Gå til innhold

Forlovelse...

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart ett år og vi har det kjempefint sammen. Vi er begge voksne, og klare for å etablere oss. Da er det jo naturlig å forlove seg, MEN HVORDAN FORLOVER MAN SEG??? Altså, jeg vet jo godt hva det innebærer, men spør jeg: "Skal vi gifte oss?" eller "Skal vi forlove oss?"??? Når kommer ringen inn i bildet? Kjøper mannen begge ringer? På forhånd? Og ikke minst...På hvilken hånd skal ringen sitte?? Dette er kanskje banalt for mange, men jeg undrer faktisk... Jeg vil jo at forlovelsen skal være ekte, men vil ikke gifte meg med det aller første...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125039-forlovelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Nå er det vel slik blitt i dag at man forlover seg raskere enn før og er forlovet lengre og bryter den fortere enn før i tiden. Egentlig skal vel folovelsen være en kort vente/forberedningstid til giftemål, men de aller fleste i dag setter kanskje ikke dato for giftemål med en gang, og de kan være forlovet i mange år. Derfor blir det til at man må råde deg til ting etter eget syn, og kanskje passer det ikke for dere. Jeg synes forlovelse er et stort steg, og ikke noe man gjør med mindre man ønsker å gifte seg med partneren. Og jeg synes overhode ikke noe om at forlovelsesringen blir kastet veggimellom hver gang man krangler etterpå. Jeg synes det er greit å kjøpe ringer sammen hvis man diskuterer forlovelsen sammen, og da setter man også en dato eller blir enige om å sette dato siden. Hvis man vil "overraske" så kjøper man ringer og ber partneren på god gammeldags vis om..."vil du gifte deg med meg"? Dette kan vel gjøres overalt, men det hærligste er vel i en romantisk setting da synes jeg. Og romantisk setting kan det være mange steder. Ringen skal sitte på høyre ringfinger. Jeg har vært forlovet en gang og da ble vi enige om dato for det, og vi valgte ut ringene sammen. På dagen så vi på klokka - vi hadde kl.slett også - og forlovet oss alene på billiardrommet vårt. Ikke at det høres mye romantisk ut men dette rommet var et rom vi var mye på og som holdt mye latter og glede. Og der var vi med hver vår øl og spilte billiard til ringene kom frem. Vi skalv og var oppspilte som alle andre og ringte rundt og fortalte og fikk gratulasjoner etterpå. Så inviterte vi til forlovelsesfest etterpå hvor vi delte gleden med vennene våre. Så slik var det med oss. Finn deres egen måte å gjøre det på dere, og lykke til. Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125039-forlovelse/#findComment-758976
Del på andre sider

Vi ble enige om å forlove oss, men jeg husker slettes ikke hvem av oss det var som først kom opp med forslaget. Vi forlovet oss på 5-årsdagen vår på et knatt ute i skogen hvor vi ofte pleide å gå tur.

Hadde overhode ikke tenkt på noen bryllupsdato da! Det tok nemlig enda 9 år før vi kom så langt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125039-forlovelse/#findComment-759336
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg bare sa enkelt og greit hva om vi gifter oss. Ja det var jeg som fridde. Så forlovet vi oss først kommende store helg. Nemlig nyttårsaften.

Min datter forlovet seg i sommer på Kreta, og det var kjemperomantisk for henne. Hun ante ingenting og han hadde vært å sett på ringer.

Sånn var det hos oss.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125039-forlovelse/#findComment-759344
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...