Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Moniquee. Jeg kjenner meg litt igjen i din situasjon fordi etter ett mislykket IVF forsøk så har jeg også fått beskjeden om insulin-resistens og har derfor begynt på Metformin. Jeg er overvektig ( BMI på 30 ) og har fått beskjed om at det er lurt å gå ned ca5% av kroppsvekten min. Men som du sier så er det lettere sagt enn gjort!!!!!

Metforminen hjelper å holde styr på søtbehovet mitt, og så prøver jeg å følge Dr.Lindberg dietten ( er ikke lett ) fordi den skal være gunstig. Tilslutt så prøver jeg å gå kjappe turer annehver dag. Vet ikke ennå om det hjelper mye, men det er ikke skadelig å forsøke.

Synd å få den meldingen om at man må vente på vektnedgang. Trodde ikke at de var så " streng ".

Kan jeg spørre deg hvor stor BMI / vekt du har og hvor du skal ta forsøket? Tror de har litt forskjellig praksis rundt om kring i landet!

Lykke til!

Hei Moniquee. Jeg kjenner meg litt igjen i din situasjon fordi etter ett mislykket IVF forsøk så har jeg også fått beskjeden om insulin-resistens og har derfor begynt på Metformin. Jeg er overvektig ( BMI på 30 ) og har fått beskjed om at det er lurt å gå ned ca5% av kroppsvekten min. Men som du sier så er det lettere sagt enn gjort!!!!!

Metforminen hjelper å holde styr på søtbehovet mitt, og så prøver jeg å følge Dr.Lindberg dietten ( er ikke lett ) fordi den skal være gunstig. Tilslutt så prøver jeg å gå kjappe turer annehver dag. Vet ikke ennå om det hjelper mye, men det er ikke skadelig å forsøke.

Synd å få den meldingen om at man må vente på vektnedgang. Trodde ikke at de var så " streng ".

Kan jeg spørre deg hvor stor BMI / vekt du har og hvor du skal ta forsøket? Tror de har litt forskjellig praksis rundt om kring i landet!

Lykke til!

Hei!

Har høy BMI=ca 40 så det er endel kilo for mye.Jeg ble søkt til Regionsykehuset i Tromsø,og midlertidig avslag der.Er veldig flink med maten,og går også på Reductil,men kiloene vil tydeligvis vente på seg...

Har ikke prøvd privatklinikk-men vurderer dette.

Hei!

Har høy BMI=ca 40 så det er endel kilo for mye.Jeg ble søkt til Regionsykehuset i Tromsø,og midlertidig avslag der.Er veldig flink med maten,og går også på Reductil,men kiloene vil tydeligvis vente på seg...

Har ikke prøvd privatklinikk-men vurderer dette.

Hei der, kjenner ikke så mye til sykehuset i Tromsø, men har ikke hørt at de nekter folk før, bare at de anbefaler å vente til endel kilo har rast av. Vet at det er vanskelig og det kan føles forferdelig fortvilende til tider. Jeg fikk høre at bare 5% av kroppsvekt-nedgang kan gjøre store under. Det er i allefall bedre enn å tenke på at man må ned 20.30 kilo.

Lykke til uansett, både med det ene og det andre :)

• 2 uker senere...

Hei. Jeg er også diabetiker type 1 og overvektig, og ble for 8 uker siden mamma til verdens vakreste ICSI-gutt, (fryseforsøk). Da eggene ble satt inn, var BMI på 30 (86 kg/ 164 cm). Vektreduksjon var aldri tema på St. Olavs i Trondheim i mitt tilfelle ihvertfall - og forsøket ble en suksess likevel.

Lykke til videre!!

PS. Kiloene har rast av etter fødselen, og jeg er nå under 80 kg for første gang på mange år :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...