Gå til innhold

Sexproblemer allerede etter 4 mnd !

Anbefalte innlegg

(OBS ! OBS ! Dette blir kanskje ett langt avsnitt! Noen problemer med systemet her på DOL, fikk ikke til linjeskift !!!!) Traff ei kjempesøt jente for ca. et halvt år siden, og i begynnelsen var alt selvfølgelig super-lidenskapelig med masse bra sex. I det siste har hun rett og slett ikke lyst på sex når vi treffer hverandre. Siden vi ikke er samboere, og av og til bare sover sammen i helgene, har jeg selvfølgelig kjempelyst på kjæresten min når hun kommer på besøk! Forholdet går ellers veldig bra, vi prater sammen om alt mulig, inklusiv dette. Sexen er veldig bra når den først er der. Mitt forrige forhold sprakk pga. dårlig sexliv (Jeg gjorde det slutt etter 3 år med samboerskap). Hun har fortalt meg at to av hennes tidligere seriøse forhold sprakk pga. at hun ikke hadde lyst på sex etter en stund. Jeg får jo bare så mange "flashbacks" fra mitt tidligere forhold da. Jeg vet allt om at forventningspress (særlig siden vi bare sover sammen i helgene) kan ødelegge lysten. Jeg er også "ekspert med erfaring" fra "onde sirkler" med avvisning/krangel/ennå mindre sex osv. Jeg vet jeg angriper henne i dette innlegget, men jeg tror liksom ikke det er noe jeg selv kan gjøre annerledes. Jeg er kjempeflink til å vise omtanke og kjærlighet på andre måter en sex. Vi er ofte intime og har nærhet uten å ha sex. osv. Her kommer spørsmålene ; - Noe bra literatur på området ? - Noen spesielt bra innlegg her på DOL noen vil anbefale ? - Sexolog for henne ? Hvis jeg var henne og så et mønster hvor forhold ryker fordi hun mister interesse for sex etter en stund, ville jeg kanskje vurdert å snakke med noen som har peiling på dette. - Er en sexolog en lege ? Kan man få henvisning til sexolog fra fastlege. Vil en 60 år gammel mannlig fastlege ha noe fornuftig å komme med ? - Vurderer å "nedgradere" meg selv fra kjæreste til monogam helge-elsker .-) Da tipper jeg det blir fart på sakene... - Jeg tror at sexlysten min kanskje ligger litt over middels. Må jeg rett og slett finne meg en partner som matcher bedre ? - Er dette en kvinnelig defekt ? Jeg begynner å miste troen på at jeg kan ha et forhold til en kvinne etter mine dårlige erfaringer. Kanskje jeg skal leve singel, og skaffe meg fast elskerinne eller noe.... - Bryr om om kjæresten min, og siden vi har det fint på så mange områderHei ! Velger å slenge meg på denne tråden, da jeg er i samme situasjon ! Jeg er mann på 27. Traff ei kjempesøt jente for ca. et halvt år siden, og i begynnelsen var alt selvfølgelig super-lidenskapelig med masse bra sex. I det siste har hun rett og slett ikke lyst på sex når vi treffer hverandre. Siden vi ikke er samboere, og av og til bare sover sammen i helgene, har jeg selvfølgelig kjempelyst på kjæresten min når hun kommer på besøk ! Forholdet går ellers veldig bra, vi prater sammen om alt mulig, inklusiv dette! (Noen som er interessert? Sjarmerende, glad og godt trent mann på 28 søker.... hehe)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125129-sexproblemer-allerede-etter-4-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest karison

Du er vel ikke den eneste som har opplevd dette. Du skriver at du og kjæresten din snakker om alt, inkl. "dette". Hva mener hun om det? Sier hun noe om grunnen til at hun ikke har lyst til å ha sex med deg ? Selv var jeg samboer med en i 2 år. Det siste året var det nesten ikke sex i bildet i det hele tatt. Det gjorde noe med meg i alle fall. Hele forholdet gikk i dass. MEN jeg tror grunnen til at vi ikke hadde sex var at vi rett og slett ikke tente på hverandre lenger. Vi var mer kompiser... Nå har jeg ny samboer og har aldri hatt så bra sexliv noen gang. Tror at forholdet i seg selv må føles riktig for at sex'n skal fungere, og omvendt. Håper for deres del at det er en grunn til at det er slik det er, og at dere sammen vil finne ut av det. *NEI TIL SAMLIV UTEN SEX *

Du er vel ikke den eneste som har opplevd dette. Du skriver at du og kjæresten din snakker om alt, inkl. "dette". Hva mener hun om det? Sier hun noe om grunnen til at hun ikke har lyst til å ha sex med deg ? Selv var jeg samboer med en i 2 år. Det siste året var det nesten ikke sex i bildet i det hele tatt. Det gjorde noe med meg i alle fall. Hele forholdet gikk i dass. MEN jeg tror grunnen til at vi ikke hadde sex var at vi rett og slett ikke tente på hverandre lenger. Vi var mer kompiser... Nå har jeg ny samboer og har aldri hatt så bra sexliv noen gang. Tror at forholdet i seg selv må føles riktig for at sex'n skal fungere, og omvendt. Håper for deres del at det er en grunn til at det er slik det er, og at dere sammen vil finne ut av det. *NEI TIL SAMLIV UTEN SEX *

Hun forteller at grunnen til at hun ikke vil ha sex med meg er at "lysten" ikke ligger der, og at det liksom er "tilltak" å få lyst.

Hun har lyst til å ha lyst på sex, hvis du skjønner .-)

Og jeg kjenner igjen typiske mønstre fra x-en, der hun f.eks forteller meg om hvor lyst hun hadde på meg når hun satt på jobben... Men så fort et kyss blir litt for langt, trekker hun seg tilbake...

... Når jeg tenker på det, savner jeg egentlig ikke sex så mye, mer følelsen av at hun er lyst på meg, og at jeg er begjært :-)

Annonse

Hun forteller at grunnen til at hun ikke vil ha sex med meg er at "lysten" ikke ligger der, og at det liksom er "tilltak" å få lyst.

Og jeg kjenner igjen typiske mønstre fra x-en, der hun f.eks forteller meg om hvor lyst hun hadde på meg når hun satt på jobben... Men så fort et kyss blir litt for langt, trekker hun seg tilbake...

... Når jeg tenker på det, savner jeg egentlig ikke sex så mye, mer følelsen av at hun er lyst på meg, og at jeg er begjært :-)

Gjest karison

Hva med å ikke rippe opp i noe som forhåpentligvis vil rette seg over tid ? Kanskje føler hun "presset" fra deg, og DET garanterer jeg at ikke øker lysten hennes. Ikke ødelegg forholdet deres pga dette dersom du ser for deg en fremtid sammen med henne ;) Ta tiden til hjelp og vær øm og kjærlig, det er alt jeg kan si. Lykke til videre !

Vet du, om dere har hatt heftig sex i fire måneder, så er det kanskje naturlig med en pause? Akkurat som når jeg har dilla på å spise is en måned, men så plutslig ikke har lyst på lenger, og så går det en måned, og så vil jeg ha igjen... er vel ikke så rart om vi ikke kommer til å ha lyst på sex døgnet rundt resten av livet?

Ellers kan det jo såklart ha noe med hormoner og p-piller og sånt å gjøre, eller at det har blitt litt for forutsigbart og rutinemessig. Du forventer sex når hun kommer, hun vet hun kommer til å få sex om hun kysser deg... kanskje litt variasjon og spenning er tingen? litt mer romantikk?

og gi henne mulighet til å ta initiativet! (faktisk så kan man prøve å ta initiativet selv om man ikke er supertent, og bli tent av det også...av å se hvor tent den andre blir eksempel...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...