Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 15 mnd siden fødte jeg en nydelig gutt. Fødselen var lang og tøff, men alt det vonde var selvfølgelig glemt etterpå. Jeg var litt plaget med inkontinens etterpå, men dette bedret seg etter utallige knipeøvelser. 6 uker etter fødselen startet jeg med minipillen conludag. Etter 7 mnd sluttet jeg å amme, og hadde min første mens ca 14 dager etter det. Neste mens kom 14 dager etter den forrige, og siden har jeg ikke hatt den!! Dette var i slutten av juni, dvs snart fem måneder siden. Er det normalt at mensen er så uregelmessig etter et svangerskap? Før jeg ble gravid hadde jeg mensen med ca 35 dagers mellomrom.

For snart to måneder siden sluttet jeg med minipillen i håp om at mensen skulle komme tilbake, da jeg leste at amenore var en vanlig bivirkning, men det har ikke skjedd noe enda. Jeg er ikke gravid.

Etter at jeg fødte har jeg innimellom hatt noen "stikk" i magen. Det er ikke smertefullt, men jeg lurer jo på hva dette er. Jeg er også plaget av en slags tyngdefornemmelse nederst i magen, og relativt hyppig vannlatning. Jeg lurer på om det er livmora som trykker på? Jeg er bare 26 år, så jeg trodde jeg var for ung til at livmora skulle synke ned? Det er ikke veldig plagsomt, det som plager meg er at jeg er redd noe er galt. Var jo på 6 ukers kontroll, men legen sa ingenting da om dette her. En annen lege sa en gang for noen år siden at livmora mi var spendt bakover, hva betyr det og har det noe å si??

Dette ble mange spørsmål fra en som sårt trenger svar....

Har time hos fastlegen, men ikke før om 14 dager. Lenge å vente for en som lurer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126184-hva-er-det-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hos 25% ligger livmoren bakover, saa det regnes som normalt oig har ingen betydning.

Kan du helt sikkert utelukke graviditet? tyngdefornemmelse og hyppig vannlatning kan vaere symptomer!

Ved nedsunkken livmor kan livmorhalsen kjennes langt ned i skejden, evt komme utenfor ved press.

Det at du ikke har menstruasjon kan skyldes hormonforstyrrelse, og du boer derfor soeke lege for en sjekk, dvs blodproeve for aa finne en forklaring.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126184-hva-er-det-med-meg/#findComment-767205
Del på andre sider

Hos 25% ligger livmoren bakover, saa det regnes som normalt oig har ingen betydning.

Kan du helt sikkert utelukke graviditet? tyngdefornemmelse og hyppig vannlatning kan vaere symptomer!

Ved nedsunkken livmor kan livmorhalsen kjennes langt ned i skejden, evt komme utenfor ved press.

Det at du ikke har menstruasjon kan skyldes hormonforstyrrelse, og du boer derfor soeke lege for en sjekk, dvs blodproeve for aa finne en forklaring.

Som jeg skrev er jeg ikke gravid. Testet negativt på to tester. Har legetime om 14 dager så da får vi se hva han finner ut. Hørte om noen som fikk p-piller for å komme i gang med blødning- Trodde dette gjorde vondt værre jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126184-hva-er-det-med-meg/#findComment-767656
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Som jeg skrev er jeg ikke gravid. Testet negativt på to tester. Har legetime om 14 dager så da får vi se hva han finner ut. Hørte om noen som fikk p-piller for å komme i gang med blødning- Trodde dette gjorde vondt værre jeg.

Man kan hos alle (unntatt gravide) få til en blødning med p-pille, men det løser ikke en evt hormonforstyrrelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126184-hva-er-det-med-meg/#findComment-770880
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...