Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg er 26 år og har visst at jeg har hatt PCOS siden jeg var 17-18 år. Er plaget med overvekt og noe hårvekst på haka.

Har prøvd å bli gravid i 2 år. Først prøvde jeg med eggløsningsstimulerende tabletter (Pergotime). Tror jeg hadde rundt 6-7 kurer tilsammen. Fikk eggløsning flesteparten av gangene, men ble ikke gravid. Etter ca. 2 år tok jeg laparoskopi, som er en kikkehullsoperasjon hvor de brenner bort de cystene man har på eggstokkene, som igjen fører til at man lettere klarer å løsne egg selv.

Da jeg hadde gjennomført denne operasjone hadde det blitt litt for mye for meg. Slet veldig psykisk fordi vi ikke klarte å bli gravide, så vi fant ut at vi skulle vente en stund med å prøve igjen. Jeg hadde to egne sykluser etter operasjonen, men vi brukte kondom for at jeg ikke skulle bli gravid. Deretter gikk jeg ober på Diane p-piller. Gikk på de i nesten et år.

Når sommeren var over følte vi at det var på tide å prøve igjen. Jeg startet med en 30 dagers syklus med eggløsning på dag 16, og blødning. På andre syklus kjente jeg eggløsningen på dag 17, og en graviditetstest på syklusdag 30 viste at jeg var gravid.

Jeg er 7 fullgåtte uker i morgen, og har allerede sett forsteret med innvendig ultralyd, og et hjerte som slo (jeg fikk en liten blødning på mandag, så vi måtte sjekke at alt var i orden)

Lykke til med prøvninga!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126328-pcos/#findComment-767974
Del på andre sider

Har også pco. Prøvde 2 kurer med Pergotime uten resultat. Ble lapraskopert og mensen stabiliserte seg på rundt 32 dagers sykluser. 4 mnd etter operasjonen var jeg gravid. Etter at barnet ble født tok det 6 mnd før jeg var gravid igjen!

Så ikke gi opp håpet. Overvekt og hårvekst er der fremdeles.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126328-pcos/#findComment-768076
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...