Åsemor Skrevet 12. desember 2000 Del Skrevet 12. desember 2000 Jeg går på p-piller nå, og har gjort det i to år. Jeg var hos legen for en uke siden eller to og fikk resept på p-sprøyte, jeg har lyst til å prøve det siden jeg har hørt veldig mye positivt rundt det.. (også negative ting, men har lyst til å prøve for å se hvordan det går med meg...) Tingen er at sprøta skal bli satt innen femte dagen jeg har mensen. Mensen min pleier bestandig å komme sånn når den pleier, en eller to dager etter jeg har tatt pille nr 21. (går på trinordiol) Så denne måneden skal jeg få mensen til lørdag eller søndag, og tenkte å gå til legen og få satt sprøyta på mandag eller tirsdag... Men, nå de to siste dagene har jeg hatt sånne små-blødninger... sånne ekle rare farga, som ikke er helt godt å si om er mens eller noe annet. (veit ikke hva annet det kan være, men det ligner ikke på mens..) Har hatt sånn før også, men så har mensen kommet "ordentlig" når den skal. sånn at det liksom bare har vært en for-blødning. Men, hvis jeg regner dette som mens, må jeg til legen innen fredag. Men er det da dumt, hvis mensen kommer ordentlig på lørdag eller søndag? Har dette egentlig noe å si siden jeg går på p-piller og blødningen ikke er egentlig mens idet hele tatt, for jeg har jo ikke egg-løsning, og det er jo derfor vi får mens, pga eggløsninga... hmm... jeg kan jo forsåvidt vente til neste måned for å se om det er som vanlig da, men syns du jeg burde gå til legen på søndag eller mandag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12492-p-spr%C3%B8yte-mensen-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Depo-Provera skal settes innen 5.dag av syklus, og det er mest for å sikre seg mot at kvinnen kan være gravid. Du kan gjerne sette første sprøyte mens du ennå er på p-pillen. Lykke til med det nye prevensjonsmiddel som mange er fornøyd med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12492-p-spr%C3%B8yte-mensen-p-piller/#findComment-62747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.