Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :) Lurer på om det er noen her som har fått fjernet endometriose før IVF/el. mellom forsøk (dersom dere hadde flere) og om dette hadde noe pos. utslag mht. graviditet? Hvor lenge måtte dere evt. vente med IVF etter endt laparoskopi med fjerning av endo? Har to forsøk bak oss uten pos. resultat. Det lille jeg hadde av endo. ble ikke fjernet da jeg var inne til lap, så vurderer om jeg bør få dette fjernet før neste forsøk..... Kjempetakknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124723-endometriose-og-ivf/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Veldig lenge siden jeg har vært inne her - men ¨så innlegget ditt og tenkte jeg burde svare. Er veldig opptatt om dagen med min lille gutt som er 1 år nå! Han kom til verden i fjor etter første IVF forsøk på Ullevål! ca 6 mnd før første forsøk var jeg innlagt på Ullevål hvor de utførte laproskopi og fant tildels kraftig endometriose på den ene siden. Jeg er overbevist om at dette inngrepet var medvirkende til at jeg fikk full klaff på første forsøk (dette er min personlige oppfatning - ikke noe legen har sagt). Inngrepet er så og si smertefritt (full narkose) og du er bare innlagt på dagkirurgisk. Får kun noen bittesmå "hull" som forsvinner etter en tid. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124723-endometriose-og-ivf/#findComment-762950
Del på andre sider

Hei!

Veldig lenge siden jeg har vært inne her - men ¨så innlegget ditt og tenkte jeg burde svare. Er veldig opptatt om dagen med min lille gutt som er 1 år nå! Han kom til verden i fjor etter første IVF forsøk på Ullevål! ca 6 mnd før første forsøk var jeg innlagt på Ullevål hvor de utførte laproskopi og fant tildels kraftig endometriose på den ene siden. Jeg er overbevist om at dette inngrepet var medvirkende til at jeg fikk full klaff på første forsøk (dette er min personlige oppfatning - ikke noe legen har sagt). Inngrepet er så og si smertefritt (full narkose) og du er bare innlagt på dagkirurgisk. Får kun noen bittesmå "hull" som forsvinner etter en tid. Lykke til videre!

Hei! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på innlegget mitt og dele din erfaring! :o) Jeg vil nok vurdere å få det jeg har av endo fjernet,og som du sier er det ikke store inngrepet...Skader vel uansett ikke!!! Særlig når det er så lite positivt forbundet med endo og mulighetene for graviditet.(Tenker også på hvis tredje forsøk går skeis...da har vi bare "naturmetoden"igjen, liksom!) Måtte du vente 6mnd med IVF pga laparoskopien og fjerningen av endo - eller var det ventelisten som gav utslaget?

Masse gratulasjoner til deg forresten! Må være STORT å ha blitt mamma nå!! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124723-endometriose-og-ivf/#findComment-763769
Del på andre sider

Hei! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på innlegget mitt og dele din erfaring! :o) Jeg vil nok vurdere å få det jeg har av endo fjernet,og som du sier er det ikke store inngrepet...Skader vel uansett ikke!!! Særlig når det er så lite positivt forbundet med endo og mulighetene for graviditet.(Tenker også på hvis tredje forsøk går skeis...da har vi bare "naturmetoden"igjen, liksom!) Måtte du vente 6mnd med IVF pga laparoskopien og fjerningen av endo - eller var det ventelisten som gav utslaget?

Masse gratulasjoner til deg forresten! Må være STORT å ha blitt mamma nå!! :o)

Hei!

Måtte ikke vente - det var som du sa ventelisten som gjorde utslaget.

Veldig stort å bli mamma - selv om det er mye stress nå da han har begynt i barnehage å jeg har begynt å jobbe igjen!

Lykke til videre - jeg er overbevist at å fjerne endometriose bare akn gi positive utslag så det synes jeg ikke du skal tvile på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124723-endometriose-og-ivf/#findComment-765019
Del på andre sider

Hei!

Måtte ikke vente - det var som du sa ventelisten som gjorde utslaget.

Veldig stort å bli mamma - selv om det er mye stress nå da han har begynt i barnehage å jeg har begynt å jobbe igjen!

Lykke til videre - jeg er overbevist at å fjerne endometriose bare akn gi positive utslag så det synes jeg ikke du skal tvile på!

Hei igjen!:o)

Ja nå har jeg sendt "skriv" til legen min etter å ha hørt om dette temaet også via andre leger på nettet (tilknyttet IVF avd rundt om...)og det virker som de er nokså klare på at ER det noe som helst synlig så bør det fjernes. Så jeg satser på ny lap., men denne gangen skal det booooort!

Jo mer jeg leser jo mer ser jeg at det er bare å få det fjernet! Legene virker jo nokså entydige idet..likevel er det ulik praksis fra sykehus til sykehus ang laparoskopi og eliminering av endometriosen..forstå det den som kan!

Takk for at du delte din historie med meg. Det gjør meg iallefall overbevist! Og lykke til med 1åringen! ;O)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124723-endometriose-og-ivf/#findComment-766215
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...