Gjest mgst Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei igjen! Du svarte meg en gang på spm. jeg hadde angående ovenstående og forsøk på å bli gravid.. Hvor store doser er det her snakk om? Fikk kjøpt AlbylE 500mg over disk, men er kanskje litt mye..?? Evt. hvor mye Dispril? Hadde nemlig vært interessant å testet dette ut litt! På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126438-til-tillajo-ang-albyl-e-dispril/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mgst Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ... i syklus skal det tas? Unnskyld maset!! Ha en fin dag ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126438-til-tillajo-ang-albyl-e-dispril/#findComment-768492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilium Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ... i syklus skal det tas? Unnskyld maset!! Ha en fin dag ) Hei, jeg er ikke Tillajo, men har erfaring fra Albyl-E-bruk, så jeg svarer jeg )) Formålet med Albyl-E er den blodfortynnende effekten, som i enkelte tilfeller kan ha en påvirkning på blodgjennomstrømningen i livmor og dermed om egget fester seg. Bruk av Albyl-E er ikke dokumentert, men i følge de legene jeg har vært borti ikke skadelig såfremt man ikke har økt blødningstendens eller ikke tåler acitalisylsyre (er det slik det skrives?). Den Albyl-E som er blodfortynnende er den reseptbelagte 75 mg. Alternativt kan det benyttes vanlig Dispril 300 mg, 1/4 dels tablett om dagen. Albyl-E 500 mg. er slik jeg har forstått det ikke riktig for dette formålet. Anbefalt bruk fra etter egguttak, dette pga. blødningsfare ifbm. uttaket. Jeg har personlig brukt Albyl-E ved 2 forsøk, og ble gravid på det siste av de (3. forsøk totalt). Jeg har valgt å bruke det fra første sprøytedag, med to dagers opphold før uttaket. Kun en personlig oppfatning, på ingen måte medisinsk basert, at det må være en fordel å ha økt blodgjennomstrømning også i ukene før eventuell festing. Kan nevne at jeg har lavt stoffskifte, endometriose og pcos, noe som gjør at jeg mistenker at blodfortynnende kan være bra for min del. Håper det besvarer spørsmålene dine, og lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126438-til-tillajo-ang-albyl-e-dispril/#findComment-768560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei ! Jeg har ikke noe erfaring med Albyl E. Jeg trodde det var reseptbelagt. Jeg har brukt dispril på mine forsøk, og har tatt 1/4 dispril pr. dag fra innsetting til testing. Første gang fortsatt jeg med dispril etter testing, men da aborterte jeg (MA - uten at jeg tror det hadde noe sammenheng med disprilen, men dog). Så neste gang fant jeg ut at jeg skulle kutte disprilen etter testing. Da hadde jo egget likevel festet seg, slik at jeg ikke trengte å hjelpe det noe mer. Man skal helst ikke ta blodfortynnende før uttak, for det kan gi større blødninger enn nødvendig i forbindelse med uttaket. Jeg vet som sagt ikke helt hvordan albyl E virker - hvor lang tid det tar før det virker og slikt. Vet heller ikke noe om doseringen, men den bør nok være ganske lav til dette bruket. Det er sikkert noen andre her som har brukt det og som kan svare på det. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126438-til-tillajo-ang-albyl-e-dispril/#findComment-768568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mgst Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei, jeg er ikke Tillajo, men har erfaring fra Albyl-E-bruk, så jeg svarer jeg )) Formålet med Albyl-E er den blodfortynnende effekten, som i enkelte tilfeller kan ha en påvirkning på blodgjennomstrømningen i livmor og dermed om egget fester seg. Bruk av Albyl-E er ikke dokumentert, men i følge de legene jeg har vært borti ikke skadelig såfremt man ikke har økt blødningstendens eller ikke tåler acitalisylsyre (er det slik det skrives?). Den Albyl-E som er blodfortynnende er den reseptbelagte 75 mg. Alternativt kan det benyttes vanlig Dispril 300 mg, 1/4 dels tablett om dagen. Albyl-E 500 mg. er slik jeg har forstått det ikke riktig for dette formålet. Anbefalt bruk fra etter egguttak, dette pga. blødningsfare ifbm. uttaket. Jeg har personlig brukt Albyl-E ved 2 forsøk, og ble gravid på det siste av de (3. forsøk totalt). Jeg har valgt å bruke det fra første sprøytedag, med to dagers opphold før uttaket. Kun en personlig oppfatning, på ingen måte medisinsk basert, at det må være en fordel å ha økt blodgjennomstrømning også i ukene før eventuell festing. Kan nevne at jeg har lavt stoffskifte, endometriose og pcos, noe som gjør at jeg mistenker at blodfortynnende kan være bra for min del. Håper det besvarer spørsmålene dine, og lykke til!! Tusen takk for svært utfyllende svar! ) Satte stoooor pris på å få klarhet i dette!! (Har endo jeg og, så det er nok forsøket verdt!) Klem fra meg ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126438-til-tillajo-ang-albyl-e-dispril/#findComment-768902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.