Gå til innhold

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

laguna...vær såre glad du aldri har sett skapene mine du...jeg har faen ikke to gafler fra samme bygd engang...*flirer*

Heldigvis er det bare mine egne skap som får gjennomgå nøye analyse..

Andre får ha det som de vil..

Jeg har ikke blitt HELT sprø enda, og om jeg begynner å tvangsortere andres kjøkkenskap får noen bare skyte meg;)

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

21

• Dorthe

10

• Altman

7

• snilen

7

PS jeg greier ikke å spise med gaffel og kniv av forskjellig slag. Stålgaffel og kniv med plasthåndtak - hjelp'

Eller når folk dekker med sølvbestikk og så har de ikke kniver......

Jeg eier ikke ulikt bestikk jeg. Bortsett fra arbeidsbestikket da, men det spiser man jo ikke middag med.

Got it all wrong;o)

Det kan aldri, aldri, ikke bare et par uker engang bo tre av noe som helst i mitt skap..

Og : Jeg kjefter dessuten om typen kjøper andre krydder enn de jeg mener vi bruker, fordi de ikke matcher glassene til de vi har fra før..:-o

Noen verrre kontrollfreaks der ute? Eller kan vi fastslå at jeg er dronningen over kjøkkenskapnevroser?;)

Jeg bøyer meg i støvet. Selv pleide jeg tidligere å alfabetisere suppe- og sausposene, nå har vi stort sett bare en eller to typer så det gjør jeg ikke lenger, men krydderhylla - den er selvfølgelig alfabetisk! For ikke å snakke om cd-hylla...

Det er litt slitsomt;)

Jeg har bare en saks(+ badesaksen) og etter nøye overveielse bor den på kjøkkenet.

En til papir, en til baconposen og slikt som skal åpnes, (den blir sløv vet du), og kanskje en arbeidssaks til mannen, og en sysaks, og en neglesaks om du bruker slikt... og barnesaks.

Jeg eier ikke ulikt bestikk jeg. Bortsett fra arbeidsbestikket da, men det spiser man jo ikke middag med.

Jo, jeg har forskjellig bestikk. To forskjellige sølvbestikk, et til 6 og et til 12 og øser og hummergafler til ymse og 24 dessertskjeer.

Og så har jeg to bestikk på kjøkkenet, et i stål og et med plasthåndtak, det ene til 6 og det andre til 8. Men jeg dekker aldri på forskjellig. Og alt kjøkkenutstyr er svart, kopper, tallerker, krus, boller osv.

Annonse

laguna1365380434

Jeg bøyer meg i støvet. Selv pleide jeg tidligere å alfabetisere suppe- og sausposene, nå har vi stort sett bare en eller to typer så det gjør jeg ikke lenger, men krydderhylla - den er selvfølgelig alfabetisk! For ikke å snakke om cd-hylla...

Wow.. - vidrekomment! Det må jeg si..

Cdhyllen er såklart alfabetisert og har ørten underkategorier o.l..

Men selv ikke jeg alfabetiserer krydderet! (eller sauseposene, selvom suppe og sauseposer har klart definerte og avgrensede områder de bor på.. Og makne ved siden av hverandre og sånne ting - så klart...;))

Spørs om vi ikke må dele tittelen...;)

laguna1365380434

En til papir, en til baconposen og slikt som skal åpnes, (den blir sløv vet du), og kanskje en arbeidssaks til mannen, og en sysaks, og en neglesaks om du bruker slikt... og barnesaks.

Jeg har ikke de store saksebehovene egentlig..;o)

Den på kjøkkenet brukes i tillegg til papir.. Selvom det plager meg litt å katalogisere den..;)

Badesakser av ymse karakter bor selvsagt på anvist plass på badet..(badesaks, neglklippere og frisørsaks..)

Jeg har ikke de store saksebehovene egentlig..;o)

Den på kjøkkenet brukes i tillegg til papir.. Selvom det plager meg litt å katalogisere den..;)

Badesakser av ymse karakter bor selvsagt på anvist plass på badet..(badesaks, neglklippere og frisørsaks..)

æsj, matfett og sløv kniv fra frossenmatklipping på brevpapiret mitt... blæh!

Gjest byggmester klara

Akk ja - dette med at kvinner har en tendens til å ville bestemme alle slike småting gjør vel sitt til at menn ikke gidder å bidra i f.eks. husarbeid.

Hva er vitsen med å rydde ut av oppvaskmaskinen hvis du får kjeft for å sette tingene på gal plass?

Hva er vitsen med å vaske gulv hvis hun kjefter fordi du ikke gjør det på hennes måte?

Hva er vitsen med å brette klær når hun bretter alt om igjen fordi det ikke passer inn i hennes system i skapene?

Kvinner som holder på sånn kan heller ikke forvente likestilling. Jeg kjenner en del kvinner som ville klikket totalt dersom mannen tok seg den frihet og kjøpe og bytte gardiner helt på eget initiativ og etter egen smak.

Men å bestemme hvilket fat du skal bruke....... det var liksom toppen da! Selv barna mine får bruke det fatet de finner uavhengig av størrelse og tid på dagen.

laguna1365380434

æsj, matfett og sløv kniv fra frossenmatklipping på brevpapiret mitt... blæh!

Jeg klipper som sagt ikke overvettes mye..

Faktisk kommer jeg ikke på noe annet enn innpakningspapir, bilder og bakepapir.(selvom det må være mer...)

Ellers er jeg svoren tilhenger av kniv.

laguna1365380434

Akk ja - dette med at kvinner har en tendens til å ville bestemme alle slike småting gjør vel sitt til at menn ikke gidder å bidra i f.eks. husarbeid.

Hva er vitsen med å rydde ut av oppvaskmaskinen hvis du får kjeft for å sette tingene på gal plass?

Hva er vitsen med å vaske gulv hvis hun kjefter fordi du ikke gjør det på hennes måte?

Hva er vitsen med å brette klær når hun bretter alt om igjen fordi det ikke passer inn i hennes system i skapene?

Kvinner som holder på sånn kan heller ikke forvente likestilling. Jeg kjenner en del kvinner som ville klikket totalt dersom mannen tok seg den frihet og kjøpe og bytte gardiner helt på eget initiativ og etter egen smak.

Men å bestemme hvilket fat du skal bruke....... det var liksom toppen da! Selv barna mine får bruke det fatet de finner uavhengig av størrelse og tid på dagen.

Altså, hva med å gidde å lære seg hva som er mest effektivt og å gjøre jobben skikkelig?

Selvom jeg er enig i at enkelte er ekstreme(b.la meg selv på enkelte ting;))

Mange menn bruker den der som unnskyldning, så slipper de å gjøre en dritt. Den er billig.

Annonse

Gjest byggmester klara

Altså, hva med å gidde å lære seg hva som er mest effektivt og å gjøre jobben skikkelig?

Selvom jeg er enig i at enkelte er ekstreme(b.la meg selv på enkelte ting;))

Mange menn bruker den der som unnskyldning, så slipper de å gjøre en dritt. Den er billig.

Hvorfor skal alt gjøres på kvinners vis? Mange menn klarer seg fint alene, de har det både rent og ryddig. Den dagen de flytter sammen med en kvinne må alt læres på nytt igjen fordi han ikke gjør det på hennes måte. Hvorfor skal kvinner definere hvordan husarbeidet skal gjøres?

Og finnes det to kvinner som har samme definisjon på dette?

Wow.. - vidrekomment! Det må jeg si..

Cdhyllen er såklart alfabetisert og har ørten underkategorier o.l..

Men selv ikke jeg alfabetiserer krydderet! (eller sauseposene, selvom suppe og sauseposer har klart definerte og avgrensede områder de bor på.. Og makne ved siden av hverandre og sånne ting - så klart...;))

Spørs om vi ikke må dele tittelen...;)

Er det sååå sært å alfabetisere krydderet altså? Ble pent nødt den gangen jeg tok feil av karri og kanel, ble en merkelig hvitsaus kan man si. :o)

Jobber man i biblioteket så gjør man det.

laguna1365380434

Hvorfor skal alt gjøres på kvinners vis? Mange menn klarer seg fint alene, de har det både rent og ryddig. Den dagen de flytter sammen med en kvinne må alt læres på nytt igjen fordi han ikke gjør det på hennes måte. Hvorfor skal kvinner definere hvordan husarbeidet skal gjøres?

Og finnes det to kvinner som har samme definisjon på dette?

Hvis de presenterer et fullgodt alternativ, så gjerne for meg. Men min erfaring er at det gjør de ikke.

Min rydder&vasker rett og slett på en jævlig dårlig måte, som rett og slett ikke holder og så skylder han så på at jeg skal ha det så spesielt at jeg kan gjøre det selv.

Og mange med ham.

Hvor mange måter finnes det egentlig å vaske badegulvet på? Dass?

Ikke mange. En kan gjøre det mer eller mindre ordentelig. Og å gjøre det ordentelig er ikke hjernekirurgi akkurat.

Om jeg skal vaske bilen rtegner jeg med at de ikke holder at jeg prøver "og gjør så godt jeg kan" med jif og grønnsåpe. Jeg regner faktisk med at noen hadde INSISTERT på at jeg gjorde det skikkelig, og med riktig redskap.

Og det skjønner jeg jævlig godt.

laguna1365380434

Er det sååå sært å alfabetisere krydderet altså? Ble pent nødt den gangen jeg tok feil av karri og kanel, ble en merkelig hvitsaus kan man si. :o)

Jobber man i biblioteket så gjør man det.

Jeg utdanner meg til bibliotekar.. Kanskje yrket tiltrekker seg mennesker med hang til skap&skuffenevroser..;-)

Jeg utdanner meg til bibliotekar.. Kanskje yrket tiltrekker seg mennesker med hang til skap&skuffenevroser..;-)

*Humrer* Kan godt være. Ifølge eksen er jeg ei rothøne av en annen verden, men han vet ikke at jeg stort sett har system i rotet mitt - og det er mye bedre enn å ha rot i systemet! Så det så.

Hva spiller det for rolle om du tar en stor istedenfor en liten tallerken, med mindre du krevde at hun skulle vaske den opp etter deg da (-:

Men den helvetes doringen - den kan du vel legge ned etter deg vel, du skjønner når jeg står opp om natten for å gå på do i mørket så er det vanvittig ekkelt å sette seg på en utsølet og kald porselensring.

Jeg synes det er provoserende at kvinner ikke setter doringen OPP når de er ferdige på do

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...