LuckyGirl Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hei Jeg fødte min første gutt i uke 24 og fikk beholde han i 2 uker før han døde. Jeg er nå gravid igjen, og får bra offølging av en spes. og gyn.Men jeg lurer på en ting. Kan jeg få lov til å bli innlagt på sykehuset etter at jeg evt. har satt en "ring" på livmorhalsen? Jeg håper så inderlig det. Ville følt meg mye tryggere da. Det er ikke bekreftet at jeg har kort livmorhals, men det skal måles første gang om 2 uker, og deretter om 1 mnd. Håper på svar.Kan du gjerne gi meg en liten beskrivelse på hvordan dette inngrepet foregår? Hilsen bekymret vordende mor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126589-kort-eller-slapp-livmorhals/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hvis det er mistanke om det var en svekkelse av livmorhalsen som var forklaring på at du fødte for tidlig forrige gangen, så vil man vurdere å sette tråd på livmorhalsen (cerclage, uttales ’serklasje’). Det utføres vanligvis i uke 14 under kort rus (du sover). En tykk mercilenetråd føres under slimhinnen rundt livmorhalsen og knyttes. Tråden begraves så bare et par ender stikker ut. Et par uker før termin, eller hvis fødselen starter, klippes knuten over og tråden trekkes ut. Det siste er et enkelt inngrep (som å fjerne en spiral). Det er i dag ikke vanlig å innlegge gravide uten at det er spesiell trusel om for tidlig fødsel, hvor man f.eks. må gi ri-dempende medikasjon. Det er ikke vist at sengeleie kan hindre for tidlig fødsel. Det virker som du er i gode hender, og jeg synes du snakke med legen om dine tanker. Jeg forstår at du kan gjøre deg mange tanker etter at det gikk galt siste gangen. Har du fått opplyst hva som kunne ha vært årsaken? Lykke til med graviditeten, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126589-kort-eller-slapp-livmorhals/#findComment-770866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.