Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gammel historie, men jeg vil høre hva dere syns :)

Jeg liker å sove lenge i helgene, men sto opp tidlig for å kjøre min kjære til byen og traske rundt i klesbutikker med henne.

Etter en dusj lager jeg meg frokost... to brødskiver... og bruker en middagstallerken. Jeg liker middagstallerkenen... fordi den er stor... og jeg slipper dermed å søle smuler i sofaen (har ikke kjøkkenbord).

Så skjer det... hun kjefter meg regelrett huden full fordi jeg bruker en STOR og ikke en LITEN tallerken!!?? Jeg begynner faktisk å små le... for jeg tror egentlig hun kødder eller har et el annet problem og sier "jeg er en 25 år gammel mann, og spiser da vel fra den tallerkenen jeg vil??"

Men neeeida... der tok jeg feil gitt. For dette hadde hun irritert seg lenge nok av.

Lang historie kort: jeg fikk så hatten passet, men sa meg ikke enig og nektet å gjøre noe med det. Der går liksom grensa tenkte jeg.

Regna fortsatt med at det EGENTLIG var noe annet som plaget henne og at dette bare var ei utblåsning.

Tok feil igjen jeg... for et par dager etter, så startet hun igjen... og det ble flere diskusjoner ang. den jævla tallerekenen. HALLO???? Va faen er problemet??

Jeg går da ikke rundt å gnåler på den minste filleting hun gjør?? Som å tømme klesskapet utover hele soverommet 7 dager i uken??

Kan vel legge til at det ble slutt etter hvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126514-kvinnfolk-og-filleting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

21

• Dorthe

10

• Altman

7

• snilen

7

Noen tallerkner er til frokost, andre til middag. Klusser du med dette er du nødt å kjøpe enda noen tallerkner til middag, da du bruker de store til frokost. Så enkelt og samtidig komplisert er det. Og middagsservise er gjerne mer et penservise enn frokostservise skjønner du, det er ikke for å ha på fanget til å fange smuler, men til å ha på bordet og dekke på med. Kanskje er det dyrere og finere også, men ikke nødvendigvis. Bruker du det til frokost og middag blir det vasket alt for ofte, og slitt, og det blir kanskje ikke nok igjen til middag som er rene, og du blir lei dem til dere skal kose dere med middag...

Altså, egne tallerkner til frokost, egne til middag, kanskje enda noen egne til å bruke til å ha kjøttet på før du steker det eksempel, arbeidstallerkner.

LØSNING: du kjøper deg noen egne frokosttallerkner på ikea eksempel, i passelig størrelse! Og så lærer du av henne forskjellen på serviset deres. Ja, servise er viktig for mange kvinner, det har regler og det samles på. Du drikker sikkert ikke melk av vinglass?

Noen tallerkner er til frokost, andre til middag. Klusser du med dette er du nødt å kjøpe enda noen tallerkner til middag, da du bruker de store til frokost. Så enkelt og samtidig komplisert er det. Og middagsservise er gjerne mer et penservise enn frokostservise skjønner du, det er ikke for å ha på fanget til å fange smuler, men til å ha på bordet og dekke på med. Kanskje er det dyrere og finere også, men ikke nødvendigvis. Bruker du det til frokost og middag blir det vasket alt for ofte, og slitt, og det blir kanskje ikke nok igjen til middag som er rene, og du blir lei dem til dere skal kose dere med middag...

Altså, egne tallerkner til frokost, egne til middag, kanskje enda noen egne til å bruke til å ha kjøttet på før du steker det eksempel, arbeidstallerkner.

LØSNING: du kjøper deg noen egne frokosttallerkner på ikea eksempel, i passelig størrelse! Og så lærer du av henne forskjellen på serviset deres. Ja, servise er viktig for mange kvinner, det har regler og det samles på. Du drikker sikkert ikke melk av vinglass?

En gang fikk jeg en helvetes kjeft for å ha åpnet en sildeboks. Virkelig KJEFT! Og dette føyde seg i rekke av vanvittige ting å få kjeft over. Så ja, det ble slutt der og....

laguna1365380434

Dæven, som jeg kjenner meg igjen!

Ingen fucker med mine systemer, ingen!;)

Jeg hadde ikke tillatt bruk av den store tallerken, og jeg har dessuten ting stående manisk ryddig i skapene, og aksepter kun innkjøp av glass partallvis. Sånne ting.

Men det var jævlig greit å føre høre sakens andre side:-o

(typen har resignert på sånt forlengst..)

Først da hører man hvor kontrollfreakaktige sånne oppheng er.

Jeg hadde ikke tillatt bruk av den store tallerken, og jeg har dessuten ting stående manisk ryddig i skapene, og aksepter kun innkjøp av glass partallvis. Sånne ting.

Men laguna da, jeg trodde ikke det om deg :o)

Du er jo et ordentlig rivhjern! Hva får deg i det lune laget da?

Annonse

laguna1365380434

Men laguna da, jeg trodde ikke det om deg :o)

Jo, jeg er håpløs..:-o Jeg tilstår;)

Jeg kaster f.eks det ekstra glasset om vi knuser ett.. Det skal være PARTALL..! 2-4-6-8 osv. men aldr, aldri 5.. Sånt noe..

Dette skjønner ikke typen. Såklart, egentlig..

(men han har gitt opp, og lar meg herje fritt...)

Kanskje jeg er litt psyk på sånt. Huff, det så ikke bra ut skriftelig, det der..:-o

En gang fikk jeg en helvetes kjeft for å ha åpnet en sildeboks. Virkelig KJEFT! Og dette føyde seg i rekke av vanvittige ting å få kjeft over. Så ja, det ble slutt der og....

Den var såklart til senere, hun hadde spart den, kanskje til en spesiell anledning, og GLEDET SEG! Det er regler, inni kvinnens hodet, etterpå kan det hende man innser at du kanskje ikke visste om disse reglene... og ikke hadde mulighet til å skjønne dette...

Jeg kaster f.eks det ekstra glasset om vi knuser ett.. Det skal være PARTALL..! 2-4-6-8 osv. men aldr, aldri 5.. Sånt noe..

Kanskje jeg er litt psyk på sånt. Huff, det så ikke bra ut skriftelig, det der..:-o

Tre er jo perfekt! Da har du plutselig partall når du knuser ett! Og jeg sier når. Vær alltid forberedt på å knuse et glass. Har du fire har du plutselig ett til overs når det blir tre, så er det ikke krise å knuse ett til...

men ett av hver type, det blir barneselskap...

laguna1365380434

Tre er jo perfekt! Da har du plutselig partall når du knuser ett! Og jeg sier når. Vær alltid forberedt på å knuse et glass. Har du fire har du plutselig ett til overs når det blir tre, så er det ikke krise å knuse ett til...

men ett av hver type, det blir barneselskap...

Got it all wrong;o)

Det kan aldri, aldri, ikke bare et par uker engang bo tre av noe som helst i mitt skap..

Og : Jeg kjefter dessuten om typen kjøper andre krydder enn de jeg mener vi bruker, fordi de ikke matcher glassene til de vi har fra før..:-o

Noen verrre kontrollfreaks der ute? Eller kan vi fastslå at jeg er dronningen over kjøkkenskapnevroser?;)

Hva spiller det for rolle om du tar en stor istedenfor en liten tallerken, med mindre du krevde at hun skulle vaske den opp etter deg da (-:

Men den helvetes doringen - den kan du vel legge ned etter deg vel, du skjønner når jeg står opp om natten for å gå på do i mørket så er det vanvittig ekkelt å sette seg på en utsølet og kald porselensring.

Annonse

lol - jeg ble overrasket men vi har alle våre små særenheter da. Men den varianten har jeg aldri hørt før altså.

Gjest hater søvtøy

Got it all wrong;o)

Det kan aldri, aldri, ikke bare et par uker engang bo tre av noe som helst i mitt skap..

Og : Jeg kjefter dessuten om typen kjøper andre krydder enn de jeg mener vi bruker, fordi de ikke matcher glassene til de vi har fra før..:-o

Noen verrre kontrollfreaks der ute? Eller kan vi fastslå at jeg er dronningen over kjøkkenskapnevroser?;)

laguna...vær såre glad du aldri har sett skapene mine du...jeg har faen ikke to gafler fra samme bygd engang...*flirer*

PS jeg greier ikke å spise med gaffel og kniv av forskjellig slag. Stålgaffel og kniv med plasthåndtak - hjelp'

Eller når folk dekker med sølvbestikk og så har de ikke kniver......

Got it all wrong;o)

Du er dronning :o)

laguna1365380434

lol - jeg ble overrasket men vi har alle våre små særenheter da. Men den varianten har jeg aldri hørt før altså.

Jeg tror jeg har arvet den fra mutter.. Hun er også litt obsessive på slikt, men jeg er soleklart værst.

Jeg kan være en slask på de fleste områder, men jeg har orden i skapene - og i strømpeskuffen! ;-)

Jeg er dog klar over at jeg er dritaslitsom på det der, og grunnet innrømmelser blir jeg kuttet litt slack.

Dessuten rydder jeg oppi spillesker og sånn (alle kort og brikker må ligge riktig, f.eks etter farge) og postkortene mine er systematisert nøye etter år og avsender..

Jeg har også brukt timer av mitt liv på å vurdere om f.eks "saks" bor med papirsaker, hyssing og stiftemaskin og slikt eller rett og slett med kjøkkentingene..:-o

Jeg er blandt de som aldri kunne akseptere en "roteskuff" eller "rotekrukke", og blir sprø av mennesker som tar vare på gamle konvolutter eller ikke bretter posen(og det vil være typen..;))

Jeg er nok litt gal.

Jeg tror jeg har arvet den fra mutter.. Hun er også litt obsessive på slikt, men jeg er soleklart værst.

Jeg kan være en slask på de fleste områder, men jeg har orden i skapene - og i strømpeskuffen! ;-)

Jeg er dog klar over at jeg er dritaslitsom på det der, og grunnet innrømmelser blir jeg kuttet litt slack.

Dessuten rydder jeg oppi spillesker og sånn (alle kort og brikker må ligge riktig, f.eks etter farge) og postkortene mine er systematisert nøye etter år og avsender..

Jeg har også brukt timer av mitt liv på å vurdere om f.eks "saks" bor med papirsaker, hyssing og stiftemaskin og slikt eller rett og slett med kjøkkentingene..:-o

Jeg er blandt de som aldri kunne akseptere en "roteskuff" eller "rotekrukke", og blir sprø av mennesker som tar vare på gamle konvolutter eller ikke bretter posen(og det vil være typen..;))

Jeg er nok litt gal.

Det høres igrunnen veldig slitsomt ut.

Det er forøvrig to slags sakser vet du, kjøkkensaks og papirsaks ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...