Green Elf Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Seksuel selvtillit? Har et spørsmål jeg - kanskje noen kan gi meg noen tips. Trenger noen tips til hvordan jeg skal bli mer selvsikker på min egen seksualitet... Jeg har blitt singel etter å ha vært i to forhold med kort mellomrom. Det første forholdet var sex smertefult for meg - han var stor, jeg liten og uten erfaring, eller noe sånt. Hadde sex mest for å slippe sytingen fra ham - fikk han ikke, var han sur og grinete. Så går dumme meg på nesten samme felle igjen. Denne gangen en uerfaren gutt, som er sjalu på at jeg har hatt en før, og derfor gjør "narr" av meg i senga. Kom med kommentarer som gjorde at jeg følte meg helt dust. Så nå sitter jeg her da - har ingen planer om å få meg kjæreste igjen enda, men føler jeg har en selvtillitt som er totalt på bånn. tør ikke prøve noe, tør ikke si hva jeg vil osv osv.. Har noen noen gode tips til hva jeg kan gjøre nå? og hva jeg gjør når jeg blir på tryne forelska igjen? hilsen en lettere deppa green elf. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Bli kjent med din egen kropp og hva den liker og ikke liker. Utforsk deg selv! Kanskje kjøpe en dildo/vibrator? Jeg tror ikke man kan ha seksuell selvtillit uten å kjenne sin egen kropp skikkelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/#findComment-760228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Elf Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Bli kjent med din egen kropp og hva den liker og ikke liker. Utforsk deg selv! Kanskje kjøpe en dildo/vibrator? Jeg tror ikke man kan ha seksuell selvtillit uten å kjenne sin egen kropp skikkelig. kjenner min egen kropp - så er ikke det som er problemet.. problemet kommer når jeg skal forholde meg til en annen i tillegg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/#findComment-760285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skøyer'n Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 kjenner min egen kropp - så er ikke det som er problemet.. problemet kommer når jeg skal forholde meg til en annen i tillegg... Hadde samme problemet etter samlivsbrudd for over ett år siden. Gikk inn på internett, jeg - og hadde sex der, rett og slett. 2 varianter - en eksperimenterende - der jeg "var med på" saker og ting jeg ikke ville gjøre i virkeligheten - f.eks. lakk og lær - så lærte jeg litt om hvor mine grenser gikk i den retningen - og den andre varianten var rett og slett at jeg var dønn ærlig og bare var med på det jeg selv ville være med på. Da oppdaget jeg ett av to: Noen menn tok det helt greit at jeg satte grenser og godtok dem, og det gjorde det godt å oppleve. Andre ble pottesure og kom med ekle kommentarer - og jeg oppdaget at jeg kunne heve meg over det og bryte kontakten! En sunn oppdagelse, skal jeg si deg! Jeg oppdaget også at noen menn fant jeg tonen skikkelig godt med og andre slett ikke, selv om de tilsynelatende var helt ok, men altså ikke min type, seksuelt. Erfaringene fra internett har gitt meg mer innsikt i hva jeg ønsker meg, seksuelt, fra menn og hva jeg ikke ønsker. Jeg er blitt mye flinkere til å bryte med dem jeg skjønner jeg ikke vil ligge med resten av livet fordi vi har for forskjellige ønsker eller behov. Dessuten har det gitt meg en mye større seksuell selvtillit å få slik innsikt i hva menn ønsker og liker (regner jo med de er mer ærlige når de er anonyme og derfor sier mer rett ut hva de vil ha) - og av å oppdage at det jeg har lyst til faktisk kan gjøre noen menn glade, også. Morsomst er det likevel å gå på gata eller på Rema og tenke i mitt stille sinn at kanskje han som står foran meg i køen nå er han som jeg forførte på internett i stad. Han skulle bare ha visst! Men for all del -for all del - gjør dette fullstendig anonymt så du ikke utsetter deg for fare av noe slag!! Bare bruk det som fantasier, ikke ta feil av det og tro det er virkelig! Ikke møt noen av dem! Ja, vet nesten ikke om jeg tør slippe dette ut på trykk, men...likevel - det har i hvert fall hjulpet meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/#findComment-762346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Deppa? Hvorfor det? Det er da ikke du som har et problem. Hva med å vente et par uker (jeg kan virkelig ikke fatte at det er meg som gir et sånt råd) inn i forholdet, før du hopper til køys? Da har du luket ut de som ikke er helt navla. Sjalusi, nykker, psyko, osv. De vil jo ha deg til køys, så du ser da ikke ut som noen søppeldunk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/#findComment-763686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibadoff Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 kjenner min egen kropp - så er ikke det som er problemet.. problemet kommer når jeg skal forholde meg til en annen i tillegg... Tror nesten du skal ta livet helt med ro, ja i noen år kanskje. Unngå det motsatte kjønn. Bli ordentlig kjent med deg selv før du slipper andre inn på deg. Tror skøyer´n virkelig skøyer med deg. Ja dette er noe jeg mener 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/#findComment-763694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Elf Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Deppa? Hvorfor det? Det er da ikke du som har et problem. Hva med å vente et par uker (jeg kan virkelig ikke fatte at det er meg som gir et sånt råd) inn i forholdet, før du hopper til køys? Da har du luket ut de som ikke er helt navla. Sjalusi, nykker, psyko, osv. De vil jo ha deg til køys, så du ser da ikke ut som noen søppeldunk. jeg hopper da virkelig ikke til køys med det første og beste jeg ser kanskje det som er feilen... men ikke alle sider man ser før det er gått litt tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/#findComment-763779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Andreas Bader Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hadde samme problemet etter samlivsbrudd for over ett år siden. Gikk inn på internett, jeg - og hadde sex der, rett og slett. 2 varianter - en eksperimenterende - der jeg "var med på" saker og ting jeg ikke ville gjøre i virkeligheten - f.eks. lakk og lær - så lærte jeg litt om hvor mine grenser gikk i den retningen - og den andre varianten var rett og slett at jeg var dønn ærlig og bare var med på det jeg selv ville være med på. Da oppdaget jeg ett av to: Noen menn tok det helt greit at jeg satte grenser og godtok dem, og det gjorde det godt å oppleve. Andre ble pottesure og kom med ekle kommentarer - og jeg oppdaget at jeg kunne heve meg over det og bryte kontakten! En sunn oppdagelse, skal jeg si deg! Jeg oppdaget også at noen menn fant jeg tonen skikkelig godt med og andre slett ikke, selv om de tilsynelatende var helt ok, men altså ikke min type, seksuelt. Erfaringene fra internett har gitt meg mer innsikt i hva jeg ønsker meg, seksuelt, fra menn og hva jeg ikke ønsker. Jeg er blitt mye flinkere til å bryte med dem jeg skjønner jeg ikke vil ligge med resten av livet fordi vi har for forskjellige ønsker eller behov. Dessuten har det gitt meg en mye større seksuell selvtillit å få slik innsikt i hva menn ønsker og liker (regner jo med de er mer ærlige når de er anonyme og derfor sier mer rett ut hva de vil ha) - og av å oppdage at det jeg har lyst til faktisk kan gjøre noen menn glade, også. Morsomst er det likevel å gå på gata eller på Rema og tenke i mitt stille sinn at kanskje han som står foran meg i køen nå er han som jeg forførte på internett i stad. Han skulle bare ha visst! Men for all del -for all del - gjør dette fullstendig anonymt så du ikke utsetter deg for fare av noe slag!! Bare bruk det som fantasier, ikke ta feil av det og tro det er virkelig! Ikke møt noen av dem! Ja, vet nesten ikke om jeg tør slippe dette ut på trykk, men...likevel - det har i hvert fall hjulpet meg! Det der MÅ jo bare være en kvinnegreie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125185-seksuell-selvtillit-hvordan/#findComment-764268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.