Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min er i gang med inseminasjonsforsk. I den forbindelse har jeg satt eggløsningssprøyte ( hcg ).

Så nå må vi jo vente til hormonet fra denne er ute av kroppen før vi kan teste sikkert for graviditet.

For kuriositetens skyld har jeg testet daglig fom dag 5 siden eggløsningssprøyta.

Første testdag (dag 5) var testen sterk positiv, andre dag (dag 6) svak positiv, tredje dag (dag 7) svaaaaaak positiv og fjerde dag ( dag 8 som er i dag ) litt sterkere positiv enn i går !

Ettersom jeg har forstått halveres hgc for hver dag hvis det ikke er en graviditet.Dette så jo ut til å stemme for de tre første testene, men så kommer jeg til den siste da. Er det trolig at hcg innholdet i urinen er sterkere idag uten at jeg er gravid ?

Må også nevne at det er kun 7 døgn siden inseminering.

Takknemlig for all feedback jeg kan få !!

Håper, håper, håper ...........

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125723-usikker-p%C3%A5-hcg-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste råd er det du ikke vil høre :-)

Ikke analyser testene, men vær glad for at mensen ikke er kommet. Test først på dag 14 etter insemineringen - så er det større sannsynlighet for at resultatet du da får er det rette.

Ønsker deg lykke til - og håper dere har lykkes på dette forsøket!

Jeg beklager å si det, men jeg tror ikke den siste testen betyr at du er gravid. Det er for tidlig å teste positivt bare 7 dager etter inseminering. Det tidligste jeg har hørt at noen har testet positivt er 9 dager etter innsetting på prøverør, og da har det allerede gått 2-3 dager fra befruktning.

Du får smøre deg med tålmodighet noen dager til. Tiden går fryktelig sakte når man går slik ogs venter, men det er ikke noe særlig annet man kan gjøre.

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...