Gå til innhold

Full forvirring angående medisiner!

Anbefalte innlegg

Fødte mitt første barn for seks uker siden og var nettopp på seksukerskontrollen hos legen. Der fikk jeg utskrevet LOETTE 28 og RELPAX mot migrene. Da jeg kom hjem leste jeg i pakningsvedlegget for minipillene at p-pillene skulle ikke brukes ved amming, og ikke sammen med migrenemedisin. Nå er jeg blitt veldig usikker på om jeg tør å ta noen av de nevnte tablettene. Har legen min gjort noe feil? Og når kan jeg eventuelt starte opp med minipillene? Det er vel minipiller jeg har fått?...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126354-full-forvirring-ang%C3%A5ende-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har en distré eller dårlig lege. Du må ta hensyn til det som står på pakningsvedleggene.

Etter mine to fødsler har jeg brukt minipillen Exclutona. Den virket bra frem til 15-16 mnd etter fødsel. Da begynte jeg å få uregelmessige blødninger. Etter noen måneder med det (det var noe herk) gikk jeg over på Yasmin p-piller.

Ring legen din igjen du, og be om ny resept!

Mette Moen, Gynekolog

Loette er en lavdosert p-pille, ikke en minipille. Hvis ammingen er kommet godt i gang, betyr det neppe noe aa bruke p-pille, men muligens kan det redusere melkesekresjonen hvis man starter for tidlig. Med hensyn til migrene og p-pille, saa skal man helst ikke bruke p-pille hvis migrenen er av den type som har aura, dvs forvarsler med f.eks. synsforstyrrelser.

Jeg har mistanke om at din lege har gitt deg feil resept, saa ta en telefon og faa det avklart.

Minipille kan du gjerne bruke selv om du ammer og har migrene.

vennlig hilsen Mette H Moen

Loette er en lavdosert p-pille, ikke en minipille. Hvis ammingen er kommet godt i gang, betyr det neppe noe aa bruke p-pille, men muligens kan det redusere melkesekresjonen hvis man starter for tidlig. Med hensyn til migrene og p-pille, saa skal man helst ikke bruke p-pille hvis migrenen er av den type som har aura, dvs forvarsler med f.eks. synsforstyrrelser.

Jeg har mistanke om at din lege har gitt deg feil resept, saa ta en telefon og faa det avklart.

Minipille kan du gjerne bruke selv om du ammer og har migrene.

vennlig hilsen Mette H Moen

Tusen takk for svaret. Syntes det hørtes litt merkelig ut ja... Kanskje litt flaut å ringe tilbake nå, men må man så må man...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...