Gjest nervøsemeg Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg er en jente som har fått påvist kjønnsvorter..Forferdelig grusomt men sant. Er det noen der ute som har vært sammen med en jente med samme problem? Hvordan reagerte dere i så fall når dere fant ut av at dere var blitt smittet?? Jeg har en kjærste men er kjemperedd for hvordan han kommer til å ta det. Noen som har noen gode råd om hvordan jeg skal gå frem?? Jeg skulle gjerne ønske meg svar fra noen som har vært i samme sko som meg.Kjempe takknemlig for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126098-kj%C3%B8nnsvorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krepsitrøndelag Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hei du! Først og fremst ingen grunn til å være nervøs. Jeg har kjønnsvorter selv, og legen fryset dem da jeg var hos han først. Man blir helt kvitt det dersom han får med alt (men det er vanskelig å få med alle da de kanskje enda ikke har kommet fram enda..) Så jeg fikk noe på resept i tillegg som jeg skulle pensle på. Sterke saker var det hvertfall. Ble mye bedre men har enda litt igjen. Har vært på en helsestasjon etter det og der anbefalte de å gå til spesialister på området (sanns ved ditt sykehus) og der jeg har tenkt å gå er konsultasjonen gratis. Takk og lov for det. Så når jeg drar dit kommer de enten til å fryse bort alt/evt behandle de skikkelig slik at de forsvinner. Kroppen bruker mellom 1/2 til 2 år etter at de forsvant til å bli smittefri. Så det er ikke langvarig altså. Jeg tenkte jo over det at risikoen for å få kreft i livmorhalsen økte hvis du hadde kjønnsvortevirus, men det var bare noen få typer (som regel ikke de som gir kondylomer/vorter i underlivet) Altså trenger du ikke bekymre deg for det. Gå likevel å ta en sjekk 1 år etter du har blitt kvitt dem. Hvis du har hatt ubeskyttet sex med kjæresten din etter du ble smittet av viruset(dvs opptil 8 mnd før de slo ut) kan han ha blitt smittet. Er ikke sikkert han får vorter men han kan smitte andre, og han kan smitte deg igjen hvis du endelig ble kvitt det. Så det beste er å fortelle han det. Dette er en svært vanlig kjønnssykdom, og svært smittsom. Det står mye om den på artiklene her på DOL. Og husk at man trenger ikke være "løsaktig" for å få en kjønnsykdom. Det er så mange av dem som florerer nå, så det er lett å bli smittet en gang selv. Bruk ihvertfall kondom med kjæresten din hvis han ikke enda er smittet helt til du blir kvitt det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126098-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-767492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.