Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 5 år som jeg brukte 5 år på å få. Vi fikk det til slutt til med naturmetoden. For ett år siden fikk jeg konstatert endometriose og fjernet dette ved lapraskopi. Vi ønsker oss veldig barn nummer 2 og har forsøkt Pergotime 2 måneder uten at dette har hjulpet noe. Er det noen som vet hva som er neste skritt? Er det prøverør? Hvor mye koster dette? Er det vondt?? Hvor lang ventetid er det for eksempel i Oslo? Hva må man gjøre i forkant av en slik prøverørsmetode?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126475-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei der! :o)

Vi sparte oss selv for mye unødvendig tid i systemet ved å kontakte en gynekolog(spesialist,privatpraksiserende)med ekspertise på fagområdet. Han hadde oss begge inn til samtale og vi fylte ut søknadspapirer sammen. Alle nødvendige blodprøver ble samtidig tatt av oss begge (sendt inn til RH og analysert) samt rekvisisjon til HSG og Lap., men det har du jo vært igjennom. Siden du jo allerede har fått påvist endometriose skulle det ikke være så vanskelig og få gjennomslag på søknad. Vet ikke hvor lang tid dere har brukt nå nr 2, men 5 år på nr en er jo lengre enn "normalt".Men begynn der,du! Ventelisten er rundt et halvt år v. Riksh., og forsøk i det off.helsesystem er mye rimeligere. Betalte 3000 til beh. pluss medisiner(brukte 10 000 i med. - alt over 15 000 blir refundert.) Dere får da tre forsøk om dere ikke lykkes på første. Andre forsøk kostet oss ikke så mange tusenlappene da mesteparten ble refundert(gikk over den totale 18 000 kr grensa lagt sammen med første forsøk) og nå som vi går igang med siste er det praktisk talt gratis...Har hatt pause på et år nå, så kanskje noen andre har mer og tilføye? Er sikkert noen nettsider her du kan oppsøke. Prøv www.fub.no. Står masse bra der!

Lykke til! :o)

Hei

Vi strevde også lenge med nr1. 3 år, og ble gravide med naturmetoden. Etter fødselen brukte vi ikke prevensjon. Tiden gikk og vi ble ikke gravide. Ikke at vi hadde noe stort ønske om det heller. Da minstemann var ett år begynte vi vel å tenke mer p ådette at vi ikke hadde blitt gravide. Tiden gikk enda lenger og ett år ble til 2. Nå begynte jeg å bli ganske desperat, og ønsket meg inderlig nummer 2. Men søkte ikke noe hjelp:-( Nå er barnet vårt 3 1/2 år og jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Er 6 uker på vei, og vi gleder oss stort. MEN ikke gå i samme felle som meg og bare prøv. Ta heller opp problemet med legen. Da jeg kom til henne og sa at jeg var gravid gratulerte hun meg. Og da fortalte jeg historien min, hun ble skuffet for at jeg ikke hadde kommet før og bedt om hjelp. Nå koser jeg meg med graviditeten. SØK hjelp nå du. Lykket til, og håper du kommer med en STOR mage om ikke så lenge....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...