Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei til deg! :) Lurer jeg også på...var "superstressa" og sov ingenting pga alle hormonene som jeg måtte benytte ved forsøket..De rett og slett bare gjorde slik at søvnen kutta seg helt ut! Så var det tidlig opp om morgenen osv med to timer søvn på kroppen... Dessuten syns jeg det var vanskelig og IKKE fokusere på det som skjedde når eggene var tatt ut og skulle inn og ikke minst ventetiden etterpå. Noen mener jo positive tanker virker inn på hypofysen osv... andre mener at stresshormoner ikke er bra...og til slutt mener andre igjen at om det "er liv laget" så klorer embryoet seg fast uansett...Er kanskje avhengig av graden av av stress? Skulle gjerne likt og visst jeg med!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124811-hvilken-innvirkning/#findComment-757334
Del på andre sider

Hei til deg! :) Lurer jeg også på...var "superstressa" og sov ingenting pga alle hormonene som jeg måtte benytte ved forsøket..De rett og slett bare gjorde slik at søvnen kutta seg helt ut! Så var det tidlig opp om morgenen osv med to timer søvn på kroppen... Dessuten syns jeg det var vanskelig og IKKE fokusere på det som skjedde når eggene var tatt ut og skulle inn og ikke minst ventetiden etterpå. Noen mener jo positive tanker virker inn på hypofysen osv... andre mener at stresshormoner ikke er bra...og til slutt mener andre igjen at om det "er liv laget" så klorer embryoet seg fast uansett...Er kanskje avhengig av graden av av stress? Skulle gjerne likt og visst jeg med!

Hei Har hatt 3 forsøk med forskjellige sinns-tilstander. Siste forsøk var helt topp, ingen stress, ingen vonde tanker alt var bare så bra. Det gikk ikke denne gangen heller. Forskjellen fra tidligere med høyt stress-nivå, var at jeg var mye mindre sliten, og tålte alt mye bedre, og ikke minst taklet det negative svaret bedre. Ha en fin dag c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124811-hvilken-innvirkning/#findComment-757353
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke jeg......

Det skrives så mye fint om at psyken er viktig. At man skal ha en positiv innstilling og holdning. Det er vanskelig når man går gjennom forsøk etter forsøk, måned etter måned med prøving.

Jeg kan bare ta egen erfaring. Tre forsøk måtte vi gjennom før gullet satt. De to første forsøkene var kjempetunge, jeg var kjempefokusert og mentalt stressa, men samtidig sykemeldt og fysisk avslappet. Siste forsøket var jeg drit lei. Klarte ikke slutte å røyke helt, måka snø så det holdt (midtvinters og århundrets snøfall), ramla på isen og var egentlig sikker på at dette kom til å gå fløyten som de to tidligere forsøkene. Jammen var det ikke en liten stabukk som festet seg - og sta er han fremdeles, snart tre år etterpå :o)))

I følge dr. Magnus er embryo verdens verste snyltere. Er de levedyktige fester de seg nær sagt hvor som helst - i og utenfor livmoren. Og fester de seg rett sted blir det barn.

Jeg vet ikke. Tror nok en positiv holdning ikke skader, men at det skal være avgjørende? Tja.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124811-hvilken-innvirkning/#findComment-757720
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...