Gå til innhold

Han drar på hytta med eksen..

Anbefalte innlegg

Gjest Villvin 83

Jeg er ei jente på 20, som har en kjæreste/samboer på 36.. Han skal nå i helgen på hytta og tar med seg eksen og deres to barn.. Forholdet vårt har vart noen år, men det er nylig blitt offisielt.. Er jeg dum som reagerer litt på at han tilbriger såpass mye tid med eksen? Det er helt ok for meg at han drar med barna, de har bare godt av tid sammen med pappaen sin.. Men i det siste har han vært veldig mye der på kvelden og passet barna, da sover han over på gjesterommet.. Jeg vil ikke være sjalu, men har blitt behandlet dårlig tidligere i livet... Overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126469-han-drar-p%C3%A5-hytta-med-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villvin 83

Er det noen spesiell grunn til at du ikke skal være med? Det ville vært mer naturlig om du var med, synes jeg.

Jeg må jobbe... Som sykepleierstudent ønsker jeg å kunne bidra like mye økonomisk som ham... Dessuten er jeg ganske syk, feber, influensa og sånn, han sa jeg ikke hadde godt av den skarpe fjell lufta.. Han har vel rett i det...

Gjest Villvin 83

at hun ble med og i tillegg eksen?

Mener du vireklig det???

Jeg reagerte litt tidligerei uka, da han aldri kom hjem etter å ha passet barna, han hadde sovnet på sofaen, og hun hadde ikke hjerte til å vekke ham da hun kom hjem, han sa det dagen etter, for han hadde skrudd av mobilen..

Han mente jeg svartmalte alt når jeg ble lei meg og engstelig... Redd for å være sånn sjalu kjerring, har ingen å snakke med liksom.. Takk for svarene deres, skulle ønske jeg turte å ta det opp med ham igjem...

Annonse

Gjest dame uten signatur

Jeg reagerte litt tidligerei uka, da han aldri kom hjem etter å ha passet barna, han hadde sovnet på sofaen, og hun hadde ikke hjerte til å vekke ham da hun kom hjem, han sa det dagen etter, for han hadde skrudd av mobilen..

Han mente jeg svartmalte alt når jeg ble lei meg og engstelig... Redd for å være sånn sjalu kjerring, har ingen å snakke med liksom.. Takk for svarene deres, skulle ønske jeg turte å ta det opp med ham igjem...

Ta deg sammen og ta det opp med ham. Bedre at dere får pratet ut om det du føler på, enn at du skal gå og bekymre deg.

Synes det var litt pussig at han sa at du ikke har godt av den skarpe fjellufta, sant nok det, men det går da an til å holde seg innadørs, og det vet han også.

Syns du bør ta det opp med han. Hjelper lite å få svar og råd her, når det til syvende og sist er han som sitter på de. Skjønner?

Jeg må jobbe... Som sykepleierstudent ønsker jeg å kunne bidra like mye økonomisk som ham... Dessuten er jeg ganske syk, feber, influensa og sånn, han sa jeg ikke hadde godt av den skarpe fjell lufta.. Han har vel rett i det...

Det sa han jo selvsagt for at han ikke vil ha deg med. Frisk fjelluft er bare sunt det.

Huff, dette var skikkelig leit. Jeg ville nok blitt sjalu og trodd han hadde noe på gang med eksen.

På den annen side, jeg har også barn med en mann jeg tilbringer ganske mye tid sammen med. Vi tar gjerne barna med oss og reiser sammen på ferie, små helgeturer osv. Vi er også sammen i jula og andre merkedager som involverer barna.

De fleste tror nok det "er noe" mellom oss, men det er det ikke. Ja, bortsett fra at vi har felles barn da.

Jeg er vel innenforstått med at hvis en av oss finner oss en annen blir det slutt på denne formen for samarbeid. Ingen vil vel tro på at vårt vennskap er platonisk, og at det er for barnas skyld?

Annonse

Gjest Villvin83

Huff, dette var skikkelig leit. Jeg ville nok blitt sjalu og trodd han hadde noe på gang med eksen.

På den annen side, jeg har også barn med en mann jeg tilbringer ganske mye tid sammen med. Vi tar gjerne barna med oss og reiser sammen på ferie, små helgeturer osv. Vi er også sammen i jula og andre merkedager som involverer barna.

De fleste tror nok det "er noe" mellom oss, men det er det ikke. Ja, bortsett fra at vi har felles barn da.

Jeg er vel innenforstått med at hvis en av oss finner oss en annen blir det slutt på denne formen for samarbeid. Ingen vil vel tro på at vårt vennskap er platonisk, og at det er for barnas skyld?

Takk for din synsvinkel.. Jeg ønsker å være forståelsesfull.. Håper etterhvert at de finner ut at det ikke går i lengden, jeg har ikke hjerte til å ta det opp med ham, han er så redd det skal gå ut over barna om de ikke finner på ting bare med mor og far.. Vet de skal tilbringe julen sammen, det ggjør med ikke noe, jeg liker ikke feire jul av andre grunner... Det er mer de helgeturene på hytta som skulle være vår... Jeg orker ikke dra dit opp selv lenger..

Nei, du overreagerer selvfølgelig ikke. Du lar deg trampe på. Noe så respektløst...

Han skal vel ikke overnatte hos eks-en i tide og utide? Å bruke barna som påskudd høres mer enn alminnelig syltynt ut.

Ikke godta at han drar på hyttetur med henne - når du attpåtil blir avvist på den latterlige måten ('farlig fjelluft' my ass!).

Har mor til barna en kjæreste / samboer? I så fall: Snakk med ham og hør hans syn på dette. Mest sannsynlig har hun ikke det, _ingen_ aksepterer noe slikt som det du legger fram her.

Gjest Villvin83

Ta deg sammen og ta det opp med ham. Bedre at dere får pratet ut om det du føler på, enn at du skal gå og bekymre deg.

Synes det var litt pussig at han sa at du ikke har godt av den skarpe fjellufta, sant nok det, men det går da an til å holde seg innadørs, og det vet han også.

Ja,ja, tror egentlig ikke han ville være utro mot meg .. Men det er lett å reagere når man er syk, litt sjalu fordi man gjerne ville tilbragt kveldene etter jobb med den man er glad i.. Ikke sitte å vente på søndagskveld da de kommer hjem.. For det er ikke dekning på mobil på hytta, så det er umulig å høre hvordan det går... Jeg er sikkert teit og sjalu.. Får jobbe litt med meg selv før jeg evt tar det opp med ham...

Du lar deg tråkke på. Det er ikke akseptabelt av ham å oppføre seg slik!! Og den unnskyldningen for at du ikke skulle være med, er nok bare for at han ikke vil ha deg med. Sorry..

Det er ganske stor aldersforskjell på dere så jeg, og det åpner kanskje også mer for at han utnytter deg, du er litt naiv kanskje og det bruker han tydeligvis for hva det er verdt.

Dette MÅ du ta opp med ham! Og hvis han latterliggjør det at du ikke liker det der.. ja.. da vet jeg ikke om han er noe å satse på.

Er ikke du den nye damen i hans liv nå da? Er det ikke naturlig at du og han er sammen med barna? Og at hun er sammen med dem for seg evt med sin partner?

Det er IKKE naturlig at de to som ikke er sammen lengre skal måtte ha barna sammen og uten de nye partnerne!

Alt dette er så sant han ikke driver på med exen sin da, noe jeg mistenker at han faktisk gjør. I tilfelle er det rett ut for ham.

Sorry, men jeg tror du blir kraftig lurt her.

Hvis noen skal på hytta, er det dere to med barna, eller alle fem!

Skarp fjelluft - han vil ikke ha deg med!

Sovnet på sofaen, ja kanskje det....

Han har tydeligvis klart å få deg til å tro at det er deg det er noe rart med - snakk om frekkhet! Virker ikke som om han har respekt for deg.

Fortell han at sånn skal det ikke være, nå får det bli andre boller!

Gjest Villvin 83

Nei, du overreagerer selvfølgelig ikke. Du lar deg trampe på. Noe så respektløst...

Han skal vel ikke overnatte hos eks-en i tide og utide? Å bruke barna som påskudd høres mer enn alminnelig syltynt ut.

Ikke godta at han drar på hyttetur med henne - når du attpåtil blir avvist på den latterlige måten ('farlig fjelluft' my ass!).

Har mor til barna en kjæreste / samboer? I så fall: Snakk med ham og hør hans syn på dette. Mest sannsynlig har hun ikke det, _ingen_ aksepterer noe slikt som det du legger fram her.

Hun har ingen nei... Derfor er han ganske nøye på at hun ikke føler seg alene... Hele familien hennes bor i nord norge, og hun tilbringer mer tid med familien hans enn han gjør....

Gjest brødfrø

Ja,ja, tror egentlig ikke han ville være utro mot meg .. Men det er lett å reagere når man er syk, litt sjalu fordi man gjerne ville tilbragt kveldene etter jobb med den man er glad i.. Ikke sitte å vente på søndagskveld da de kommer hjem.. For det er ikke dekning på mobil på hytta, så det er umulig å høre hvordan det går... Jeg er sikkert teit og sjalu.. Får jobbe litt med meg selv før jeg evt tar det opp med ham...

Det har ikke noe med at du er teit å gjøre. INGEN skal godt anoe sånt. Det er veldig egoistisk av ham, og veldig sannsynlig han har noe på gang med exen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...