Gå til innhold

Går på p-piller, men kjenner "eggløsningssmerter"?

Anbefalte innlegg

Hei

Idag kjente jeg for første gang siden jeg begynte på p-pillen for et drøyt år siden, de såkalte eggløsningssmertene. Ikke at det er vondt, men dere som har hatt det, vet om den kortvarige, dumpe smerten på høyre el venstre side i nedre del av magen.

Poenget mitt er iallfall, jeg skal jo ikke ha eggløsning, for jeg går jo på p-pillen, og etter at jeg hadde den vanlige ukespausen inntil for en uke siden, har jeg ikke slurvet eller noe.

Burde jeg være nervøs, eller er det en lur forklaring på dette? Vil IKKE bli gravid nemlig...(det er jo derfor man bruker prevansjon...)

Takker for alle lure og ikke fullt så lure svar som kan få meg til å slutte å bekymre meg, eventuelt avstå fra sex...:)

Fortsetter under...

Gjest Villvin83

Har opplevd det samme som deg... Gynekologen min sa det var fordi pillene ikke hadde høyt nok hormon innhold for meg lenger... Alle forandrer seg, det finnes hundrevis av forskjellige typer p-piller, kanskje du skulle snakke med legen din om å prøve noe nytt?

Girl interrupted

Du kan jo bruke kondom i tilleg når du kjenner disse smertene.

Ops, da lurer jeg på noe også.Har nemlig hatt eggløsningssmerter hele tiden mens jeg har tatt p-piller (har gått på yasmin en måned nå), nesten hver dag,sånn på formiddagen.Hva i alle dager skyldes det?? For lavt hormoninnhold sier dere??Er det da større risk for å bli gravid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...