Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kjenner meg igjen

Har det sånn vi også, men bor ikke ved Oslo. Vet ikke hvor gammelt barnet / barna er, men for min del er jeg med i en liten barselgruppe og vi skal nå begynne å treffes privat. Det blir ikke vennepar av dette, det vet jeg, men jeg får i det minste noen damer/venninner å prate med.

Ellers blir det de kjedelige tipsene som ikke vi har fulgt en gang - om å melde seg inn i foreninger og lag som ellers også har arrangementer og fester.

Ikke lett dette. Kanskje man kan treffe andre barn som er med foreldre på lekeplassen. Blir barna venner så inviter mor eller far på kaffe "for at barna skal leke sammen" og er det hyggelige mennesker så kan jo dere foreslå at dere voksne kan treffes om kvelden. Inviter hjem på noe hos dere, og håp på at dere inviteres tilbake.

Ikke lett som sagt.

Selv er jeg innflytter og min mann har ikke sånne kamerater som kommer hjem på besøk, det er mere "kino og på byen"-venner.

Gjest Stjernemor

Dere bør satse på å få hver deres venner først. Det er mye lettere. Så kan dere gå videre derfra, ved at dere ber vennen deres med kjæreste/samboer hjem til dere.

Ellers lønner det seg å kikke etter andre par med barn på samme alder selvfølgelig. Meld dere på babysvømming, turn- eller dansepartier o.l.

Gjest meg også

Har det sånn vi også, men bor ikke ved Oslo. Vet ikke hvor gammelt barnet / barna er, men for min del er jeg med i en liten barselgruppe og vi skal nå begynne å treffes privat. Det blir ikke vennepar av dette, det vet jeg, men jeg får i det minste noen damer/venninner å prate med.

Ellers blir det de kjedelige tipsene som ikke vi har fulgt en gang - om å melde seg inn i foreninger og lag som ellers også har arrangementer og fester.

Ikke lett dette. Kanskje man kan treffe andre barn som er med foreldre på lekeplassen. Blir barna venner så inviter mor eller far på kaffe "for at barna skal leke sammen" og er det hyggelige mennesker så kan jo dere foreslå at dere voksne kan treffes om kvelden. Inviter hjem på noe hos dere, og håp på at dere inviteres tilbake.

Ikke lett som sagt.

Selv er jeg innflytter og min mann har ikke sånne kamerater som kommer hjem på besøk, det er mere "kino og på byen"-venner.

Hvor bor dere da?

Jeg har samme behov som dere. Men synes at alle rundt oss er etablerte.

Annonse

Det letteste er vel å starte om sommeren. Da kan man f.eks. arrangere grillfest i gata eller på gårdstunet foran blokka man bor i.

Alt er mye lettere om sommeren. Dører står åpne, folk er ute.

Nå er det mørketid og hutretid, og det er liksom ikke bare dører som lukkes..det virker som det er nordmenns sinn også:-)

Ellers er det en annen løsning: begynn å snakke med foreldrene til de andre ungene i barnehagen når du henter barnet ditt der. Slå av en prat, først litt, så mer og mer. Så tilbyr du f.eks. å ta med bestekompisen til barnet ditt hjem et par timer en dag, så de får leke sammen. Så ber du foreldrene komme og hente han f.eks. rett etter/før barne-tv. Sånt utvikler seg gjerne, de slår seg ned, tar en kaffe og blir litt lenger....og lenger og lenger.

Ting tar tid, og dette er selvsagt en metode som er fristende kun overfor de personene du "automatisk" føler at du kommer overens med etterhvert i barnehagen.

Jeg kjenner to på dette viset, det ble mer og mer prat, og vi stoppet lenger og lenger hver gang:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...