Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk hvit utflod for første gang ved en chlamydia infeksjon når jeg var 18 1/2. Nå fem år etter har ikke soppinfeksjonene blitt stoppet. Alle tips om vide klær og bommulls undertøy og kok av klær og alt det der fungerer ikke. Canesten kurer og annet reseptfritt på apoteket er prøvd gjentatte ganger.

Har også brukt Diflukan.. første tabletten virket litt..men 5-6 dager etter var det det samme.. holdt da på med ny tablett hver 4.dag.. men det holdt ikke helt.. og ble altfor dyrt.

Jeg er helt rådløs... Det ødelegger virkelig for sexlivet.

http://www.lommelegen.no/art/art853.asp

Har lest denne artikkelen på lommelegen. bl.a:

"Den vanligste behandlingen er å bruke en stikkpille (vagitorium) i skjeden, for eksempel Canesten®, 500 mg, eller Pevaryl Depot®, men det er da like viktig samtidig å anvende krem og smøre seg i hele skrittet, fra foran skjeden, på kjønnsleppene, rundt/i endetarmen og i midthudfolden - like opp til korsryggen! "

Dette var helt nytt for meg.. aldri hørt at man skal smøre hele underlivet.

"Andre kan ha en redusert infeksjonsmotstand lokalt, gjerne i forbindelse med hudallergi, psoriasis, eksem eller sykdommer og medikamenter som reduserer immunforsvaret"

og ja, jeg har en hudsykdom ved navn psoriasis. Og bl.a. må jeg bruke spesielle medisiner i øyne om jeg får betennelse. Så kan hende spesiell behandling må gjøres ved andre tilfeller også?

Skal for 3-4 gang til gynekolog andre uka i desember. Hvis det ikke blir noe bedring snart tror jeg at jeg blir virkelig gæren.

Fler som sliter slik som meg??

Tonje

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126168-vedvarende-soppinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente 20 år !!! :)

Hei AngelRose!

Jeg har det akkurat som deg.. får en infeksjon, tar canesten.. hjelper noen dager og så er det på an igjen .. ikke noe gøy. men jeg har funnet ut at det er mest rett etter menstruasjonen det kommer.. og da hjelper det veldig å buke meslkesyre piller i noen dager etter menstruasjonen(finnes flere typer av disse, tror en type heter vivag). dette har ihvertfall hjulpet meg veldig.. håper det kan hjelpe deg også :)

føler med deg, vet hvordan du har det :)

Klemz jente 20 år!!! :)

Hei AngelRose!

Jeg har det akkurat som deg.. får en infeksjon, tar canesten.. hjelper noen dager og så er det på an igjen .. ikke noe gøy. men jeg har funnet ut at det er mest rett etter menstruasjonen det kommer.. og da hjelper det veldig å buke meslkesyre piller i noen dager etter menstruasjonen(finnes flere typer av disse, tror en type heter vivag). dette har ihvertfall hjulpet meg veldig.. håper det kan hjelpe deg også :)

føler med deg, vet hvordan du har det :)

Klemz jente 20 år!!! :)

Har brukt vivag og nei, det hjelper ikke noe. Ikke canesten heller.. eneste det ender opp med er at jeg har gugg fra vivag og canesten oppi der...

Blir lite spontan sex om man holder på sånn....

*sukk*

Har brukt vivag og nei, det hjelper ikke noe. Ikke canesten heller.. eneste det ender opp med er at jeg har gugg fra vivag og canesten oppi der...

Blir lite spontan sex om man holder på sånn....

*sukk*

Har du prøvd å være forsiktig med sukker i en periode?

Ellers fins det sterkere midler å få tak i om du får det på resept.

Annonse

Har du prøvd å være forsiktig med sukker i en periode?

Ellers fins det sterkere midler å få tak i om du får det på resept.

Finnes det andre midler enn diflukan? det har jeg jo fått utallige ganger.

Sukker? .. tja har jo prøvd.. men har ikke fått mye effekt... Men har ikke klart å holde meg vekk over lengre tid heller. :)

Gjest Kunihiko

Har partneren din (hvis du har noen) blitt behandlet? Det kan visstnok smitte. Det regnes ikke som en seksuelt overførbar sykdom fordi man også kan få den uten å ha sex. Men en mann kan også være bærer av soppen. I så fall må begge behandles. Se forøvrig følgende link:

http://www.pfizer.be/do/healthinfo/vaginalinfections_en.asp

Har partneren din (hvis du har noen) blitt behandlet? Det kan visstnok smitte. Det regnes ikke som en seksuelt overførbar sykdom fordi man også kan få den uten å ha sex. Men en mann kan også være bærer av soppen. I så fall må begge behandles. Se forøvrig følgende link:

http://www.pfizer.be/do/healthinfo/vaginalinfections_en.asp

Hei. Min partner smører seg om han reagerer/får reaksjon etter meg. Jeg har hatt denne soppen siden jeg var 18.. gjennom et 4års forhold.. 4 separate partnere og nå ett nytt fast forhold på snart et halvt år. Så jeg kan garantere at det ikke har noe med smitte fra partnere å gjøre. Da jeg har prøvd alle mulige slags kurer med de forskjellige partnerne.

Tror jeg blir sprø...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...