er fra seg) sier hun at hun er veldig glad i meg og elsker meg over alt annet. Som sagt i et annet innlegg er hun ikke spesielt flink til å uttrykke sine følelser eller være romantisk, selv om hun har et fyrverkeri av et temperament. Tror nok det bunner i oppdragelsen hennes, som var preget av at man ikke snakket noe særlig om følelser. Hun har bedret seg MYE i den tiden vi har vært sammen though . Jeg skal snakke med henne og foreslå at hun slutter med pillen. Tusen takk for bra svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 MIL SKREV: Da dere inngikk avtalen om at hun kun skulle tilfredsstille deg, var det en fallitterklæring til sex-livet deres. Med det, sa du på en måte, at det var greit for deg, så lenge du ble tilfredsstillet. Ja, du har nok forsåvidt rett i det. Det var nok ikke det lureste. Jeg må bare påpeke at jeg ser på meg selv som en god elsker, jeg setter alltid hennes tilfredsstillelse svært høyt. Men "avtalen" vår var nok et forsøk på å døyve samvittigheten fra hennes side og for å dempe lysten fra min side. MIL SKREV: Gjort er gjort (og hun var jo med på det selv), nå må dere begynne helt på nytt, og hvis dere skal lykkes, må du forsikre henne om at du IKKE forventer noe, og unngå for all del tidsfrister, for når dere skal være i gang igjen. Ja tror nok sexlivet vårt trenger å begynne helt på nytt igjen. MIL SKREV: Parterapi hadde sikkert hjulpet, siden dere hadde det bra før. tror nok det sikkert hadde vaert lurt, tviler sterkt på at jeg får henne med på det dessverre. Hun er ikke typen til å gå på noe slikt. Ingen er"typen" i utgangspunktet, det blir de som har innsett at de trenger det. Du har det - hun ikke, kanskje hun ikke har skjønt alvoret? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-756355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Kjære frustrert gutt. P-piller er neppe årsaken til problemet. Hun burde i tilfelle merket økt lyst etter tre måneders opphold i p-pilletaking. Det viktigste for å komme videre er nok at dere finner ut hvorfor hun ikke viser lyst, og om det er noe dere kan gjøre for å fremkalle mer lyst hos henne. Da må dere snakke sammen. Hun må åpne seg og fortelle deg hva som skal til for at hun får mer lyst. Når manglende respons er et problem bør dere gi hverandre nok tid til å ha sex slik at ingen behøver å bekymre seg om å bli avbrutt. Dere bør også unngå å ta opp vonde diskusjoner like før dere har sex. Og dere bør gjøre opp alle eventuelle krangler lenge før leggetid. Det er mulig det vil hjelpe om dere bruker avslappningsøvelser for eksempel ved at dere masserer hverandre. Det kan også hjelpe å drikke et glass vin for å slappe mer av før dere har sex. Når dere har sex bør hun konsentrere seg om sine egen nytelse, og ikke føle at det haster å oppnå orgasme. Det er også viktig å ha et tilfredstillende forspill slik at hun blir opphisset hver gang dere har sex, ellers kan du risikere at hun har sex uten å ha glede av det, noe som gjør at lysten hennes sitter lenger og lenger inne. Det virker umiddelbart som om hun har lavere sexdriv enn deg, men hvorfor? Skjedde det noe spesielt den gangen hun gradvis fikk mindre lyst? Hva er årsaken til at hun ikke får til å snakke om problemet deres? Slike problemstillinger vil dere sannsynligvis møte dersom dere prøver parterapi, noe jeg på det sterkeste vil anbefale, selv om ikke alle familieterapauter er like flinke når det gjelder å ta opp spørsmål som har med seksualitet å gjøre. Det hjelper også for mange å gå bakover i forholdet, da dere var nyforelsket og spenningen dere i mellom var på et helt annet nivå enn det er i dag. Var det noe i måten dere hadde sex på den gang da, som ga bedre sex for henne enn det dere gjør i dag? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-761787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - noen tanker fra meg- Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg kan miste lysten over lang tid pga: 1. Økonomiske problem.......tankene kommer uavbrutt når jeg da prøver å ha sex....vanvittig frustrerende! 2. Når mannen er "helt kanin" dvs overivrig. Det fungerer i de tilfeller hvor jeg selv "ikke kan vente" men ikke ellers. Og hvis dette skjer mange ganger, blir jeg fryktelig lei av denne iveren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-762197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
border1365380598 Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ingen er"typen" i utgangspunktet, det blir de som har innsett at de trenger det. Du har det - hun ikke, kanskje hun ikke har skjønt alvoret? Dette høres akkurat ut som vårt forhold!! Alt stemmer.. borsett fra at jeg ikke har brukt p-piller på mange år. Det hjalp ikke meg iallefall, men håper det hjelper dere. Jeg har dessverre ingen "løsning" på problemet, men skulle gjerne likt å vite det (for min egen del også...) Lykke til, og; ikke gi opp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-762691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg synes dere skal forsøke å kutte ut p-pillene igjen, men denne gangen for mye lenger tid! Tre måneder er for kort. Kroppen trenger i blant mange måneder på å komme i gjenge igjen, og å få i gang sin egen naturlige hormonbalanse og syklus. Minst et halvt år, ville jeg prøvd. Jeg tror hun uansett like gjerne kan slutte helt på p-pillen. Dere har jo så sjelden sex, så hvorfor driver hun og propper seg med kunstige hormoner daglig, når dere har sex kun en gang pr mnd? Den ene gangen kan dere klare å bruke et annet alternativ. Jeg tror også at en del gutter og menn kan være litt for "ivrige" i sin væremåte. Det er iallefall min erfaring. Hvorfor kan ikke en mann bare gi en klem for å si at jeg er glad i deg? Mange kvinner tør jo knapt gi respons på en klem engang, fordi de vet at da setter det i gang en kjedereaksjon hos mannen. Mannen takler ikke en klem uten å samtidig signalisere og grafse at "Jeg tar gjerne mer her og nå. Sex nå!" Et kyss eller en klem fra en kvinne, betyr IKKE bestandig at mer vil følge. Et kyss kan være et kyss, ganske enkelt. Men menn tabber seg litt ut der, ved straks å grafse etter mer. Kjenner meg svært igjen i det du sier. Det høres selvmotsigende ut (i hvert fall for en mann!), men det virker rett og slett avtennende at det skal så lite til å tenne mannen. Det gjør både at en aldri får sjansen til å være forførende, uten at en helst skal rive av seg klærne med en gang, og at en frykter "kjedereaksjonen" som du beskriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-766973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elitia Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei sveis. Punkt 1. Ja, det kan ha vært for kort oppholf med p-piller, men jeg tror ikke det er årsaken. Punkt 2. 5 kilo over idealvekten. Hva mener du med det? Er det hun som har sagt det til deg? Eller vet du hva hun veier, og vet at dette er fem kilo over? Har du sagt til henne at hun veier fem kilo over idealvekten? Jeg er selv litt overvektig, og vet med meg selv at hadde min mann sagt så mye som en millimeter i retning av en negativ komentar om kroppen min, så hadde jeg straks lagt om til en "snevrere" linje seksuelt. Vi har vært sammen i 10 år, og min trygghet som seksualpartner kommer først og fremst av at min kropp ikke er tema i det hele tatt, annet enn i positiv forstand. Og da mener jeg ikke; "du har sååå lekker kropp!" eller "du er nesten perfekt her og her..". Jeg mener positivt som "du er den mykeste og godeste jeg vet om i hele verden." Og "Jeg vil bare ligge inntil deg hele natten...". Jeg tror faktisk ikke min mann vet at jeg veier over noensomhelst idealvekt, han bare digger meg rått og hemningsløst. Og det har gjort at jeg slipper meg helt løs. Men hadde jeg hatt en partner som var opptatt av idealkropper og sammenlignet meg med andre el.l, så kunne jeg sikkert gått i lås, sånn som kjæresten din. Ikke vet jeg om dette har noe med deres problem og gjøre, jeg bare reagerte på ordene "fem kilo over idealvekten", for det er nemlig ingenting, det er idealkropp det. Hadde du skrevet 20 kilo over, så hadde det vært en grunn til å komentere det. Høyst sannsynlig er hun, og jeg håper IKKE deg, opptatt av de fem kiloene, og det er sinnsykt dumt....Vet ikke hva du kan gjøre med det, men tenk litt på det. Spill kort på kveldene, les gode fortellinger, ligg langt unna såpeoperaer, tv-reklamer, snakk om verden og hva som er viktig for dere, sjenk henne vin, og si til henne at du skulle ønske du kunne se henne gravid; frodig og vakker! Neida, det siste var en fleip, det var kanskje å dra den vel langt.... Men uansett, lykke til! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124623-seksualproblemer-i-samlivet/#findComment-768209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.