monhb Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hei hei! jeg er 20 år, og tåler ikke p-piller.legen min sier jeg ikke tåler laktose, får utrolig vondt i magen av bl a melk.jeg kaster opp og blir syk.jeg får også sammme reaksjon av p-piller - har hatt opphold,og selv funnet ut at det er de som gjør det.jeg har lest på pakningsvedleggene at de inneholder laktose,-da lurer jeg på hvordan legen kan skrive ut p-piller til meg, når han vet jeg ikke tåler laktosen i de.jeg gikk først på trionetta,det var ille.byttet til synfase,det ble helt grusomt.nå tar jeg ingen.med synfase opplevde jeg at jeg fikk vondt i bena,hovnet skikkelig opp,utrolig vondt i magen,og fryktelig irritabel.jeg ble til slutt bekymret,og kontaktet legen.jeg følte at han ikke tok meg på alvor,han syns ikke jeg var hoven i bena i det hele tatt.hvordan kan han si det,når jeg som kjenne kroppen min selv så godt,oppsøker han for å finn ut hva det er?har ikke gått på p-piller de siste mnd,og er blitt mye bedre.i pakningsvedlegget til synfase,står det at man skal oppsøke lege,om man føler ubehag i ben og mage.det er nettopp det jeg gjorde,-jeg er så skuffet over legen,og har skiftet fastlege,men har ikke vært der enda.er som sagt mye bedre. og lurte da også på noe som evnt erstatter p-piller,og som ikke inneholder laktosen. er det forresten en medisin som kan tas for laktoseintoleranse? syns det er tungvint, får ikke i meg melk, den lakt.red. melka gjør like vondt. håper så på svar,for dette er faktisk en ganske stor bekymring for meg... med vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125782-t%C3%A5ler-ikke-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 kan ikke svare på alt her dessverre. jeg vil tro p-ring er mye bedre for deg, den putter du jo inn i skjeden og det tas opp hormoner der, mindre hormoner dessuten. så kanskje det er en mulighet? www.nuvaring.no ellers trenger du vel ikke få i deg melk? soyamelk foreksempel fungerer som en fin erstatning for de som ikke tåler melk, og sojasmør og slikt. finnes mye produkter på helsekost og slikt for folk med laktoseintolerans, sikkert egne sider på nettet med tips og oppskrifter også. så det beste er nok å kutte det ut helt. og bli flink. det er tilogmed melk i pølser vet du! legge om kostholdet helt rett og slett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125782-t%C3%A5ler-ikke-p-piller/#findComment-764400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har ikke kunnskap om laktoseintoleranse, men jeg kjenner ikke til at det skulle gi problemer med p-pille da det er meget smaa mengder som finnes. Irritabilitet kan forekomme med p-pille. Hevelse og vondt i beina kan skyldes veskeansamling. Det man skal vere oppmerksom paa er blodpropp i beinet som vil gi akutte smerter og hevelse, men det kommer bare paa den ene siden. Du boer snakke med legen om andre prevensjonsmuligheter som minipille, prevensjonssproyte (Depo-Provera) eller gestagenimplantat (Implanon). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125782-t%C3%A5ler-ikke-p-piller/#findComment-767199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest God jul Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hei! Jeg har en lillebror som ikke tåler melk, han kan ta noen tabeletter som gjør at han kan spise eller drikke melk. De virker bare i noen timer,og du kan ikke ta de så veldig ofte. Du får kjøpt dem på apoteket respt fritt. Jeg går selv på p-sprøyte,og det er kjempe bra. Du tar den hver tredje mnd. og du slipper mensen. Jeg hadde kjempe smerter under mensen, nå slipper jeg alt...deilig syns jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125782-t%C3%A5ler-ikke-p-piller/#findComment-767222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.