moica Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei! Jeg er ei jente på 20 år, som for et halvt år siden fikk vite at jeg har pco. Det tok jeg ganske tungt, jeg har alltid ønsket å få flere barn. Har hørt fra flere at jeg som er så ung må jo ikke bekymre meg for slikt nå, har jo god tid på å forsøke å få barn. Men jeg lurer på om det blir mer vanskelig å få barn jo eldre jeg blir, med pco? I vår kjøpte jeg noe i en helsekostbutikk som skulle fremme menstruasjon. Ikke lenge etter kom mensen, hadde den 3 ganger i løpet av 3 mnd! Like mange ganger som jeg hadde den sist år! Og til min store glede ble jeg gravid i slutten av sommerferien, (ikke planlagt) men det varte ikke lenge, vet egentlig ikke hva som skjedde, men noe var galt, og jeg måtte fjerne det. Er akkurat 1,5 mnd siden nå. Lurer også på om det kan skyldes pco? Tanken på at jeg ikke skulle kunne få barn er helt forferdelig! Det er sikkert masse som kan hjelpe, men det at det er noe galt med meg..! Jeg og samboeren min prater veldig mye om dette, og han ønsker seg og barn en gang! Tenk om han vil forlate meg viss ikke jeg kan gi han det.. Jeg har lest nå at slanking gjør mange med pco frisk. Stemmer det? Vel, får sikkert høre fra meg flere ganger.. Hilsen moica 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126445-pco/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tarante Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Vil bare si at alt håp er ikke ute selv om man har PCOS, det kan bare ta litt ekstra lang til å bli gravid. Har ikke hørt at vi har noen større risiko for abort, eller at fruktbarhetsalderen er noe anderledes ved PCOS. Det er i alle fall vanlig at man er godt fruktbare til man er 35 år, og så går det nedover. Vet ikke hva du kjøpte på helsekosten, men lurer på om det kan være Wild Yam. I tilfelle burde du ikke bruke det noe mer, annet enn hvis du er under tett oppfølging av en som driver seriøst med naturmedisin. Dette blir nemlig brukt i andre land som prevensjonsmiddel. Det finnes flere ting man kan prøve for å fremme eggløsning, f.eks Pergotime. Noen lykkes med dette, andre ikke. Jeg måtte videre og tok Laparaskopi i juni i fjor. Dvs at de brenner vekk de cystene man har på eggstokkene for at det skal bli lettere for kroppen å få til en eggløsning. Hos meg tok det ikke lange tiden før jeg hadde syklus. Fikk to sykluser før jeg begynte på p-piller (ble for mye for meg psykisk, så jeg måtte ha en pause). Etter å ha sluttet med pillene hadde jeg først en syklus på 30 dager, og så en hvor jeg fikk positiv graviditetstest på dag 31. Jeg er nå 7 fullgåtte uker. Hvis ikke dette hjelper kan man ta tabletter og/eller sprøyter for å modne og løsne egg av seg selv, eller i forbindelse med prøverør. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126445-pco/#findComment-768942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bethy1365380602 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei,håper dere lykkes den dagen dere ønsker dere barn. Håper du kan kommentere hvilke produkt du kjøpte på helsekost for å regulere mensen. Har selv ikke pco men problemer med veldig uregelmessig mens. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126445-pco/#findComment-769020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellgeit Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei Moica! Har også PCOS, og har dermed slitt med manglende eggløsning og veldig varierende mens-sykluser (fra 28 - 75 dager). I sommer fikk jeg Pergotime av min gynekolog, og da stabiliserte syklusen seg med en gang. Ble gravid på tredje kur (tredje syklus) med pergo. Mistet desverre for 3 uker siden i uke 8, MEN som gynekologen sier: VI HAR BEVIST AT VI KAN BLI GRAVIDE!!! Angående vekt, så har jeg fått beskjed av både lege og gynekolog at det kan fremme saken min om jeg går ned noen kilo (sliter desverre med noen kilo for mye i likhet med mange andre PCOSere). Dette er ikke lett, men hvis resultatet kan bli en liten baby så er det vært litt ekstra strev. Angående dine tanker om hva mannen din vil gjøre hvis det kommer fram at du ikke kan få barn: SNAKK MED HAM OM DIN REDSEL. Det er helt normalt å hå slike følelser, og mange ganger kan det være godt å få lettet litt på trykket. Selv har jeg felt mange tårer i disse to årene vi har prøvd, men etterpå føles det godt når vi har rensket lufta. Vel, vel Moica, dette ble langt og rotete. Håper det er deg litt til hjelp. Ønsker deg lykke til videre. Klem fra fjellgeita 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126445-pco/#findComment-769308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mgst Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Vil bare si at alt håp er ikke ute selv om man har PCOS, det kan bare ta litt ekstra lang til å bli gravid. Har ikke hørt at vi har noen større risiko for abort, eller at fruktbarhetsalderen er noe anderledes ved PCOS. Det er i alle fall vanlig at man er godt fruktbare til man er 35 år, og så går det nedover. Vet ikke hva du kjøpte på helsekosten, men lurer på om det kan være Wild Yam. I tilfelle burde du ikke bruke det noe mer, annet enn hvis du er under tett oppfølging av en som driver seriøst med naturmedisin. Dette blir nemlig brukt i andre land som prevensjonsmiddel. Det finnes flere ting man kan prøve for å fremme eggløsning, f.eks Pergotime. Noen lykkes med dette, andre ikke. Jeg måtte videre og tok Laparaskopi i juni i fjor. Dvs at de brenner vekk de cystene man har på eggstokkene for at det skal bli lettere for kroppen å få til en eggløsning. Hos meg tok det ikke lange tiden før jeg hadde syklus. Fikk to sykluser før jeg begynte på p-piller (ble for mye for meg psykisk, så jeg måtte ha en pause). Etter å ha sluttet med pillene hadde jeg først en syklus på 30 dager, og så en hvor jeg fikk positiv graviditetstest på dag 31. Jeg er nå 7 fullgåtte uker. Hvis ikke dette hjelper kan man ta tabletter og/eller sprøyter for å modne og løsne egg av seg selv, eller i forbindelse med prøverør. Lykke til! ...Ps! Slenger meg på! Ang. produkt som regulerer menstruasjonen, så ser jeg at flere av jentene inne på "Snartgravid.com" benytter naturmedisinen Dong Quai.Kan ikke si det VIRKER som enkelte av disse jentene er under noe spesiell oppfølgning. Dong Quai er tross alt ganske heavy saker det og som korter ned syklusene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126445-pco/#findComment-769351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.