Gå til innhold

Mistanke om utroskap, samboer er taus

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund sjekket mobilen til min samboer, Vanligvis er jeg svært lite sjalu, men jeg fikk en følelse om at "noe" ikke stemte. Vi tilbringer lite tid sammen. Og det virker ikke som han er så veldig opptatt av det heller. Og med smuglesing på mobilen har jeg sett han har hatt svært så god kontakt med en kvinne.

Ingen "romantiske" meldinger,men jeg har jo lurt på hvorfor ha en venninne som han ikke kan fortelle om til samboeren.

Han sa en dag han skulle treffe en kompis, seinere på kvelden så ser jeg han hadde fått melding fra denne "fremmede" om de skulle treffes?

Nå i helgen var det en del meldinger som gjorde at jeg konfronterte han med det jeg har gjort og funnet. Det han sa da var at denne kvinnen er ei han har jobbet med. Og det er et navn jeg knapt nok har hørt om. Jeg får vel si at han tidligere og`har hatt yrker der det har jobbet flere kvinner. Og at han hadde kontakt med de, brydde jeg meg ikke. Fordi de var ikke noen "hemmelige" personer.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å være like taus som han. Men det er ikke enkelt...og i kveld når jeg kom hjem ringe jeg til han, da var han hos en kompis. "Vi får snakkes seinere" sier han da. Når han kom hjem gikk han og la seg, og HAN ville ikke prate. Han sa seinere, men han ville ikke prate i kveld.Hvorfor har han så mye kontakt med henne, er han lei av vårt forhold? hva betyr hun for han? Jeg aner ikke. For han er taus, og snur ryggen til.

Selv om jeg har vært "stygg" med å smuglese hans sms`er så synest jeg han er betraktelig mye værre som tydligvis har noe å skjule.

Jeg mener hvordan skal en tolke en sånn melding: "bla,bla...eneste lyspunkt er når du kommer og vekker meg i morgen".

Er det noen her som har vært utfor det samme? Der en går i evigheter i uvisshet? Jeg mener om han er lei av meg, hvorfor ikke bare si det? Jeg tolker jo hans taushet som at "noe" er i gjære vertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126011-mistanke-om-utroskap-samboer-er-taus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"bla,bla...eneste lyspunkt er når du kommer og vekker meg i morgen"."

Jeg hadde blitt noe skeptisk til den her, selvsagt med mindre jenta sover på jobb.

Gidder ikke å begi meg inn på å fortelle deg hvor ufint det er å sjekke meldinger, men det ser ut som om du har noe å frykte. I hvert fall fram til fyren forklarer seg, og det at han ikke er villig til å si noe som helst kan jo tyde på at han ikke har helt rent mel i posen.

Men det er strengt tatt vanskelig å si noe konkret basert på det du skriver. Hun kan tross alt være en god venninne eller rett og slett bare en han har mye å gjøre med på jobb.

"bla,bla...eneste lyspunkt er når du kommer og vekker meg i morgen"."

Jeg hadde blitt noe skeptisk til den her, selvsagt med mindre jenta sover på jobb.

Gidder ikke å begi meg inn på å fortelle deg hvor ufint det er å sjekke meldinger, men det ser ut som om du har noe å frykte. I hvert fall fram til fyren forklarer seg, og det at han ikke er villig til å si noe som helst kan jo tyde på at han ikke har helt rent mel i posen.

Men det er strengt tatt vanskelig å si noe konkret basert på det du skriver. Hun kan tross alt være en god venninne eller rett og slett bare en han har mye å gjøre med på jobb.

Joda, det kan godt være ei han har hatt mye med å gjøre på jobb. Dette er på resturant, og der er jo det ofte svært sosialt blandt kollegaene.

Men det å ha så mye kontakt med en person og samboeren ikke vet noe om det, det synest jeg er veldig rart. Forøvrig jobber de ikke sammen nå lenger.

Som sagt har han tidligere jobbet med damer, og om han har truffet de på en cafe eller tatt en pils med de etter jobb har vært helt ok det. Så derfor synest jeg det er snålt at han har holdt dette skjult. Hadde vi hatt problemer med sjalusi så kunne jeg forstått det.

Ja,ja..ufint å sjekke tlf hans er det kanskje. Men etter 4 års samboforhold så føler jeg vel at jeg har krav på å vite noe. Han synest jo tydligvis ikke det da men...

Vel fra å være ufin,og lese sms`ene, så ble jeg muligens værre.

Vel, det var midt på natta når jeg såg han hadde fått denne meldingen.Sambo hadde "glemt" å ta med mobilen med på soverommet. Han var litt full og trøtt. Så jeg hadde "fri" tilgang på hans telefon.

Den sms`en der "hennes eneste lyspunkt var..bla,bla", vel jeg svarte på den jeg da. Spurte NÅR "jeg" eller sambo da skulle komme. Fikk svar: "kom tidlig om du har lyst". Etter et par meldinger der hun lurte på om sambo var full (som forsåvidt var sant og da) Så kom spørsmålet "er du hjemme". Ja, svarte jeg da...Og så kom siste melding"da skal jeg ikke ringe, ser jeg deg i morgen?"

Jaha...og hva gjør en da...Jo, jeg ringte denne damen likegodt fra sambos telefon. Sa hvem jeg var, og at jeg lurte på hva som skjedde. Hun ble jo paff da. Det var nok totalt uventet. Men noe svar fikk jeg selfølgelig ikke. Hun sa jeg fikk snakke med han om det...Fikk ingen bekreftelse eller avkreftelse på eventuelt utroskap. Det hadde jeg vel egentlig ikke ventet heller.

Jeg er jo litt "dum" som ikke latet som ingen ting til jeg spurte hva sambo skulle dagen etter. Men da var jeg en smule "shaky", så jeg sa jo hva jeg hadde gjort da. Og han sa han skulle hjelpe henne og flytte...Jaha...

Vel, om ting viser seg å være helt uskyldig med de to,så er det allikevel "noe" galt. Og om han ikke vil snakke, så ser jeg vel lite fremtid i dette her. Det blir litt vanskelig å løse problemer med en som ikke vil snakke.

Og den tausheten tyder jo på at ikke alt er som det skal ja.

Det er nesten sånn at tausheten er værre enn en eventuell utroskap.

Joda, det kan godt være ei han har hatt mye med å gjøre på jobb. Dette er på resturant, og der er jo det ofte svært sosialt blandt kollegaene.

Men det å ha så mye kontakt med en person og samboeren ikke vet noe om det, det synest jeg er veldig rart. Forøvrig jobber de ikke sammen nå lenger.

Som sagt har han tidligere jobbet med damer, og om han har truffet de på en cafe eller tatt en pils med de etter jobb har vært helt ok det. Så derfor synest jeg det er snålt at han har holdt dette skjult. Hadde vi hatt problemer med sjalusi så kunne jeg forstått det.

Ja,ja..ufint å sjekke tlf hans er det kanskje. Men etter 4 års samboforhold så føler jeg vel at jeg har krav på å vite noe. Han synest jo tydligvis ikke det da men...

Vel fra å være ufin,og lese sms`ene, så ble jeg muligens værre.

Vel, det var midt på natta når jeg såg han hadde fått denne meldingen.Sambo hadde "glemt" å ta med mobilen med på soverommet. Han var litt full og trøtt. Så jeg hadde "fri" tilgang på hans telefon.

Den sms`en der "hennes eneste lyspunkt var..bla,bla", vel jeg svarte på den jeg da. Spurte NÅR "jeg" eller sambo da skulle komme. Fikk svar: "kom tidlig om du har lyst". Etter et par meldinger der hun lurte på om sambo var full (som forsåvidt var sant og da) Så kom spørsmålet "er du hjemme". Ja, svarte jeg da...Og så kom siste melding"da skal jeg ikke ringe, ser jeg deg i morgen?"

Jaha...og hva gjør en da...Jo, jeg ringte denne damen likegodt fra sambos telefon. Sa hvem jeg var, og at jeg lurte på hva som skjedde. Hun ble jo paff da. Det var nok totalt uventet. Men noe svar fikk jeg selfølgelig ikke. Hun sa jeg fikk snakke med han om det...Fikk ingen bekreftelse eller avkreftelse på eventuelt utroskap. Det hadde jeg vel egentlig ikke ventet heller.

Jeg er jo litt "dum" som ikke latet som ingen ting til jeg spurte hva sambo skulle dagen etter. Men da var jeg en smule "shaky", så jeg sa jo hva jeg hadde gjort da. Og han sa han skulle hjelpe henne og flytte...Jaha...

Vel, om ting viser seg å være helt uskyldig med de to,så er det allikevel "noe" galt. Og om han ikke vil snakke, så ser jeg vel lite fremtid i dette her. Det blir litt vanskelig å løse problemer med en som ikke vil snakke.

Og den tausheten tyder jo på at ikke alt er som det skal ja.

Det er nesten sånn at tausheten er værre enn en eventuell utroskap.

Kommunikasjon er alfa og omega i et forhold.

Basert på det du skriver, så forteller min magefølelse meg at disse to har et forhold på gang.

"Hun sa jeg fikk snakke med han om det..."

Og ikke engang en avkreftelse på et direkte spørsmål? Vel, dette er et så godt som bekreftende svar, spør du meg.

Dessverre.

Kommunikasjon er alfa og omega i et forhold.

Basert på det du skriver, så forteller min magefølelse meg at disse to har et forhold på gang.

"Hun sa jeg fikk snakke med han om det..."

Og ikke engang en avkreftelse på et direkte spørsmål? Vel, dette er et så godt som bekreftende svar, spør du meg.

Dessverre.

Ja, du har nok rett i det.

Men jeg synest det er rart han da ikke sier noe. Jeg mener han kunne jo lagt kortene på bordet og fortsette videre med henne. Det er jo allikevel for seint å skjule det.

Annonse

Ja, du har nok rett i det.

Men jeg synest det er rart han da ikke sier noe. Jeg mener han kunne jo lagt kortene på bordet og fortsette videre med henne. Det er jo allikevel for seint å skjule det.

Du må bare snakke med fyren. Det er selvsagt ikke lett å snakke med folk som nekter å kommunisere - I know - men det er strengt tatt ikke noe annet du kan gjøre. Umulig å vite hva fyren tenker når han ikke sier noe.

Lykke til, uansett!

Ser det på samme måten som SDD, det virker som de har noe på gang...

Hun er i alle fall ikke interessert i at dere skal ha det bra, da hadde hun bedyret sin uskyld, ikke sagt du måtte snakke med samboeren din...

Men du vet jo ikke hvor mye som har skjedd, det må han ut med NÅ!

Huff, dette høres ikke bra ut. Uansett hva denne jenta har for et forhold til samboeren din, synes jeg likevel det er et stort svik mot deg å holde "vennskapet/forholdet" skjult. Sett deg selv i samme situasjon: ville du unnlatt å fortelle om en person hvis det BARE var en venn? Antagelig ikke....

Jeg synes du skal være tøff med han, og be om at dere setter dere ned og prater. Sett et klokkeslett og be han møte opp.

Er jo enig i at mobiltlf. skal være privat, men har en først fattet mistanke, er det forståelig at en søker svar... Sannheten vil jo uansett komme for en dag, og jeg mener det er bedre at du slipper å lide under dette for lenge, men at du bør gjøre noe med det NÅ!

Lykke til....

En mobil er som en dagbok ganske privat,er du som er den stygge her, hadde noe sjekket min mobil hadde jeg blitt temmlig sur, la han få ha litt privatliv da.....

Tja, er ikke uenig i at mobil og dagbøker er private. Men jeg synest allikevel ikke det er jeg som er skurken her.

Om jeg hadde latt mobilen hans være, så hadde han ALDRI sagt noe til meg om det. På direkte spørsmål om utroskap så sier han NEI. Om han elsker meg fortsatt så er svaret JA.

Og INGEN av kompisene hans hadde fortalt meg NOEN ting. Uansett om de ville vært uenig i oppførselen hans, så hadde de IKKE sagt NOEN ting til meg. Rett og slett fordi han er kompisen.

Derfor så KUNNE jeg risikere å vandret livet gjennom med en som lyger og er utro. Og det fortjener jeg faktisk ikke. Nå sier jeg ikke at jeg IKKE har noen feil. Men da må en jo SI det. Om jeg har sånne grusomme feil, at han heller velger å tilbringe tiden med ei venninne\elskerinne så bør en jo ta det opp.

Ei venninne av meg mente han nå holdt på meg "psykisk terror". Rett og slett for at JEG skal ende opp som den galne damen. For da er det ikke han som er skurken lenger.

Gjest aldri utro

Dette lukter svidd.... Min erfaring er at slike meldinger på mobilen betyr noe. Nøyaktig hva det er kan du få vite på to måter. Det ene er å fortsette å vriste det ut av samboeren din. Det har du jo forsøkt uten å lykkes. Eller du kan oppsøke damen det gjelder og spørre henne. Hvis du vet navnet på damen, så burde det være mulig i alle fall. Selv hadde jeg følelsen av at noe var merkelig i mitt eget samboerforhold. Oppdaget ved en tilfeldighet at han var utro. Hadde tidligere konfrontert ham om han var utro, noe han benektet HVER gang jeg spurte. Han har også brukt den klassiske kompis-treff-unnskyldningen på meg. Det var IKKE kompisen han traff, Det vet jeg nå! Jeg tror det er noe på gang når en får en følelse av at ting ikke stemmer lenger. Min egen indre følelse for at noe var mistenkelig viste seg i alle fall å stemme.....

Det er bedre å leve med visshet enn å leve på en løgn!

Annonse

Dette lukter svidd.... Min erfaring er at slike meldinger på mobilen betyr noe. Nøyaktig hva det er kan du få vite på to måter. Det ene er å fortsette å vriste det ut av samboeren din. Det har du jo forsøkt uten å lykkes. Eller du kan oppsøke damen det gjelder og spørre henne. Hvis du vet navnet på damen, så burde det være mulig i alle fall. Selv hadde jeg følelsen av at noe var merkelig i mitt eget samboerforhold. Oppdaget ved en tilfeldighet at han var utro. Hadde tidligere konfrontert ham om han var utro, noe han benektet HVER gang jeg spurte. Han har også brukt den klassiske kompis-treff-unnskyldningen på meg. Det var IKKE kompisen han traff, Det vet jeg nå! Jeg tror det er noe på gang når en får en følelse av at ting ikke stemmer lenger. Min egen indre følelse for at noe var mistenkelig viste seg i alle fall å stemme.....

Det er bedre å leve med visshet enn å leve på en løgn!

Trist å høre at du har gått gjennom det samme "aldri utro". Gikk du lenge med mistanken?

Hvordan fikk du den endelige bekreftelsen på det? Sa han det til slutt?

Jeg vet navnet på denne personen, men jeg tror det muligens blir mer kaos om jeg oppsøker henne. Siden jeg HAR konfrontert det med henne pr telefon og jeg ble ikke så mye klokere så tviler jeg på om det er noe vits i.

Synest sambo er merkelig midt oppi det hele og`.Jeg mener her har jeg konfrontert både henne og han med dette.Men allikevel sover han her hjemme(riktignok ikke på samme rom lenger). Jeg mener når både HAN og HUN er blitt konfrontert med det, så skjønner jeg liksom ikke hva han holder på med.

Jeg mener synest hun det er "ok" at han går hjem?

Gjest aldri utro

Trist å høre at du har gått gjennom det samme "aldri utro". Gikk du lenge med mistanken?

Hvordan fikk du den endelige bekreftelsen på det? Sa han det til slutt?

Jeg vet navnet på denne personen, men jeg tror det muligens blir mer kaos om jeg oppsøker henne. Siden jeg HAR konfrontert det med henne pr telefon og jeg ble ikke så mye klokere så tviler jeg på om det er noe vits i.

Synest sambo er merkelig midt oppi det hele og`.Jeg mener her har jeg konfrontert både henne og han med dette.Men allikevel sover han her hjemme(riktignok ikke på samme rom lenger). Jeg mener når både HAN og HUN er blitt konfrontert med det, så skjønner jeg liksom ikke hva han holder på med.

Jeg mener synest hun det er "ok" at han går hjem?

Jeg mistenkte at noe var galt i 5 uker før jeg ved et uhell så en melding på mobilen hans en morgen jeg skulle se hva klokken var. Han hadde fått ny mobil som jeg ikke visste hvordan fungerte. Og vips åpnet en melding seg som det ikke var mulig å misforstå. DA kom det for en dag at han hadde hatt/hadde et forhold til en annen dame. Jeg ble aldeles rasende over å ha blitt løyet for i flere uker. Jeg kontaktet damen han var utro med samme dag, og ba henne møte meg. Vi møttes og hadde en prat en times tid. Hun var veldig søt og hyggelig - og gift. Etter dette møtet pratet samboeren min og jeg mye med hverandre, og har fått det bedre sammen. Han har nå både sagt til henne og sendt melding om at forholdet deres må avsluttes og at det er meg han har bestemt seg for å satse på. Vi får se om det stemmer ved å ta tiden til hjelp. Er utrolig redd for å bli løyet for og lurt igjen.... Men, hvis jeg ikke klarer å stole på ham igjen, så er det vel ikke liv laga...Han må i alle fall vise meg et han er verdt å ha, og verdt å stole på. Jeg er i alle fall ikke interessert i å beholde en mann som ikke er trofast. Tre i ett forhold er en for mye etter min smak...

"kommer og vekker henne i morgen"? Som i, komme hjem til henne??

Du får stille han opp mot veggen og kreve at han vender seg til deg med det han måtte ha på hjertet!

"kommer og vekker henne i morgen"? Som i, komme hjem til henne??

Ja,han skulle hjem til henne. Han skulle hjelpe henne og flytte...Noe hun har bekreftet. Når jeg såg det stod en koffert i skapet her, som IKKE er vår, så lurte jeg på NÅR han skulle flytte.Og han svarte ikke på telefonen, så da ringte jeg HENNE. Hun hadde ikke hatt noe kontakt med han på en uke, ifg henne..tja..Utpå kvelden fikk jeg en telefon fra sambo, og jeg spurte han om kofferten, og da fikk jeg spm om jeg var HELT IDIOT. Jaha...vel, skal han på ferie da?

Jeg spurte henne også om hun kunne si ja eller nei på om han var utro.

Det var mye babling og fjas, og jeg sa at når du ikke benekter det så tolker jeg det som et ja. Men han sier han IKKE har vært utro. Han sier HUN var intressert i han, men han har gitt klar beskjed om at det ikke blir noe.

Vel,vel...Han har løyet for meg. Ei venninne sa EN teori kunne være at han ikke har vært utro, men blitt litt sjarmert av ei intressert jente. Og at ved å ikke SVARE på det direkte spm om utroskap, så har HUN en mulighet til at JEG kaster han ut, uten at HUN er "årsaken" til det.

Min samober er SUR på meg. Jeg overdriver og er helt hysterisk. Men han sier jo ingen ting. Vi kan ikke snakke om det, HAN prøver jo å skylde det over på meg.

Og så var det noen husleie penger han skyldte meg, som jeg fikk seinere på kvelden ETTER at han hadde kaldt meg en idiot. Eh...Det er jo flott da, men...HVA drier han på meg? OM han hadde tenkt å flytte, hvorfor gir han meg penger da? Han går på jobb, og kommer hjem HER. NÅ sitter han i stuen og ser på tv..."liksom" helt normalt. Bare at VI snakker ikke sammen...

Du får stille han opp mot veggen og kreve at han vender seg til deg med det han måtte ha på hjertet!

Tja, jeg tror jeg bruker samme taktikk som han. Med å ikke si noe. Enten så "sprekker" han tilslutt, eller så bare fordufter han en dag.

Joda, jeg KUNNE gjerne kastet han ut. Men på en måte blir det litt enkelt for han liksom.

Gjest åpen mobil

En mobil er som en dagbok ganske privat,er du som er den stygge her, hadde noe sjekket min mobil hadde jeg blitt temmlig sur, la han få ha litt privatliv da.....

Så du mener man kan drive detektivarbeid og spørre rundt hvis man mener at samboeren er utro, men holde seg langt vekk fra det nærliggende, mobil og mail?

Idioti.

Har man mistanke (ofte berettiget) om utroskap synes jeg det er toskete å ikke sjekke mobilen. Jeg ville gjort det med god samvittighet.

Når man bor sammen har man gitt hverandre visse løfter, og man stoler på hverandre. Man deler hverdag og fest, og hvem vil vel godta at den en lever sammen med har et "hemmelig" liv ved siden av.

Har vedkommende rent mel i posen er ikke mobilen noen bombe å sjekke, hvis ikke er det desto enda større grunn til å sjekke den.

Mobiler flest blir brukt til grove vitser og andre artigheter, hvorfor skal man skjule det for hverandre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...