Gå til innhold

hvor lang tid før man elsker noen?

Anbefalte innlegg

Angrep er det beste forsvar ser jeg..

Foreslår at du begynner å skrive svar på dine egne spørsmål jeg...siden ingen andre sine er bra nok :-)

Du må da innrømme at det bor en ekstrem kverulant i deg !

Hva med det andre jeg skrev da, om at det kanskje ikke føles normalt for han å si "jeg elsker deg" til NOEN..har du ingen ekkel kommentar til det ??

Joda DET var helt greit svar:)

Men det ble liksom borte i det at du skulle ha det til at jeg var sykelig sjalu og tenkte å presse ham til å si han elsker meg....

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

14

• Babette

4

• favn

1

• Rubia

1

Mest aktive i denne tråden

Hva er egentlig den store forskjellen da ? Finnes det en definisjon ??

Regner med du tenker "være glad i" er slik som med familie / venner, mens "elske" er kjæreste...men hvor kommer da forelskelsen inn i bildet ??

Det er jo gjerne den det starter med...før det blir glad i + forelsket...så blir det vel elske da kanskje...

Tidsfaktoren er avhengig av utviklingen i forholdet og kan ikke fastsettes !

Men husk at selv om han ikke bruker ordet, kan han elske deg for det :-)

Joda DET var helt greit svar:)

Men det ble liksom borte i det at du skulle ha det til at jeg var sykelig sjalu og tenkte å presse ham til å si han elsker meg....

Bare ment som gode råd :-)

Men synes du svarer folk (eller mennesker jmfr. tidligere rettskrivings-diskusjon på åpent forum) litt agressivt.. *skjelve, skjelve*

:-)

Hva er egentlig den store forskjellen da ? Finnes det en definisjon ??

Regner med du tenker "være glad i" er slik som med familie / venner, mens "elske" er kjæreste...men hvor kommer da forelskelsen inn i bildet ??

Det er jo gjerne den det starter med...før det blir glad i + forelsket...så blir det vel elske da kanskje...

Tidsfaktoren er avhengig av utviklingen i forholdet og kan ikke fastsettes !

Men husk at selv om han ikke bruker ordet, kan han elske deg for det :-)

Vet at den ikke kan fastsettes på forhånd. men de som har vært der vet vel kasnkje sånn ca.

Skillet kommer idet personen sier jeg elsker deg da, siden jeg ikke kan vite noe annet.

enig i at glad i elske ikke er den helt store forskjellen

Bare ment som gode råd :-)

Men synes du svarer folk (eller mennesker jmfr. tidligere rettskrivings-diskusjon på åpent forum) litt agressivt.. *skjelve, skjelve*

:-)

Noen her har provosert meg _litt_ i dag kan du si, beklager, men begynner å plage meg at det ikke lenger går ann å få normale svar her, bare jabb, og provoseringer..

Gjest lis@bet

Noen her har provosert meg _litt_ i dag kan du si, beklager, men begynner å plage meg at det ikke lenger går ann å få normale svar her, bare jabb, og provoseringer..

"begynner å plage meg at det ikke lenger går ann å få normale svar her, bare jabb, og provoseringer.."

Og du har bare kommet med høflige, gjennomtenkte svar tilbake? Du hjelper selv godt til med å holde tråden din på et useriøst, provoserende jabbe-nivå. Det må du faktisk innse.

Annonse

"begynner å plage meg at det ikke lenger går ann å få normale svar her, bare jabb, og provoseringer.."

Og du har bare kommet med høflige, gjennomtenkte svar tilbake? Du hjelper selv godt til med å holde tråden din på et useriøst, provoserende jabbe-nivå. Det må du faktisk innse.

Jeg hadde ikke kommet til å strate med å være usaklig, det greide dere!

Alle er vi jo forskjellige og ditt spørsmål gir jo også mange forskjellige svar, - ingen er hverken rett eller galt.

For min del var jeg nok kjapt ute med "jeg elsker deg" i min "tidligere ungdom" (er ikke mer enn 32 år nå men..), og når jeg ser tilbake på hvem jeg egentlig sa det til, forstår jeg at jeg kanskje ikke helt forsto meningen med det.

Nå tror jeg at jeg vet hva å elske betyr, og etter jeg ble skilt og traff mannen i mitt liv, tror jeg det tok ett halvt års tid før jeg sa det... - og kan med hånden på hjertet si jeg mener det..

Gjest Seriøst

Jeg har lest at man kan ikke virkelig si at man elsker noen og er glad i dem før det har gått ett år. Da har forelskelsen gitt seg og man vil da kunne kjenne etter om man virkelig er glad i noen eller om det bare var en liten forelskelse man hadde og at det dermed aldri kan bli noe langvarig seriøst forhold.

Gjest lis@bet

Jeg hadde ikke kommet til å strate med å være usaklig, det greide dere!

Men du greide fint å fortsette med usakligheter selv. Derfor kan du ikke klage på de innleggene du mener er usaklige - så lenge du svarer på samme måte selv.

For å bruke ditt eget spørsmål: "Er du dum?"

Jeg har lest at man kan ikke virkelig si at man elsker noen og er glad i dem før det har gått ett år. Da har forelskelsen gitt seg og man vil da kunne kjenne etter om man virkelig er glad i noen eller om det bare var en liten forelskelse man hadde og at det dermed aldri kan bli noe langvarig seriøst forhold.

Det høres veldig fornuftig ut. Erfaringsmessig stemmer det bra også.

Takk :)

Annonse

Gjest Niels Henrik

Nei, sånn har jeg det også. Tenkte kanskje det er noe sånt med ham også, for i det han gjør mot og for meg virker det som han elsker meg, og han sier han aldri har hatt det så bra som nå før.

Tenkte han kanskje kunne ha dårlige erfaringer med å si det for tidlig fra forrige gang.

Takk for svar:)

Jeg synes handlinger er viktigere enn ord. Det hjalp ikke at den forrige dama sa "jeg elsker deg" til meg rett som det var, når hun ikke viste det i måten hun levde på og oppførte seg på ovenfor meg.

Hvordan vet du hva han har sagt til en eks? Har han fortalt det? Merkelig sak å fortelle kjæresten sin... Det er umulig å gi fasitsvar på 'når man elsker noen'. Straks eller aldri - og så alle tider mellom. Vi er forskjellig, har forskjellig uttrykksbehov, føler forskjellig, kjærligheten er lunken, kameratslig, brennende osv.osv.

Hei. Den siste jeg hadde "elsket" meg etter noen måneder... Jeg har aldri elsket noen av partnerene mine. Å elske for meg er totalt og stort, så det har jeg altså ikke. Men jeg har vært veldig glad i... Forøvrig synes jeg det ofte er missbruk av ordene "elsker deg" jeg da. Men hver sin mening. Hilsen...

Gjest blir aldri klok....

Hvordan vet du hva han har sagt til en eks? Har han fortalt det? Merkelig sak å fortelle kjæresten sin... Det er umulig å gi fasitsvar på 'når man elsker noen'. Straks eller aldri - og så alle tider mellom. Vi er forskjellig, har forskjellig uttrykksbehov, føler forskjellig, kjærligheten er lunken, kameratslig, brennende osv.osv.

Jeg opplevde en gutt som sa at han elsket meg etter bare en uke, men at han ikke kunne være sammen med meg. Hvordan tolker dere dette?

Gjest Stjernemor

Hvordan vet du når typen din sa 'elsker deg' til eks'en sin da? Slike ting synes jeg en bør holde for seg selv. Eller retter sagt ikke belemre nye kjærester med. Og ihvertfall ikke fritte ut nye kjærester om slike ting i tidligere forhold...

Synes selv 'er så glad i deg' er like godt som 'elsker deg'. Vil heller ha en oppmerksom mann som er glad i meg, enn en som ikke behandler meg like pent men som sier han elsker meg.

Ord er bare ord. Det er handling som gjør hverdagen levelig eller utrivelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...