Hva gjør jeg med dette? Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg var hos legen min og fikk beskjed om at jeg har herpes i dag. Jeg har aldri hatt det før,og har vært trofast mot mannen min de 7 årene vi har vært sammen. Han sier han også har vært trofast,og det tror jeg på. Kan herpes ligge latent i mange år,for så og bryte ut? Har ikke sår inne i vagina,men kun området utenfor,opp mot "tappen". Jeg ble lagt inn på sykehus for ca 2 år siden,jeg var da gravid i 3 mnd.Dette var svært alvorlig,og det ble tatt endel ultralyd(innvendig) og undersøkelser i all hast. Er det mulig å bli smittet av noe sånt?Etterhvert ble jeg flyttet til med avd,og jeg overhørte legen spørre pasienten på naborommet(som jeg delte bad/toalett med..) om han hadde vært i utlandet eller om han kunne ha noen kjønnsykdommer. Er det mulig å bli smittet på den måten?? Jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha fått dette,dersom ingen av disse forslagene kan stemme,og velger å tro at mannen min har vært like trofast som meg. Vi lurer jo begge to,og tenker og funderer veldig. Kan du være så snill å gi meg et svar raskt?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hva gjør jeg med dette? Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Glemte å si at da jeg ble lagt inn på sykehuset,ble jeg like sår,om ike verre,ca en uke etter alle undersøkelsene,derfor lurer jeg på om jeg fikk herpes der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-768267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvis Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg tror at mannen din juger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-768269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det kan ligge latent i mange år ja....så ikke drep gubben sånn med en gang... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-768326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngelRose Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Glemte å si at da jeg ble lagt inn på sykehuset,ble jeg like sår,om ike verre,ca en uke etter alle undersøkelsene,derfor lurer jeg på om jeg fikk herpes der. Jeg har hatt svie i underlivet.. så jeg har grint og smørt med kald krem for å dempe smertene.. har følt skikkelig kløe, og vært skikkelig rød og sår. Var psoriasis det da.. men kan lett tro det er noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-768484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Har mannen din hatt sex med noen andre før han traff deg? Han kan ha hatt utbrudd uten å ha merket det. Viruset kan ligge i kroppen uten å bryte ut. Mot smerter kan du bruke Xylocain-krem som du kan kjøpe på apoteket. Det fins ingen medisiner som kurerer herpes, men du kan kjøpe medisiner på resept som kan forkorte utbruddene. (1500 kr!!) Hvis dere skal ha barn bør du si fra om dette med herpes pga faren for smitte til barnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-768497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Har legen tatt prøve av deg? Ellers er diagnosen usikker. Hvile symptomer har du hatt? Et førstegangsutbrudd vil ofte gi kraftige symptomer med smerter, feber og evt hovne lymfeknuter. Herpes kan ligge latent –skjult- i lang tid. Det kan ikke smitte fra person til person på måter som du beskriver. Jeg stiller altså spørsmål ved diagnosen, hvis legen ikke har innsendt prøve. Gi meg tilbakemelding med utdyping av opplysninger, så skal jeg svare uten at det koster ekstra. Det kan ta litt ekstra tid. Inntil videre tar du det med ro og lever helt som vanlig. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-769263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hva gjør jeg med dette? Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Har legen tatt prøve av deg? Ellers er diagnosen usikker. Hvile symptomer har du hatt? Et førstegangsutbrudd vil ofte gi kraftige symptomer med smerter, feber og evt hovne lymfeknuter. Herpes kan ligge latent –skjult- i lang tid. Det kan ikke smitte fra person til person på måter som du beskriver. Jeg stiller altså spørsmål ved diagnosen, hvis legen ikke har innsendt prøve. Gi meg tilbakemelding med utdyping av opplysninger, så skal jeg svare uten at det koster ekstra. Det kan ta litt ekstra tid. Inntil videre tar du det med ro og lever helt som vanlig. Vennlig hilsen Mette H Moen Takk for svar! Dette begynte dagen etter at mensen var over.Da var det vondt og sårt. Dagen etter var det verre,og jeg var hoven og det verket "i" klitoris. Ingen sårhet innvendig,kun vondt i området utenfor. Så ble det enda vondere,hoven og det verket så jeg nesten ikke klarte å gå.Noen kviseliknende klumper dukket opp.(Det klødde også!)Denne dagen var verst,og jeg bestilite time hos min gyn til dagen etter. Han så på det,og sa at det var herpes,uten noen videre undersøkelser elller prøver. Denne dagen var jeg mye bedre. Nå er det nesten bra,men har små røde "flekker" hvor huden er borte.Åpne,røde sår. Jeg har smurt med sårsalve,bleiesalven til datteren min og Canesten. Følre meg skitten og uren etter jeg fikk diagnosen. Nå er det 6 dager siden det hele startet,og jeg er som sagt myye bedre,bortsett fra disse røde,ovale flekkene.Er ikke sikker på om disse er der de kviseliknende sakene var. Hvor lang tid må det gå før jeg kan ha samleie med mannen min? Som sagt er det liknende det jeg fikk på sykehuset for snart 2 år siden,men da var jeg så dårlig at det er vanskelig å huske hvor vondt det var i forhold til alt det andre... Fikk antibiotika for urinveisinf den gang,noe jeg har hatt 4 ganger siden. Har som sagt kun vært med mannen min de siste 7 årene,og da vi lå sammen første gang,var det nesten 2 år siden forrige partneren min.Altså er det nesten 9 år siden nå. Har følt meg sliten og trøtt,hodepine. Men siden vi flyttet dagen før dette startet,og det har vært masse stress med flyttinga,regnet jeg med det var derfor jeg var sliten. Jeg har diabetes,forresten. (Hele familien bortsett fra meg hadde oppkast og diare uka før vi flyttet. Kan noe sånt komme av stress? Dette er veldig ubehagelig situasjon.Mannen min er også lei seg,og tror dette kommer fra meg,noe som gjør at jeg har dårlig samvittighet selv om jeg vet jeg ikke har vært utro. Han har blitt sår noen ganger etter samleie før,men har smurt med Canesten og dette har hjulpet.Disse gangene har ikke jeg vært sår. Han har hatt sopp,noe han fikk fra sin forrige partner.Jeg har aldri hatt det som jeg vet,men har jo perioder det klør i underlivet. Kan du utifra dette si noe mer tror du? Er veldig takknemlig for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-769720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jimmycarterr Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Først av alt. Det er utrolig mye uvitenhet om herpesviruset hos folk flest. Ca. 30 % av den voksene del av befolkningen har herpes 2 (kjønsherpes) Ja, symptomene kan forveksles med sopp. De fleste som har herpes i underlivet, vet ikke at de har det (ingen symptomer) Du kan fått det lang tid tilbake, og det kan bryte ut førts mange år etter smitte. Ingen av nevnte smitteveier du nevner er mulige. Kun smitte hud mot hud. Herpes er ikke farlig, men kan være plagsomt ved første utbrudd. Dere kan begge ha vært trofaste hele perioden, å hevde noe annet (som et annet useriøst innlegg her antyder) er bare tøv. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-770765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Takk for svar! Dette begynte dagen etter at mensen var over.Da var det vondt og sårt. Dagen etter var det verre,og jeg var hoven og det verket "i" klitoris. Ingen sårhet innvendig,kun vondt i området utenfor. Så ble det enda vondere,hoven og det verket så jeg nesten ikke klarte å gå.Noen kviseliknende klumper dukket opp.(Det klødde også!)Denne dagen var verst,og jeg bestilite time hos min gyn til dagen etter. Han så på det,og sa at det var herpes,uten noen videre undersøkelser elller prøver. Denne dagen var jeg mye bedre. Nå er det nesten bra,men har små røde "flekker" hvor huden er borte.Åpne,røde sår. Jeg har smurt med sårsalve,bleiesalven til datteren min og Canesten. Følre meg skitten og uren etter jeg fikk diagnosen. Nå er det 6 dager siden det hele startet,og jeg er som sagt myye bedre,bortsett fra disse røde,ovale flekkene.Er ikke sikker på om disse er der de kviseliknende sakene var. Hvor lang tid må det gå før jeg kan ha samleie med mannen min? Som sagt er det liknende det jeg fikk på sykehuset for snart 2 år siden,men da var jeg så dårlig at det er vanskelig å huske hvor vondt det var i forhold til alt det andre... Fikk antibiotika for urinveisinf den gang,noe jeg har hatt 4 ganger siden. Har som sagt kun vært med mannen min de siste 7 årene,og da vi lå sammen første gang,var det nesten 2 år siden forrige partneren min.Altså er det nesten 9 år siden nå. Har følt meg sliten og trøtt,hodepine. Men siden vi flyttet dagen før dette startet,og det har vært masse stress med flyttinga,regnet jeg med det var derfor jeg var sliten. Jeg har diabetes,forresten. (Hele familien bortsett fra meg hadde oppkast og diare uka før vi flyttet. Kan noe sånt komme av stress? Dette er veldig ubehagelig situasjon.Mannen min er også lei seg,og tror dette kommer fra meg,noe som gjør at jeg har dårlig samvittighet selv om jeg vet jeg ikke har vært utro. Han har blitt sår noen ganger etter samleie før,men har smurt med Canesten og dette har hjulpet.Disse gangene har ikke jeg vært sår. Han har hatt sopp,noe han fikk fra sin forrige partner.Jeg har aldri hatt det som jeg vet,men har jo perioder det klør i underlivet. Kan du utifra dette si noe mer tror du? Er veldig takknemlig for svar!! Dessverre kan jeg ikke stille diagnose uten å undersøke deg, men jeg synes det er veldig rart at det ikke er tatt prøver. I mange tilfeller ville man ved herpesutbrudd gi tabletter eller krem for å forkorte utbruddet. Du har brukt Canesten, men det er for sopp, ikke for herpes. Kan det ha vært et kraftig utbrudd av sopp du har hatt? Det er vanligere hos diabetikere og hos de som har fått antibiotikum. Hvis du får et utbrudd igjen vil jeg vil jeg anbefale deg å oppsøke hudlege for å utelukke andre akutte hudlidelser. Inntil videre synes jeg du skal ta det helt med ro. Du kan ha samleie når det ikke lengre er sårt i området. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126407-hvordan-er-dette-muligherpes/#findComment-770891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.