Gå til innhold

Når man er sliten og får besøk av folk man ikke liker

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Samboern min avtalte å møte broren sin i dag. Denne avtalen gjorde de onsdag. Han bor fem timers kjøring fra Oslo. Fredager er den eneste kvelden vi liksom har "inne-dag" hvor ingen av oss går på kurs eller jobber sent, da lager jeg ofte pizza eller noe annet godt så ser vi en film elelr noe og koser. Er selvfølgelig greit at han skal møte brorenn i kveld...

Men så sier han i dag at broren plutselig skal komme til oss da, og samboern håpa jeg kunne lage pizza. Jeg var ute i går, så er litt uggen og sliten + at jeg nesten ikke osv i natt, og har gleda meg til å slenge meg på sofaen med en ferdig pizza og glane på tv..

men det er jo tross alt broren så kan jo ikke si nei fordi jeg føler meg slapp og sliten. vedder for at det blir til at borern overnatter på sofaen, selv om han egentlig sover hos mora som bor 10 min unna (han kom i går, skal hjem søndag). Jeg er ikke så glad i å ha gjester liggende i stua pga. at jeg går mye på do på natta og da må jeg kle på meg for hver gang + at jeg gjerne vil kose/ha litt sex siden det bare er helgene vi ikke stresser og må legge os tidlig osv. Det går ikke for vi har skyvedør med rugleglass til rommet. Dessuten blir det mye rot og dritt.. Rydder alltid før jeg legger meg (så sant jeg ikke er drita) så det ser ok ut når ejg står opp. hater å rydde på morningen..

Ikke nok med det, nå kommer plutselig dama hans også nå da... Oghun har jeg ikke mye til overs for. Vi var venninner, helt til hun sa til svigermor at jeg var utro en gang vi var på byen, dette var bare løgn, det var HUN som var utro med en kamerat av broren. Jeg ble forbanna og ba henne holde seg unna meg og at venninneforholdet vi hadde var over..

Så møtte jeg dem i middagselskap hos svigers en gang og det ble til at vi pratet. Så nå innbilder hun at vi er venninner igjen, noe som ikke stemmer. Hun er falsk, juger mye, skal alltid fortelle om at den og den har prata dritt om meg osv. Dette gjelder forlk jeg aldri ha møtt eller vet hvem er. hun er ute etter å lage bråk og ødelegge forholdet til sambis og meg, siden vi har det mye bedre enn dem på alle måter. (de har ikke jobb, narkoprob osv osv.)

Og når ejg sier til samboern at jeg ikke orker eller gidder å stå på huet fordi dem kommer fordi ejg ikke synes noe særlg om dem, særlig henne, broren er ok, så sier han at jeg kan være litt "føyelig"? Har til og med bedt dem på middag etter vi ble uvenner og de takket ja.. kjøpte masse mat og dekket på og lagde kake, så ringer de og avlyser...

Da mister ejg lyst til å gjøre noe som helst jeg! Han får faen meg lage den jævla pizzaen sjøl.. Han er en katastrofe på kjøkkenet..

Synes dere JEG er dust elelr er det han som er altfor godtroende mot dem? Broren gjør ikke annet enn å utnytte han både med penger og tjenester.. Ringer kl. 8 søndagsmorgen for å spørre om hvor han kangå til tannlege fordi han hadde tannverk? Hvem er det som gjør sånt da? Mannen er 28 år! Så ringer han en time seinere og spør om penger til tannlegen...

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Familieforhold burde du ikke blande deg inn i. De er tross alt brødre, så det gjør sikkert godt for samboeren din når han kan hjelpe broren sin, selv om du synes han blir utnyttet.

Ang. besøket, gjør det klart en gang for alle, at han ikke kan regne med deg, når han ikke har spurt på forhånd.

Få deg TV på soverommet, og ligg der og slapp av, om du ikke orker å underholde broren og samboeren. Mulig de synes du er kjip, men hva har de gjort for at du skal stille opp for dem?

Til samboeren din kan du si at det er forutsetningen for at dette skal bli en hyggelig kveld, for du orker ikke å få ting kastet på deg, på den måten.

Hos oss er det en selvfølge å spørre om det er greit med besøk (det er din stue også), og det er den som får besøk, og lover servering, som har ansvaret. Man skal ikke behandle samboeren værre, enn man hadde behandlet en venn man bodde sammen med! Mener jeg....

Haha.. Jeg har faktsik et utrolig godt forhold med svigermor! Men det har ikke samboern til broren, og det har sine grunn

Jeg synes du skal ta opp alle disse problemen MED samboeren din, broren hans og den dama. Så får du sagt fra en gang for alle og kanskje rydda opp i rotet. Da vet de i alle fall hvor de har deg.

Foreslå for mannen din at broren og kjæresten ligger over hos dere, så lager du pizza ferdig til å sette i ovnen en time før de kommer. Deretter tar du med deg film og noe godt og drar til svigermor? Hehe.

ellers synes jeg du bare kan si at du ikke vil ha besøk, og at mannen din får treffe broren et annet sted dennekvelden.

Annonse

Kizza1365380506

Hadde gått til en god venninne jeg. Latt ham lage pizza, kjøpe øl og chips osv. La ham bli sur men han tilgir deg sikkert. Det må da være måte på.

Hadde det bare vært broren så hadde det vært en annen ting. Går ut fra at samboen din kjenner sannheten med utroskapet. Nei en plass går genseren også for d(m)eg.

Mvh

Du får gjøre gode miner til slett spill. La han lage pizzaen, vær hyggelig og slapp av og sleng deg ned på sofaen og si at du er fyllesyk.

Det er jo bare broren hans + kjæresten som du attpåtil ikke liker. Må det være så kjempehøytidelig?

Hei :-)

Si det til han akkurat som du føler. Du bor der og det gjør ikke broren eller hu kråka hans. Typen din skal jo ikke la de gå forran deg. Høres ut som om du trenger en skikkelig utblåsning snart

. Får jeg folk hit som jeg ikke vil ha her ber jeg dem gå i en pen tone først. Hjelper ikke det så lemper jeg dem ut. LOL

• 3 måneder senere...

Du får gjøre gode miner til slett spill. La han lage pizzaen, vær hyggelig og slapp av og sleng deg ned på sofaen og si at du er fyllesyk.

Det er jo bare broren hans + kjæresten som du attpåtil ikke liker. Må det være så kjempehøytidelig?

Dama han ser jo dum i hodet i vertfall..

Tenk å si noe sånt om en venninne? Jeg hadde kasta vennskapet på søpla i vertfall og det forsto jeg at du gjorde..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...