Gjest zaz Skrevet 28. juli 2000 Skrevet 28. juli 2000 Har vært til legen og fått P-Sprøyte. Den ble satt før jeg har fått mensen tilbake etter fødselen. Vil det gå lang tid før den er sikker da? Vil gjerne høre andres erfaringer med P-Sprøyte også. Er det veldig vanlig å småblø hele tiden i begynnelsen? Drar dere til legen for hver gang den skal settes, eller gjør noen det selv? 0 Siter
Gjest hhg Skrevet 28. juli 2000 Skrevet 28. juli 2000 Det er veldig vanlig med småbløninger i begynnelsen, avtar oftes etter 6 måneder. Når jeg tok den, satte jeg den hos de som satt i resepsjonen på legekontoret. De er vel legesekretærer eller noe sånt. Det var gratis, jeg bare hentet og betalte innholdet på apoteket. Unngikk all kø for å få legetime. Jeg tok den også etter fødsel, og har vært veldig fornøyd. Har sluttet fordi det kan jo ta lang tid før jeg blir kan bli gravid igjen. Kan tenke meg å prøve på an igjen om et års tid. PS! det trenger jo ikke ta så lang tid for å få mensen tilbake, men i verste fall.... 0 Siter
neitakk Skrevet 29. juli 2000 Skrevet 29. juli 2000 Jeg fikk satt min første p-sprøyte i slutten av april og skal denne uken få min neste. Jeg fikk den på min 2. mensdag og mensen varte da noen dager lenger enn normalt. Pluss at jeg småblødde i et par uker etterpå. Etter det har jeg ikke blødd i det hele tatt. Men etter hva jeg har lest Moen har svart, så er det visst ikke vanlig å slutte å blø/få mensen før etter 6 mnd. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. juli 2000 Skrevet 30. juli 2000 Svar til zaz Den er sikker etter åtte dager. Halvparten har småblødninger i starten, og de fleste mister mensen etter seks til 12 måneder. Lege eller sykepleier kan sette sprøyten, selv klarer du det nok ikke ( sprøyten settes på baken) Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.