Gjest mgst Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hei! Er det noen her som har erfaring med Wild Yam i forbindelse med endometriose og forsøk på å bli gravid? Skal dette naturpreparatet evt benyttes i hele syklusen eller kun etter eggløsning? Tok eggløsningstest forleden kveld som helt klart var positiv,men ikke rare slimet,gitt... Betyr dette at en er mindre fruktbar mht sædcellenes evne til å overleve..Vet noen? Eller er dette med slim individuelt? Syns kanskje det har vært mer før..etter at jeg begynte å "titte mer etter", hvis en kan si det sånn. Tempen skjøt imidlertid i været i dag så eggløsning er vel definitivt på gang 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125700-wild-yam-endometriose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har ikke nick jeg. Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Gratulere med eggløsning! Men du må ikke finne på å bruke Wild Yam. Det er et naturpreparat som også i "hompibompiland" ble brukt som prevansjonsmiddel. Så om du har det, ikke bruk det. Gå heller på apoteket og kjøp multivitaminer for gravide. Det kan du begynne på før graviditet, og fortsetter med inntil 3 mnd etter fastslått graviditet. Det er min anbefaling i alle fall. Det med slim, tja, tror det er helt individuelt jeg. Ikke tenk på det du, gjør den hyggen dere skal og så får vi krysse fingre for at du snart er gravid. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125700-wild-yam-endometriose/#findComment-763826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mgst Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Gratulere med eggløsning! Men du må ikke finne på å bruke Wild Yam. Det er et naturpreparat som også i "hompibompiland" ble brukt som prevansjonsmiddel. Så om du har det, ikke bruk det. Gå heller på apoteket og kjøp multivitaminer for gravide. Det kan du begynne på før graviditet, og fortsetter med inntil 3 mnd etter fastslått graviditet. Det er min anbefaling i alle fall. Det med slim, tja, tror det er helt individuelt jeg. Ikke tenk på det du, gjør den hyggen dere skal og så får vi krysse fingre for at du snart er gravid. Lykke til Hei der! ) Takk for lykkeønskninger og for at du tok deg tid til å svare på innlegget! ) MEN..pokker da! Det er jo ikke akkurat prevensjon jeg trenger..."Fant ut" (geniale meg) på en annen nett side at Wild Yam kunne brenyttes i forb.med endo og at det liksom skulle støtte produksjonen av progesteron..(Har et par IVF forsøk bak oss der eggene ikke hadde noen planer om å feste seg.) Men man prøver jo alt...Så det var de hundrelappene ut av vinduet! Har nok en del vitamintiskudd å velge i i skapet..he he. Ligger også noe Albyl E der som jeg funderer på å teste. Men usikker på hvor stor dose og når i syklus...Hmm, vet ikke om det er lurt det heller...? Men jeg følger ditt råd, jeg. Godt å få det tipset, vil jo ikke gjøre det verre en det er! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125700-wild-yam-endometriose/#findComment-764031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprett Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei! Det er riktig som du sier at wild yam er naturens eget progesteron, men det er også riktig at brukt feil kan dette ha omvendt effekt. wild yam skal kun brukes i 2. del av syklusen, etter at eggløsning har vært, for å tilføre kroppen mer progesteron, som bl.a. kan hjelpe å opprettholde eventuelle svangerskapshormoner. Jeg vil anbefale deg å gå til en homeopat for å høre om dette er riktig preparat for deg, for det kan sikkert også variere. Når det gjelder eggløsnings-slim, så tror jeg det er slik at har man masse kan sædceller leve i flere dager. Uansett bør du time det slik at det er noen som ligger og venter når du har EL, derfor før du får temperaturstigning. Du kan lese masse om dette på www.snartgravid.com 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125700-wild-yam-endometriose/#findComment-765928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mgst Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei! Det er riktig som du sier at wild yam er naturens eget progesteron, men det er også riktig at brukt feil kan dette ha omvendt effekt. wild yam skal kun brukes i 2. del av syklusen, etter at eggløsning har vært, for å tilføre kroppen mer progesteron, som bl.a. kan hjelpe å opprettholde eventuelle svangerskapshormoner. Jeg vil anbefale deg å gå til en homeopat for å høre om dette er riktig preparat for deg, for det kan sikkert også variere. Når det gjelder eggløsnings-slim, så tror jeg det er slik at har man masse kan sædceller leve i flere dager. Uansett bør du time det slik at det er noen som ligger og venter når du har EL, derfor før du får temperaturstigning. Du kan lese masse om dette på www.snartgravid.com Hei! Og takk for svar! ;o) Leste at jeg kunne bruke dette etter eggløsning kun, men ble litt usikker... dytta i meg en pille og ikke noe mer før jeg har snakket med en naturterapeut. Skal liksom prøve alt da...Joda, soldatene lå nok på lur hvis de ikke hadde lagt seg ned i lenestolen igjen før eggløsninga. Mye timing ute og går f.t. Vært gjennom IVF et par ganger så jeg prøver på litt "nytenkning" før neste runde. Akupunktur osv. Vært inne på "Snartgravid møteplassen"/"Pernilles.hjm.sider" og titta, men virker som det med slim kan være så individuelt.Er forøvrig flotte sider. (Også fub sine sider er verdt å få med seg). Så nå sitter jeg her med litt "vannaktig" blødning 4-5 dager etter EL som alldeles ikke er mensen...men tror ikke den ene pilla etter EL skulle hatt noe å si... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125700-wild-yam-endometriose/#findComment-766202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.