Gå til innhold

Jeg gikk for fort fram!! - En oppdatering-

Anbefalte innlegg

Bare en oppdatering på mitt tidligere innlegg. Tenkte jeg skulle fortelle dere hva som har skjedd i det siste, og få noen tips framover.

Det er nå 2 uker siden alt gikk skeis og hun sa hun bare ville være venner. Jeg tok kontakt med henne på fredag (sendte sms og spurte åssen det sto til osv), og fikk hyggelig og kjapt svar. Hun spurte også åssen det gikk med meg og hva jeg drev med for tiden.

I siste melding skrev jeg at det hadde vært gøy å bowle med henne til uka. Den fikk jeg ikke noe svar på, så jeg kom fram til at hun tolket forslaget mitt som en date. Derfor sendte jeg en mld dagen etter (i går) og presiserte at jeg ikke mente det som en date, bare et uforpliktende møte. Jeg foreslo også kafe i stedet. Jeg fikk melding etter noen timer hvor hun skrev at hun gjerne ble med på kafe til uka. Også avsluttet hun med "klem", noe hun også gjorde mens vi datet (vet ikke om det betyr noe).

Ihvertfall så sitter jeg med litt blandede følelser, og en del spørsmål.

For det første så føler jeg meg litt som et kryp siden jeg virkelig måtte lirke henne med på kafe. Vet ikke om hun bare spiller kostbar, eller om det bare er så vidt hun gidder å bli med. Hun har gjort lignende før (i en periode i begynnelsen hvor jeg ikke var så interessert og ikke ga så mye lyd fra meg på en stund). Da svarte hun ikke. Men etterhvert fikk jeg henne med ut på kino, og da skrev hun plutselig at hun så veldig fram til å møte meg igjen..

Nå gidder vel dere ikke å lese lenger, så derfor fyrer jeg løs:

- Bør jeg gi henne blomster når vi møtes?

- Skal jeg foreslå å spandere?

- Skal jeg varte henne opp? (Hva med litt stolthet og sånn, særlig etter at jeg måtte tigge henne med på kafe?)

- Noe annet jeg bør huske på??

Takker for tips og råd!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126666-jeg-gikk-for-fort-fram-en-oppdatering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du, det er ikke rart du skremmer henne. for det første, du har jo lovet henne at dette ikke er en date! da spanderer du ikke, og gir ikke blomster! Da blir det en date, og da kan hun jo ikke stole på deg! Om du egentlig vil på date burde du nok være ærlig. Ellers bør du trå varsomt, og være en god venn! Så, etter et par tre slike vennemøter, så kan du jo kanskje flørte litt, stryke fingeren over hennes, holde henne rundt skulderen...

men det kan også hende hun aldri blir interessert, og da er det bortkastet tid om du ikke ønsker å være venner med henne...

ville tenkt over mine egne hensikter jeg, og vært ærlig ovenfor henne. men du har jo sett at du skremmer henne med fysiske tilnærmelser, så jeg tror komplimenter, et par tre, holder jeg... og litt øyeflørting og slikt...

du må jo få HENNE interessert, og hun må nesten to initiativet sant, noe som kan ta LANG tid...

er hun verdt det?

du, det er ikke rart du skremmer henne. for det første, du har jo lovet henne at dette ikke er en date! da spanderer du ikke, og gir ikke blomster! Da blir det en date, og da kan hun jo ikke stole på deg! Om du egentlig vil på date burde du nok være ærlig. Ellers bør du trå varsomt, og være en god venn! Så, etter et par tre slike vennemøter, så kan du jo kanskje flørte litt, stryke fingeren over hennes, holde henne rundt skulderen...

men det kan også hende hun aldri blir interessert, og da er det bortkastet tid om du ikke ønsker å være venner med henne...

ville tenkt over mine egne hensikter jeg, og vært ærlig ovenfor henne. men du har jo sett at du skremmer henne med fysiske tilnærmelser, så jeg tror komplimenter, et par tre, holder jeg... og litt øyeflørting og slikt...

du må jo få HENNE interessert, og hun må nesten to initiativet sant, noe som kan ta LANG tid...

er hun verdt det?

Var nå en annen her som mente at jeg skulle invitere henne på en uforpliktende middag OG gi blomster som unnskyldning, og varte henne skikkelig opp. Skal jeg bare droppe noen unnskyldning, eller skal jeg ta det forsiktig opp mens vi sitter på kafe?

Eller er det best å bare holde meg langt unna temaet?

Var nå en annen her som mente at jeg skulle invitere henne på en uforpliktende middag OG gi blomster som unnskyldning, og varte henne skikkelig opp. Skal jeg bare droppe noen unnskyldning, eller skal jeg ta det forsiktig opp mens vi sitter på kafe?

Eller er det best å bare holde meg langt unna temaet?

Jeg synes faktisk ikke du trenger å be om unnskyldning jeg. Du har da ikke gjort noe veldig galt? Unnskyld er faktisk et ganske sterkt ord, og bør ikke "sløses" med, da også det kan miste betydningen. Så jeg ville nok bare prøvd å glemme det og gå videre jeg... ikke gjøre en enorm stor sak ut av det.

Jeg synes faktisk ikke du trenger å be om unnskyldning jeg. Du har da ikke gjort noe veldig galt? Unnskyld er faktisk et ganske sterkt ord, og bør ikke "sløses" med, da også det kan miste betydningen. Så jeg ville nok bare prøvd å glemme det og gå videre jeg... ikke gjøre en enorm stor sak ut av det.

Jeg har kanskje ikke gjort noe veldig galt, men det er allikevel andre her som mener hun fortjener en unnskyldning. Jeg har jo oppført meg litt respektløst. Og blitt sur når jeg ikke fikk lov til å ta på henne. Det var jo dette som skremte henne vekk.

Vanskelig det her....

Annonse

Ikke gi blomster, ikke spander. Det er et uforpliktende møte. Gå varsom frem. Prøv å lese hennes signaler og reager deretter. På cafe kan du jo også eventuel spørre henne rett ut hun ønsker å bli bedre kjent med deg og om hun kunne være interessert i deg. Hvis hun svarer ullent igjen kan du bare si at du er interessert i henne og håper at hun er det i deg og om det er noe håp for deg. Da slipper du å kaste bort tiden på vennskap hvis du føler at det blir vanskelig. Alternativet er å være venner og gå varsomt frem og se hva som skjer, men da bør du ikke ha noen foreventninger og ikke ta på henne før du føler at du får lov.

For all del IKKE ta med blomster!!! Det vil virke for desperat.

Syns du skal være hyggelig og naturlig og se det litt ann. Du kan gjerne spandere, det virker bare som du er en skikkelig kar!:)

Jeg sliter forøvrig litt med det samme for tiden..... så kanskje du kan gi meg råd? Les innlegget om jenta 27

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...