Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min yngste sønn er nå 15 mnd og jeg har fremdeles ikke fått menstruasjonen tilbake. Er dette normalt? Betyr dette at jeg kanskje ikke kan få flere barn? Jeg er 31 år og har i tillegg en datter på 3,5 år. Etter første graviditet fikk jeg mensen tilbake etter 9 mnd og nå synes jeg det begynner å ta fryktelig lang tid. Jeg ammer fremdeles litt ca. 2-3 ganger pr. dag men det gjorde jeg også forrige gang uten at det hadde noe å si. Burde jeg kontakte lege eller gjelder det bare å smøre seg med toldmodighet? Jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126576-kan-jeg-f%C3%A5-flere-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Noen får ikke menstruasjon før de helt slutter å amme. Hvis du ellers føler deg i god form*, synes jeg ikke det er grunn til videre undersøkelse. Hvis du ønsker å starte ny graviditet nå, så er det en annen sak. Fravær av menstruasjon betyr fravær av eggløsning, og så blir du ikke gravid. Hvis det skulle foreligge en annen grunn enn amming til at det ikke er eggløsning, så er det tids nok til å undersøke når du ønsker barn igjen. I de fleste tilfeller vil det være enkelt å sette eggløsning i gang, men man venter til du ønsker barn.

Vennlig hilsen Mette H Moen

* sjeldne hormonforstyrrelser (lavt stoffskifte, endring i hypofysehormonene, tidlig overgangsalder) kan stoppe menstruasjonen, men hos deg har vi jo en forklaring på fravær av blødning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...