Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...og henger meg på igjen - Prøver å ikke tenke baby og prøving, men klarer ikke få tankene bort fra det.

Jeg føler jeg må ha noen å "prate med", dele erfaringer med, få tips o.s.v om prøvingen. Holder det "hemmelig" for alle rundt oss og det er tøft syns jeg, Derfor er det så godt å "få det ut" her.

Vi har vært prøvere lenge og håper prøverørsmetoden kan hjelpe oss. Skal begynne på spray snart og både gruer og gleder meg. Måtte avbryte sist gang med spray og spøryter og KRYSSER ALT for at vi skal få det til denne gang.

Det er tøffe tider, men jeg må bare ser fremover hvis ikke så blir jeg helt nuts av å tenke dette.

Fikk vite at ei venninne skal ha her om dagen, og jeg føler ikke glede (blir liksom lei meg) Jeg gratulerte selvfølgelig og sa det var moro og alt det der, men får klump i magen når jeg

hører andre skal ha... Er jeg litt "rar" eller er dette en reaksjon man får som prøver...??? Har jo så lyst på selv.

Ja kort om meg, og hvem er du? kanskje vi kan dele masse her inne.Ser frem til å "bli her" denne gang og til å høre fra deg.

Stor hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124732-har-v%C3%A6rt-innom-her-f%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei reese Er nok mange som har det som deg. Ikke lett å føle glede for folk som blir lett gravid. Man føler det burde være vår tur snart. Tror det er helt normalt. Jeg skal ta mitt første ivf i januar i Tromsø. Enn du? Har da prøvd i 2,5 år. Har vært grundig utredet. Det eneste de kunne si var at jeg hadde litt lav eggløsning, men at det burde være fullt mulig å kunne bli gravid:) Men er ikke blitt det til nå, så derfor prøver vi ivf. Er 27 år. Et tips: kjempemange hyggelige jenter inne på www.fub.no. Gå inn på forum, der får du delt dine tanker og erfaringer. Lykke til videre:)

Hei reese Er nok mange som har det som deg. Ikke lett å føle glede for folk som blir lett gravid. Man føler det burde være vår tur snart. Tror det er helt normalt. Jeg skal ta mitt første ivf i januar i Tromsø. Enn du? Har da prøvd i 2,5 år. Har vært grundig utredet. Det eneste de kunne si var at jeg hadde litt lav eggløsning, men at det burde være fullt mulig å kunne bli gravid:) Men er ikke blitt det til nå, så derfor prøver vi ivf. Er 27 år. Et tips: kjempemange hyggelige jenter inne på www.fub.no. Gå inn på forum, der får du delt dine tanker og erfaringer. Lykke til videre:)

Hei Thea3,

hyggelig å høre fra deg. Tromsø ja...jeg er selv fra nord-Norge, men bor sørpå.Er nordpå så ofte jeg kan.

Begynner på spray i desember, så tror at i januar så er alt "klart" ifbm. IVF.

Jeg har også blitt grundig undersøkt, og alt er som det skal, heldigvis.

Har vært prøvere i ca.fem år og "aktive" i tre-fire. Har liksom bare latt det gå sin gang, uten hell da...!

Ja jeg skal titte på fub.no.

Lykke til til deg også

Ha en fin dag :o)

Hei Thea3,

hyggelig å høre fra deg. Tromsø ja...jeg er selv fra nord-Norge, men bor sørpå.Er nordpå så ofte jeg kan.

Begynner på spray i desember, så tror at i januar så er alt "klart" ifbm. IVF.

Jeg har også blitt grundig undersøkt, og alt er som det skal, heldigvis.

Har vært prøvere i ca.fem år og "aktive" i tre-fire. Har liksom bare latt det gå sin gang, uten hell da...!

Ja jeg skal titte på fub.no.

Lykke til til deg også

Ha en fin dag :o)

Hei igjen. Det var lenge dere har forsøkt... Må være utrolig tungt. Jeg kjenner angsten etter 2 år. Begynner også med spray i desember, antakeligvis julaften. Så da er vi vel noenlunde likt i løypa:) Dette må vi klare.... (prøver å være positiv,men...)

Hei igjen. Det var lenge dere har forsøkt... Må være utrolig tungt. Jeg kjenner angsten etter 2 år. Begynner også med spray i desember, antakeligvis julaften. Så da er vi vel noenlunde likt i løypa:) Dette må vi klare.... (prøver å være positiv,men...)

Hei ja, nei dette er ingen lett prossess. Mannen min og jeg har prøvd nå i 4 år.

Nå disse dager går vi og venter på om mensen kommer eller ikke... Fikk satt inn egg forrige mandag.

En erfaring som vi har gjort oss, er at det hjelper og ha noen venner rundt seg som man kan snakke med det om. Som kan oppmuntre oss, og som vi kan dele nedturer og oppturer med.

Bare et lite tips som har hjulpet oss veldig.

Lykke til :-)

Det er ikke enkelt å være ufrivillg barnløs når resten av verden tror at det å få barn er normalt og veldig enkelt. Det er en tøff påkjenning som sitter deg selv og forholdet på prøve. men de fleste kommer styrket ut av det og får masse erfaringer med på kjøpet. Jeg synes vårt første forsøk har vært enormt lærerikt og interessant. Du vet det som ikke knekker deg det vokser du på!

Ang. venner og familie som får barn er noe av det værste følelsesmessig, men det er bare å innse at det ikke er noe å gjøre med. Smerten i brystet vil forsvinne gradvis, men det er tøft, ja.

Håper det vil gå bra for dere. Det er viktig å håpe og ha troen midt oppi alt det vanskelige.

Annonse

Hei ja, nei dette er ingen lett prossess. Mannen min og jeg har prøvd nå i 4 år.

Nå disse dager går vi og venter på om mensen kommer eller ikke... Fikk satt inn egg forrige mandag.

En erfaring som vi har gjort oss, er at det hjelper og ha noen venner rundt seg som man kan snakke med det om. Som kan oppmuntre oss, og som vi kan dele nedturer og oppturer med.

Bare et lite tips som har hjulpet oss veldig.

Lykke til :-)

Hei Nina,

Takk for gode ord og oppmunring. Ja jeg vet det hjelper å snakke, har ei venninne jeg betror meg til (som nettopp har fått baby) som ikke samboer`n vet jeg har sagt det til, men de trenger jo ikke vite alt da...hehe (vi jenter vettu) og det hjelper å få "trøst" hos henne. Ellers så prater sambo og jeg mye rundt og om dette.

Ønsker deg masse lykke til :o)

Hilsen reese

Hei Nina,

Takk for gode ord og oppmunring. Ja jeg vet det hjelper å snakke, har ei venninne jeg betror meg til (som nettopp har fått baby) som ikke samboer`n vet jeg har sagt det til, men de trenger jo ikke vite alt da...hehe (vi jenter vettu) og det hjelper å få "trøst" hos henne. Ellers så prater sambo og jeg mye rundt og om dette.

Ønsker deg masse lykke til :o)

Hilsen reese

Jeg ønsker alle dere her lykke til - STÅ PÅ!!!!!!!! Jeg håper jeg kan oppmuntre dere med å si at dere ikke må gi opp - selv om alt ser veldig tungt og svart ut. Jeg og min mann har holdt på i 6 år og har 4 tøffe IVF/ICSI-forsøk bak oss. Vi fikk ikke gode odds på å lykkes etter det 3.forsøket, men ville ikke helt godta det Riksen sa!! Vi prøvde igjen på en ny klinikk i Porsgrunn, og vet dere hva...............jeg sitter bare nå og venter på at lille IVF-jenta vår skal bli født. Jeg hadde termin 1.nov og det er fortsatt helt uvirkelig...!! Det dere trenger jenter, er TÅLMODIGHET OG PÅGANGSMOT, og litt TÅLMODIGHET til. Det ER håp for alle sammen uansett hvor svart det ser ut. Lykke til alle sammen Klem fra en tidligere strever - Smia (+ lille snuppa i magen som snart melder sin ankomst)

Jeg ønsker alle dere her lykke til - STÅ PÅ!!!!!!!! Jeg håper jeg kan oppmuntre dere med å si at dere ikke må gi opp - selv om alt ser veldig tungt og svart ut. Jeg og min mann har holdt på i 6 år og har 4 tøffe IVF/ICSI-forsøk bak oss. Vi fikk ikke gode odds på å lykkes etter det 3.forsøket, men ville ikke helt godta det Riksen sa!! Vi prøvde igjen på en ny klinikk i Porsgrunn, og vet dere hva...............jeg sitter bare nå og venter på at lille IVF-jenta vår skal bli født. Jeg hadde termin 1.nov og det er fortsatt helt uvirkelig...!! Det dere trenger jenter, er TÅLMODIGHET OG PÅGANGSMOT, og litt TÅLMODIGHET til. Det ER håp for alle sammen uansett hvor svart det ser ut. Lykke til alle sammen Klem fra en tidligere strever - Smia (+ lille snuppa i magen som snart melder sin ankomst)

Takk for det Smia. Skal prøve å se postitivt fremover og håper det klaffer snart!

Lykke til med deg,

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...