Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Akk jasann

Er det noe å debattere egentlig? Ja vi går mot et sorteringssamfunn. De som har råd til å reise til utlandet for å få gjort det de vil uten spørsmål. Og de som er henvist til det norske steinaldersystemet fordi de ikke har penger.

Unødvendig, urettferdig strutsepolitikk.

Er det noe å debattere egentlig? Ja vi går mot et sorteringssamfunn. De som har råd til å reise til utlandet for å få gjort det de vil uten spørsmål. Og de som er henvist til det norske steinaldersystemet fordi de ikke har penger.

Unødvendig, urettferdig strutsepolitikk.

Men sortering av fostre, egg og jeg vet-ikke-hva er ok?

Gjest Akk jasann

Men sortering av fostre, egg og jeg vet-ikke-hva er ok?

Ja. Jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle være greit så lenge man faktisk har lov til å ta vekk friske fostre inntil 12 uke. Å si noe annet vil i mine øyne være dobbeltmoral. Jeg tror heller ikke det er slik at alle som får beskjed om defekter eller "feil" av noe slag nødvendigvis vil ta abort.

Det får være de enkelte foreldres valg å gjøre bruk av den nye teknologien. Den er kommet for å bli.

Gjest Dobbeltmoral -ja!

Ja. Jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle være greit så lenge man faktisk har lov til å ta vekk friske fostre inntil 12 uke. Å si noe annet vil i mine øyne være dobbeltmoral. Jeg tror heller ikke det er slik at alle som får beskjed om defekter eller "feil" av noe slag nødvendigvis vil ta abort.

Det får være de enkelte foreldres valg å gjøre bruk av den nye teknologien. Den er kommet for å bli.

Helt enig i at dette er dobbeltmoral! Så lenge det er lov til å ta bort friske fostre hvorfor iallverden skal ikke et par ha lov til ultralyd ifh. til gjeldende lover pr i dag?....Må jo være MYE bedre for morens (og barnets) velbefinnende å kunne konstatere at "her er alt bra" eller "her har vi noe vi må forberede oss på" dersom barnet er sykt. Vi har dessuten muligheten i dag til å faktisk redde liv, og jo tidligere sykdom på foster er konstatert jo bedre. Herregud, vi lever i 2003 og har all teknologien og legevitenskapen der! Den er kommet for å bli og er og blir et faktum! Helt tullete dette! Mon tro om alle skal dra til Sve. nå for å kunne ta f.eks ul. istedenfor å vente så lenge??? Dette er og blir et dustesamfunn...Og klasseskillet blir større og større! 150 000 kr til f.eks adopsjon er jo litt da...

Ikke engang legene er jo enige i dette forslaget til ny bioteknologilov!

Men jeg synes det er synd at det ikke går an å forske på befruktede egg og aborterte fostre.

Har vi da lov til å dra nytte av denne forskningen senere?

Eller skal folk hjelpes i andre land og folk her hjemme stå over?

Her kommer jeg med et innlegg som ikke er skikkelig underbygd for dette har jeg ikke skikkelig greie på. Noe, men ikke nok

Annonse

Hei! Jeg er vel litt sen til å svare her, følger ikke så mye med her inne lenger men er veldig overrasket over at det er så lite debatter her inne i forbindelse med den nye bioteknologiloven, både i forhold til dette med UL og donorsæd. Husker at det var et voldsomt engasjement her inne når jeg tok forsøk, det var akkurat når egenbetaling for ass. befruktning ble innført!

Dette er nok et tilbakeslag for alle som sliter med å få de barna de ønsker seg! Norge med KrF i spissen går motsatt vei av alle andre land - de synes tydeligvis norske kvinner er uansvarlige og ikke i stand til å ta egne valg. Får du ikke barn via "naturmetoden" kan du bare ha det så godt - da har tydeligvis Gud bestemt at du ikke duger! Hvordan de klarer å få med både SV og Høyre på dette er for meg en gåte, og har ødelagt siste rest av respekt for politikeres seriøsiet. Dette er sikkert resultatet av hestehandel og kamelsvelging - bortsett fra at denne gangen dreier det seg i høyeste grad om mennesker ikke kameler eller hester!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...