Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor "nær døden" må man være før det kommer på tale å sette i gang fødselen et par uker før tiden, når barnet er modent?

Er 35 uker på vei med nummer tre, og formkurven har stupt den siste måneden. I tillegg til vanlige, tolererbare plager som søvnløshet, halsbrann, åreknuter osv. har jeg denne gangen fått smerter over skambenet og nedover innsiden av lårene. Det begynner rett og slett å bli vanskelig å komme seg opp av sengen om morgenen, og det gjør vondt å gå selv når jeg avpasser farten og går med korte skritt.

Fra tidligere svangerskap har jeg fått inntrykk av at det som teller for leger og jordmødre, er at alt skal foregå naturlig, ellers er det "juks". Men nå begynner humøret å dale, særlig når man er alene med to små barn fra før av og bor i fjerde etasje uten heis. Lurer på om jeg skal si ifra på kontrollen, eller bare bite tennene sammen. Det er så lite hyggelig å bare bli avfeid... Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126149-igangsetting-av-f%C3%B8dsel-juks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

monique1365380367

Jeg stilte opp på Ullevål og sa jeg ikke orket mer. Jeg fikk keisersnitt tre dager etterpå, litt over tre uker for tidlig. Så det nytter å si ifra.

Min første fødsel ble satt i gang et par uker etter termin....og det er absolutt ikke og anbefale..det værste jeg noen gang har vært med på! fødselen tok 38 timer, og ingenting fungerte...Tok derimot planlagt keisersnitt andre gangen 5 dager før termin....en vannvittig fin opplevelse.....prat med jordmor om du eventuellt kunne fått det...før tiden! hvis du allerede er sliten nå...så har du ihvertfall ikke mest krefter til og gjennomføre en vanlig fødsel....

lykke til.

Gjest be om samtale på sykehuset

Igangsatt fødsel er mye værre enn å gå ukevis over tiden, det er min erfaring..

Hvis det er fare for din helse, bør de heller vurdere keisersnitt, enn igangsatt fødsel. De jeg kjenner har hatt veldig harde igangsatte fødsler, mange av disse ender i hastekeisersnitt allikevel.

Du bør absolutt si i fra til jordmor. Det er ikke sikkert det skjer noe, men så får du i hvertfall fortalt en fagperson om hvordan du har det. Kan du få noe avlastning med de andre barna? Kan noen følge dem til barnehage/skole, evt. hente for deg? Kan noen handle for deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...